Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Case] Rad-inbouw Tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een zelfgemaakte case:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/geheel.jpg
Zoals je kunt zien is dit gevaarte echter nogal groot..
Ik zat eraan te denken een mooie nieuwe case te kopen waar ik mn rad in kwijt kan.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Rad.jpg
Heel fijn koelend rad, alleen wel ietwat groot..

Nu wilde ik dus graag vragen of er hier mensen ervaringen hebben met het inbouwen van dergelijke rads?
Afmetingen rad: 40x45x5cm (grofweg) (koelend vlak 35x40 ongeveer)

Let wel.. dit rad is dus ongeveer zo groot als 2 EvoPlex360's.. je kunt er 9 12cm fans op kwijt.. of 20 8cm fans

Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld een bigtower van Chieftec, maar weet niet zeker of ik dat erin ga krijgen :? Wellicht het tussenschot daarvan eruithalen en dan het rad half over het mobo en half in de bovenste helft hangen?
6 optische drivers gebruik ik toch niet.. ben de copyshop niet :7 2 of 3 is genoeg

PS Redenen om na een neiuwe case te kopen na het zelf maken van een dergelijk geval:
-De kast is wel ERG zwaar
-De kast is ERG groot voor op LAN's (lees: 85cm hoog.. gaat niet onder bureaus
-Hout isoleert geen elektromagnetische straling.. mn LCD vind dat niet erg, mn 22"CRT wel :(
-Gewoon.. om weer eens lekker te kunnen prutsen B) :*)

PS2
Hardware van afbeelding is niet meer up to date (voordat men roept van: oude zooi ofzo)

PS3 de foto is niet gemaakt met mijn cam.. just to let you know

Edit: heb even zwaar gefeest met paint :9 en ter indicatie van het formaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/kast.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 08:28 ]

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Wat dacht je van aan de zijkant monteren met afstandsbusjes? (aan de rechterkant dan) Op die manier heb je ook de meest effectieve koeling. Je moet het niet lelijk vinden want je hebt wel een bult aan je computer maar wanneer je zo'n grote radiator hebt (bijna even groot als een gemiddelde miditower zou het niet eens zo lelijk zijn.

Ik zou gaan voor monteren aan de zijkant :). Effectief en niet lelijk en vooral: ruimtebesparend.

In een kast zal moeilijk worden en als het je lukt dan belemmert het heel erg je zicht. Bovendien zal je er heel wat voor moeten wegslopen.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

wat isser mis met deze case, strak geval.

koop dan een lian li v2000, die heeft het MOBO halverwege zitten, zodat je de rad weg kan werken aan de andere kant van je tray. Moet passen in die colossale kast.

MSI GX660R for the win!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
No-go.

't idee had ik zelf ook maar 't aansluitpunt van die Rad is HUGE.
Als je daar wat op kan vinden prima, maar dan heb je ook al geen res nodig, maar wel beren van pompen.

wat je dan het best kan doen, is 2 goedkope cases kopen, de ene HELEMAAL demonteren tot op het 'bot' daar dan die big ass rad in proppen, en de twee cases aan elkaar poppen/lassen/bouten... ?

succes iig

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Jullie vergeten beiden zijn argumenten voor het wegdoen van de kast: Hij is te groot en te zwaar. Een extra kast eraan lassen is dus zwaar en bovendien duur. Ik kan het goed begrijpen dat hij hem wegdoet. Ik zeg nog steeds, aan de zijkant met afstandsbussen. Koelt zelfs passief nog uber!

Verwijderd

Topicstarter
Silent Hunter schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:51:
No-go.

't idee had ik zelf ook maar 't aansluitpunt van die Rad is HUGE.
Als je daar wat op kan vinden prima, maar dan heb je ook al geen res nodig, maar wel beren van pompen.

wat je dan het best kan doen, is 2 goedkope cases kopen, de ene HELEMAAL demonteren tot op het 'bot' daar dan die big ass rad in proppen, en de twee cases aan elkaar poppen/lassen/bouten... ?

succes iig
Wil niet lullig doen.. maar zoals je op die pic ziet, is het rad al in gebruik.. dus de aansluitingen zijn (al maanden) gefixt.. (met knietjes en rubber etc etc)
Pomp is een Eheim 1048 en doet zat stroming..
Dus svp geen onzin verkopen.
GsJosh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:55:
Jullie vergeten beiden zijn argumenten voor het wegdoen van de kast: Hij is te groot en te zwaar. Een extra kast eraan lassen is dus zwaar en bovendien duur. Ik kan het goed begrijpen dat hij hem wegdoet. Ik zeg nog steeds, aan de zijkant met afstandsbussen. Koelt zelfs passief nog uber!
Zijkant had ik idd ook aan gedacht..
Zit alleen nog wel over de koeling in, passief is niet afdoende
Heb een keer proefgedraait passief met de rad extern..
1900+ (geen OC), radeon 9700 (geen OC), chipset en 4x120GB worden watergekoeld he..
Water werd al gauw 35 graden.. 1x120 cm eropgericht en temp zakte naar 27 graden.

Nu: 2600+@3700+ en radeon flink oc-ed.. misschien binnenkort PSU waterkoelen..
vrees dat ik wel wat airflow kan gebruiken op dat rad..

