[java] Eclipse CVS vs IDEA CVS

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik maak zelf gebruik van IDEA maar op de een of andere manier blijf ik altijd ruzie houden met de cvs. Regelmatig heb ik files waar IDEA qua cvs functies ook niets zinnigs meer mee kan (vooral als ik buiten de ide (en zijn cvs communicatie) om files heb lopen aanpassen. Als ik Eclipse erbij pak dan werk ik deze problematiek in een paar seconden weg.

Ligt het aan mij en mijn brakke cvs kennis? Of is de CVS functionaliteit van IDEA gewoon een stuk minder dan Eclipse? Verder vind ik IDEA wel superieur aan Eclipse en blijft ook liever met 1 IDE werken ipv de hele tijd te switchen.

Dus wie heeft ervaring met en IDEA, en Eclipse en hun CVS features.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06
Bij ons op het werk gebruiken we zowel WSAD (5, dus gebaseerd op Eclipse 2.x) als IDEA icm CVS. Zelf gebruik ik WSAD, maar de CVS integratie ben ik niet helemaal kapot van. Mergen vind ik niet heel erg intiutief, en verder ook vrij vaak last van lost connections (vooral als meerdere mensen tegelijk proberen in te checken) waarna je weer opnieuw kunt gaan synchronizen.

Van de mensen die met IDEA werken heb ik eigenlijk nooit negatieve verhalen gehoord (maar ik hoor zowiezo weinig negatieve verhalen over IDEA), en de feature dat je een stuk code kunt selecteren en daarvan de history kan bekijken is wel geniaal.
edit:
Even IntelliJ vervangen door IDEA, dat staat iets logischer.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CubicQ op 13-03-2005 22:36 ]

• Alarmnummer
CubicQ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:33:
Bij ons op het werk gebruiken we zowel WSAD (5, dus gebaseerd op Eclipse 2.x) als IntelliJ icm CVS. Zelf gebruik ik WSAD, maar de CVS integratie ben ik niet helemaal kapot van. Mergen vind ik niet heel erg intiutief, en verder ook vrij vaak last van lost connections (vooral als meerdere mensen tegelijk proberen in te checken) waarna je weer opnieuw kunt gaan synchronizen.

Van de mensen die met IntelliJ werken heb ik eigenlijk nooit negatieve verhalen gehoord (maar ik hoor zowiezo weinig negatieve verhalen over IntelliJ), en de feature dat je een stuk code kunt selecteren en daarvan de history kan bekijken is wel geniaal.
Ik heb ook de wereld positieve verhalen over IDEA, maar alleen dat CVS gebeuren blijft een enorm struikelblok. Als ik met IDEA een CVS check status doe krijg ik een hele zooi files waarmee iets zou moeten gebeuren maar de opties beperkt zijn tot een get... Als ik Eclipse erbij pak heb ik dat niet en het werkt zoals ik het wil. Dus ik zit zo van.. hmmm... doe ik nou iets fout en snap ik er geen klap van? Of heb ik hier een gat in IDEA gevonden? Ik kan het me bijna niet voorstellen dat IDEA zo brak is, maar aan de andere kant... Eclipse heeft dit probleem niet.

Ik heb net ook een hele zwik met IDEA CVS ellende in een paar tellen met Eclipse weggewerkt.. dus de een kan iets dat de ander niet kan.

• Alarmnummer
Ik heb er gisteren en vanmorgen nog een tijd mee zitten spelen en ik ben achter het volgende gekomen.

IDEA gaat over de zeik bij toegevoegde directories en files die buiten hem zijn toegevoegt en een unknown status krijgen. In het checkstatus scherm krijg je dan geen zinnige cvs opties. Ik ben later bij een ander CVS scherm uitgekomen en daar blijken wel opties te zijn op de directories van die files waarbij je het geheel alsnog kunt verwerken. Dat had wel iets beter uitgelegt mogen worden imho (de CVS documentatie vind ik sowieso erg karig bij IDEA).

Verder trouwens wel de perfecte ide, alleen jammer dat ik hier toch een beetje een vreemde smaak aan overhou.

[ Voor 6% gewijzigd door Alarmnummer op 14-03-2005 09:55 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je eerst overkoepelende directory commit gaat het vast beter en dan niet vergeten om unknown files in dat overzicht te laten tonen?
Volgens mij zijn het vooral beperkingen van cvs zelf, want ik heb niet echt het idee dat IDEA anders dan de cli-cvs client werkt.

• Alarmnummer
Weet jij trouwens hoe je zaken die per ongeluk in de cvs zijn gekomen (bv class files en distributie directories) het beste er weer uit kunt slopen?

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

volgens http://www.cs.umb.edu/~srevilak/cvs.html

code:
1
2
3
rm filename         # must remove working copy first
cvs delete filename
cvs commit

Neem aan dat Eclipse of IDEA dit toch ook wel ondersteunen.

[ Voor 18% gewijzigd door FendtVario op 14-03-2005 11:08 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alarmnummer schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:56:
Weet jij trouwens hoe je zaken die per ongeluk in de cvs zijn gekomen (bv class files en distributie directories) het beste er weer uit kunt slopen?
Niet echt, behalve gewoon in het menu delete kiezen.
Zelf heb ik doordat ik niet zo'n cvs-kenner ben en rechtstreeks toegang tot de cvs-files heb al twee keer de boel even op de server bijgewerkt. De tweede keer was trouwens omdat ik nogal wat wijzigingen had doorgevoerd (veel klassen naar een losse package/module enzo).

• Alarmnummer
Hmm.... Nog een raar probleem met IDEA en CVS. Op de een of andere manier blijft hij maar doorverwijzen naar een ander cvsroot. Ik heb van alles geprobeerd. via de ide de goeie cvs root instellen. hele idea config verwijdert, settings uit de prefs verwijdert, de config file zelf verwijdert. En hij blijft maar terug komen.

Ik snap gewoon niet waar dit aan ligt. Gedeeltelijk ligt het aan mijn gebrekkige cvs kennis (ik ben absoluut geen doorgewinterde cvs gebruiker). Maar dit soort problemen kosten me iedere keer tijd en ben ik eigelijk wel redelijk flauw van. Er gebeuren dus voor mij onbegrijpelijke dingen waar ik zelf geen controle op uit kan oefenen. Ligt dit aan de CVS? Zou je met subversion dit soort problemen niet hebben? Of ligt het gewoon aan IDEA?

Ik heb trouwens het probleem opgelost door de settings van de 2e cvs root maar aan te passen aangezien IDEA het verdomt om die 1e nog te gebruiken. Ik heb alle settings van de 1e naar de 2e gecopieerd.. en dan heb ik dit gezeik niet meer.

[edit]
Ik zie trouwens dat na het opstarten IDEA alsnog die oude cvs root weer heeft toegevoegd. Dit kan gewoon niet.. CVS onder IDEA is mij te complex om praktisch mee te werken.

[edit2]
Ik zie nu waar die 2e root vandaan komt. Die komt uit de CVS bestanden en dit klopt doordat ik onder een andere naam via Eclipse in de CVS incheck.

[ Voor 50% gewijzigd door Alarmnummer op 14-03-2005 12:45 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In je "Documents and Settings" directory van je user staat een .cvspass, komt het daaruit?

• Alarmnummer
ACM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:49:
In je "Documents and Settings" directory van je user staat een .cvspass, komt het daaruit?
Nope.. het staat tussen de cvs bestanden in mijn project directory.. Ik snap waar dit dus vandaan komt.
Pagina: 1