Toon posts:

Asus P5GD2 Deluxe, C-media onboard Audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken mijn nieuwe systeem binnen. Het is een P4 3,4 Ghz en het moederbord is een Asus P5GD2 Deluxe. Het moederbord heeft een onboard C-Media High Definition Audio controller.Het gaat om de volgende drivers: C-media CMI9880

Toen ik mijn ssysteem voor het eerst installeerde, kreeg ik direct met het probleem te maken dat de geluidskaart niet geinstalleerd kon worden. Ik heb veel op internet gezocht en er waren inderdaad gevallen bekend van mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren.
Ook hier op GOT zijn topics te vinden van mensen met hetzelfde probleem. Google levert mij ook een aantal resultaten op met hetzelfde probleem. Alleen is mijn oplossing hiermee nog niet gevonden.

Het probleem:

Ik wil de audio drivers installeren, als ik de drivers gebruik die met het moederbord zijn meegeleverd dan krijg ik tijdens de installatie van de audio drivers de volgende melding:
"Device doesn`t exist or maybe removed by manually, Please plug in device or reboot and try install again."
Hij geeft deze melding tijdens het installeren van de BusDriver.

[i]Mogelijke oplossingen[/i]

1: http://gathering.tweakers...120///c%2Cmedia%2Ccmi9880
Ook een aantal fora waar ik naar veel klikken ben tercht gekomen hebben dezefde problemen.

Geprobeerde oplossingen

1. Uitschakelen van geluidskaart in bios, rebooten en vervolgens weer inschakelen en weer rebooten.
2. Het verkennen van de driver CD, het eerst installeren van de BusDriver, en vervolgens de Audio driver zelf installeren.
3. Alle standaard en legacy codecs voor besturing van geluid, video en spelletjes verwijderd en een nieuw apparaat toegevoegd waarbij specifiek werd gewezen naar de vers gedownloade drivers.

Geen van bovenstaande oplossingen hebben voor mij effect gehad, Als ik zo in andere topics lees dan zijn de oplossingen vrij verschillend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat dit mijn 2e installatie is en de vorige keer het probleem ook opdook, echter was toen optie 2 de oplossingen na het installeren van SP2.

Ik heb deze keer en SP2 en alle windwos updates binnen gehaald, en bovenstaande oplossingen geprobeerd.

Hebben jullie nog andere mogelijke oplossingen, informatie, of tips en ideen. Zou je deze dan met mij willen delen want ik kan verder geen oplssingen bedenken of vinden.