A8N-SLI Deluxe (nForce3) icm Maxtor DiamondMax 10

Pagina: 1
Acties:

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
In de grote a8n-sli topics (deel 1 t/m 6) wordt het een en ander gezegd over het gebruik van Maxtor DiamondMax 10 SATA drives met dit mobo. Verschillende mensen melden allerlei bootproblemen, of een drive die ineens na een paar uur "verdwijnt", of bluescreens. Ik heb de volgende vragen hierover:

1) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van twee DM10's of ook bij een enkele DM10?

2) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van de Nvidia controller, of ook als je ze aan de Silicon hangt (Deluxe only)? En kan je vanaf de deluxe booten, btw?

3) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van een RAID setup, of ook als je RAID uitzet?

4) Heeft het in/uitschakelen van NCQ enige invloed op de problemen?

5) Tot slot, alhoewel een vraag als deze me mogelijk een slotje oplevert :X : Is het verstandig een DM10 te kopen i.c.m. dit mobo. Wegen de issues, die mensen hebben met DM10's op dit mobo, op tegen de prijs, kwaliteit, en goede reviews van deze hdd?

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IO controller / HDD issue: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus :)

1) maakt niet uit. In ieder geval moet de DM10 zijn voorzien van minimaal de firmwareversie 1B70. Zie ook OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en scroll dan een beetje naar beneden het stukje over Compatibiliteit.

2) Zie linkje naar de OM FAQ bij 1).

3) Maakt niet uit.

4) Nee.

5) De keuze is aan jou. Als je de DM10 wantrouwt, dan houden we je heus niet tegen om een andere HDD te kopen. Hitachi, WD, Seagate maken ook leuke HDD's. Of neem de Maxline III als je een Maxtor fanboy bent ;) Aankooptips vind je hier: OM FAQ - Welke HDD moet ik nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 14-03-2005 09:02 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03

star-saber

Ryzen

ik heb al vanaf het begin een DM10 in me systeem hangen.
enige probleem wat ik had is dat NCQ niet werkte maar met de huidige drivers werkt dat perfect.