Mogelijkheid met 2e virtual NIC in windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Hiya,

Wij krijgen binnenkort een extra internetlijn (2xSDSL) in ons interne serverpark.
Deze zijn verbonden met ons interne netwerk met 2 winroute systeempjes, elk met een eigen lokale IP en dus als losse gateways.

Nu willen we de webserver op beide winroute pc's laten antwoorden, maar er zit slechts 1 netwerkkaart in deze server.

Is er een mogelijk om een virtuele netwerkkaart aan te maken in windows 2000 server?
Zodat de server de goede gateway pakt bij een incomming www request op een van de onze SDSL lijnen?

Zo ja, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Rob

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Waarom zou de server niet de juiste gateway pakken? Client A doet een request op gateway A, deze forward het request naar de server, deze stuurt een response naar de aanvrager (gateway A) en die stuurt het weer terug naar client A. De server hoeft geen weet te hebben van de loadbalancers.

Maar je kan gewoon een extra ip maken voor een nic, eigenschappen van de nic, dan tcpip en ergens in een van de tabbladen.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik zal dit eens testen op de testserver bij ons. Ik dacht zelf ook dat het gewoon zou moeten werken en dat de interne addresses van de winroute pc's gebruikt worden.

Maar toch, ff checken he, dus het is gewoon zoiets

SDSL1(extern) -> FW1 -> WinRoute1(intern) -> webserver(generic) -> WinRoute1(intern) -> SDSL1
SDSL2(extern) -> FW2 -> WinRoute2(intern) -> webserver(generic) -> WinRoute2(intern) -> SDSL2

Dan zou ook het fallback scenario werken, dus als SDSL1 uitvalt, dat SDSL2 gebruikt kan worden.