Toon posts:

x800pro @ xt pe installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo, net een x800pro (geflashed naar xt pe) aan het installeren op mijn computer. oude catalyst driver verwijderd. Echter tijdens installatie van die nieuwe krijg ik halverwege de install dat er een fout is opgetreden en mogelijk de hardware niet correct werkt. vervolgens zie ik even een dos scherm voorbij komen en gaat verder met installeren. Daarna wordt de kaart gewoon goed herkent.
Alles flex. Echter als er wat wordt gevraagt van de kaart tijdens het opstarten van een spel. loopt het zaakje helemaal vast. Al verschijdende malen de catalyst opnieuw geinstalleerd maar foutmelding blijft. any ideas iemand?

(kaart werkte in andere pc perfect)

k8n neo platinum
3000 winchester
512mb corsair 3200LLpro
380wat antec voeding (standaard in sonata kast)
dvd drive, en multicard reader
windows xp home met sp2

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

flash hem eerst eens terug naar een XT (Dus niet pe) heb je dan die problemen nog steeds?
Het kan zijn zijn dat je core, niet goed genoeg is om XT PE snelheden aan te kunnen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Wat je zegt bart :D
Het ligt er idd aan of je Core voldoende overklok potentieel bezit, dat kan aan veel dingen liggen, zoals de plaats op de wafer e.d.

je kan em in principe zo laten, en de bios aanpassen met het progje uit het x800pro vivo naar xt pe topic. (link volgt)
dit lijkt mij nl een gevolg van enige instabiliteit...

/edit:
link: link naar draadje

en klik op de url in deze text:
Ook is er nu een RaBit uitgebracht die wél core/memclocks aanpassingen ondersteund (dus als je xt speeds niet haalt kun je de bios van te voren editen )
Dowload hem hier
of gewoon meteen hier :P klik

[ Voor 40% gewijzigd door Egg op 13-03-2005 23:13 ]

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Zit er een rage theater chip op de kaart (vivo)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 05:19:
Zit er een rage theater chip op de kaart (vivo)?
Eh ja, het is een sapphire x800pro vivo

Verwijderd

Geeft Ati tool 16 pipes aan?

Heeft de kaart 1.6 of 2.0ns mem? (Staat op de geheugenchips aangegeven)

Wat is precies de foutmelding die je krijgt tijdens de installatie?

Verwijderd

Topicstarter
net even gekeken, het gaat om 1.6 geheugen en met ati rage chip.
ati tool geeft 16 pipelines weer.
bij het installeren kies ik dus voor express setup -> vervolgens begint het installatie proces. Halverwege krijg vanrechtonder in m'n scherm de melding "er is een probleem opgetreden met de installatie. de hardware zal mogelijk niet goed functioneren."

ondertussen gaat de installatie gewoon voort en geen meldingen meer.

In m'n hardware beheer worden nu ook geen conflicten weergegeven. voor office gebruikt werkt t wel alleen zodra een spel of 3dmark wordt aangezet gaat het mis. beeld bevriest, flipt of valt gewoon weg.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Dit kan ook softwarematig niet helemaal goed zitten. De drivers van de kaart die je voor die x800 had, heb je die helemaal verwijderd? Dat kan je doen met een drivercleaner.

Probeer hem daarna eens opnieuw te installeren.

Verwijderd

Heb je het probleem ook (dat een spel bevriest of flipt) als je de core/mem onderklokt?

Zo ja dan vrees ik dat je een brakke pipe hebt. :/

Verwijderd

Topicstarter
Oei, wel dan zal ik maar eens de originele bios ergens zoeken en die terug flashen. Kijken wat er dan gebeurt.
Jullie in elk geval bedankt voor de tips. De resultaten post ik van het weekend wel. Ik heb momenteel even te weinig tijd ervoor.

btw. die drivercleaner werkt idd goed. Install is nu wel gelukt echter het flippen,freezen blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 23:44 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:34:
Heb je het probleem ook (dat een spel bevriest of flipt) als je de core/mem onderklokt?

Zo ja dan vrees ik dat je een brakke pipe hebt. :/
Hoef je niet te vrezen, het is niet voor niets standaard een pro. Waarschijnlijk is er gewoon een pipe stuk. Anders zat er wel een XT stikker op :9 .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1