Kortom zijkant kan wel.. maar dan moet mn OC eraf... en dat wil ik niet.
Zijkant + OC -> Rad op zijkant + fans er nog op.. wordt wel erg breed dan :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gruntville.com/images/hardware/cases/lian_li_v2000/lian-li-v2000_port-wires.jpg

Holy macaroni.. die v2000 is grOOOOOOOOt :P :9~ Eens kijken wat hij kost enzo
edit.. 300 Euro.. das wel errug veel :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 00:17 ]

Verwijderd

ik heb nog wel een dompelpomp liggen van 2000 L/uur ofzo })

dan alleen nog wat 120mm papst erop, goede blokjes en je bent klaar...

Maar serieus, ik denk dat je een hele vreemde kast moet kopen om zon Huge radiator te kunnen inbouwen, kun je niet beter een kleinere radiator kopen (al is dit niet echt in de tweak spirit :P)..

Anders zou je zon Prometia achtig iets moeten overwegen (ik bedoel de kast hè ;) ), daar had je een apart gedeelte voor de radiator, maja, dit gaat je wel €€ kosten (voor alu, omdat het ligt moet), en het gaat nog wel ZWAAR worden

alleen de 3 liter water die erin gaat al :P

Ps.Lian Li PC-V2000 (E-ATX, Geen PSU, ) € 279,-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:15:
ik heb nog wel een dompelpomp liggen van 2000 L/uur ofzo })

dan alleen nog wat 120mm papst erop, goede blokjes en je bent klaar...

Maar serieus, ik denk dat je een hele vreemde kast moet kopen om zon Huge radiator te kunnen inbouwen, kun je niet beter een kleinere radiator kopen (al is dit niet echt in de tweak spirit :P)..

Anders zou je zon Prometia achtig iets moeten overwegen (ik bedoel de kast hè ;) ), daar had je een apart gedeelte voor de radiator, maja, dit gaat je wel €€ kosten (voor alu, omdat het ligt moet), en het gaat nog wel ZWAAR worden

alleen de 3 liter water die erin gaat al :P

Ps.Lian Li PC-V2000 (E-ATX, Geen PSU, ) € 279,-
Ehmmm Eheim 1048 doet het hier perfect hoor, met dit rad! Gaat trouwens 1,5 liter in.
En wil geen kleiner rad omdat ik er practisch alles mee koel.. en erg op stilte gesteld ben

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Zo'n rad is wel in de echte tweaker spirit :P.
Maar mij lijkt het het handigst als je hem bovenop een desktop case monteert en dan het bovenpaneel weglaten. Waarschijnlijk stroomt de lucht er dan al automatisch doorheen en kun je alsnog passief :*) Dán ben je pas stil :P. De enige vraag is dan of het niet schuw lelijk is :X. Maar dat zijn de offers die je moet maken voor stilte ;). En op een LAN kun je er denk ik nog best mee patsen ook ;).

offtopic:
Als oud forumgebruiker krijg je dikke quantumkorting op smilies ;)

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Wie zegt dat hij zo breed wordt met fans erop? Een fan is maar 2cm... Die kan dr dan ook nog wel bij.

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:32:
Zo'n rad is wel in de echte tweaker spirit :P.
Maar mij lijkt het het handigst als je hem bovenop een desktop case monteert en dan het bovenpaneel weglaten. Waarschijnlijk stroomt de lucht er dan al automatisch doorheen en kun je alsnog passief :*) Dán ben je pas stil :P. De enige vraag is dan of het niet schuw lelijk is :X. Maar dat zijn de offers die je moet maken voor stilte ;). En op een LAN kun je er denk ik nog best mee patsen ook ;).

offtopic:
Als oud forumgebruiker krijg je dikke quantumkorting op smilies ;)
Vind het alleen wel een beetje erg lomp dat mn rad dan aan beide kanten zo'n 10cm uitsteekt :o En bovendien had ik al gemeld dat passief draaien niet genoeg koelt.. zie paar posts terug.
GsJosh schreef op maandag 14 maart 2005 @ 07:48:
Wie zegt dat hij zo breed wordt met fans erop? Een fan is maar 2cm... Die kan dr dan ook nog wel bij.
Meeste 12cm fans zijn 3cm, maar een beetje WC-er weet dat een fan-shroud tussen rad en fans van een cm of 4 eigenlijk nodig is (dit helpt zoveel!)

Dan heb je dus:
20cm case - 4cm gat (lucht moet ook uit rad kunnen) - 5cm rad - 4cm shroud - 3cm fans
Gehele constructie wordt dan 36cm breed 8)7 Dan valtie zowat om joh

Niemand een dergelijk rad ergens in weten te bouwen?

Ter indicatie:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/kast.png

Zie net de volgende case:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/img/stc-t01-003.jpg
Zou het bij zo'n brede kast niet mogelijk zijn om het rad in het zijpaneel te hangen?
Dus: Zijpaneel met groot gat - rad - klein beetje ruimte over - radeon- mobo - andere zijpaneel ?

Weet iemand wat de diameter is van het gat in dat zijpaneel?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 08:41 ]

Pagina: 1