In de grote a8n-sli topics (deel 1 t/m 6) wordt het een en ander gezegd over het gebruik van Maxtor DiamondMax 10 SATA drives met dit mobo. Verschillende mensen melden allerlei bootproblemen, of een drive die ineens na een paar uur "verdwijnt", of bluescreens. Ik heb de volgende vragen hierover:
1) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van twee DM10's of ook bij een enkele DM10?
2) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van de Nvidia controller, of ook als je ze aan de Silicon hangt (Deluxe only)? En kan je vanaf de deluxe booten, btw?
3) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van een RAID setup, of ook als je RAID uitzet?
4) Heeft het in/uitschakelen van NCQ enige invloed op de problemen?
5) Tot slot, alhoewel een vraag als deze me mogelijk een slotje oplevert
: Is het verstandig een DM10 te kopen i.c.m. dit mobo. Wegen de issues, die mensen hebben met DM10's op dit mobo, op tegen de prijs, kwaliteit, en goede reviews van deze hdd?
1) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van twee DM10's of ook bij een enkele DM10?
2) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van de Nvidia controller, of ook als je ze aan de Silicon hangt (Deluxe only)? En kan je vanaf de deluxe booten, btw?
3) Komen de problemen alleen voor bij gebruik van een RAID setup, of ook als je RAID uitzet?
4) Heeft het in/uitschakelen van NCQ enige invloed op de problemen?
5) Tot slot, alhoewel een vraag als deze me mogelijk een slotje oplevert
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.