The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En ja ik weet het, het is soms vervelend om als serieus moderator zelf te reageren en door gebrek aan andere terzake kundige moderators je post niet voldoende beoordeeld te krijgen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀

Ik volg de post wel
durf ik de verantwoordelijkheid voor een +4 niet te nemen. Je beschrijft een voordeel van cache dat een hogere prijs zou moeten rechtvaardigen, maar schiet vervolgens je eigen argumentatie af met "dat weet ik niet zeker". Daarnaast maakt ook jouw post niet duidelijk of de hogere rating van de 4000 nou door extra megaherzen, of extra cache, of allebei wordt veroorzaakt, waardoor je verhaal over het rendement van de cache iets aan kracht verliest.Er komt een punt wanneer dit zelfs meer nut zal hebben dan 200MHz extra. Wellicht is dat moment aangebroken voor de Athlon 64 met een klok van 2400MHz-2600MHz.
En dan zet de vragensteller in deze post zijn oorspronkelijke vraag als retorisch neer ("jamaar ik vind ze gewoon duur!"), al kon je dat natuurlijk niet van te voren zeker weten. Het is echter wel een degelijke en leerzame post die wetenswaardige invloeden op procsnelheid bespreekt; een +3 heeft 'ie wmb zeker verdiend.
Ik ben het dus met je eens dat +2 wel te laag is, maar voor een PM naar +4 is 'ie me net te wankel - en voor één puntje mag ik niet powermodden anders krijg ik Ecteinascidin weer in m'n nek
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Nee hoor, wat ik vind/doe zal ik nooit van een ander eisenRataplan schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:28:
Ik ben het dus met je eens dat +2 wel te laag is, maar voor een PM naar +4 is 'ie me net te wankel - en voor één puntje mag ik niet powermodden anders krijg ik Ecteinascidin weer in m'n nek
maarruh, een +4 zou er gerust in kunnen zitten. Leggen we de lat anders niet heel erg hoog?
[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 14-03-2005 07:29 ]
Ik leg de lat voor +4's doorgaans idd wel heel erg hoogEcteinascidin schreef op maandag 14 maart 2005 @ 07:27:
maarruh, een +4 zou er gerust in kunnen zitten. Leggen we de lat anders niet heel erg hoog?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Een drietje zou ik aanvaardbaar vinden,maar omeen medePM naar 4 te zetten vind ik dubieus overkomen.
ik zou, mocht ik het kunnen, niet aarzelen om hem een +1 te geven als ik hem daarmee naar +4 kan krijgen
De reply is gewoon onderbouwd, gemotiveerd en dat 'afschieten van de argumentatie' valt ook wel mee vind ik. Het is beter op deze manier dan iets te verkondigen als een feit, terwijl er niemand echt zeker is of het wel een feit is.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
De hele discussie gelezen hebbend, mag het wat mij betreft ook naar +4. Ik weet dan misschien niet veel van het onderwerp, maar ik weet wel iets van deskundigenRataplan schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:51:
Heb ik uiteraard ook overwogen; maar de discussie wordt publiekelijk gevoerd en zowat de enigen die reageren zijn de PM's - dus of mensen zijn het niet zo met ons oneens dat ze reageren; of het kan ze niet schelen (of, in het geval van Mr. Liu, ze weigeren een oordeel uit te spreken). In beide (...alle drie de) gevallen vind ik het dus verdedigbaar om de post naar een hogere score te tillen. Als de post een 4 waard is mag 'ie die van mij krijgen, zelfs als het een PM betreft
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En daarom houden 'we' dit soort discussies ook gewoon in TMF. Niets geen inteelt of achterkamers, iedereen kan dit zien en iedereen mag meedenken, meepraten.... en dan pas zullen 'we' een PM-knopje bedienen.