Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoeveel ruimte tussen MoBo en case?

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Ik ben druk met mijn case bezig (is afain nog nooit gedaan en bijna af, dus over een weekje mogen jullie het eindresultaat bewonderen:)) maar ik liep tegen een mogelijk probleempje aan.

Ik heb een gespoten gebogen metalen vlak, waarop ik met een paar boutjes/moertjes het moederbord bevestig. Tussen de buitenkant en het MoBo zit op dit moment echter maar +/- 1 mm ruite. Is dat een probleem ivm vonkjes die over kunnen springen? het lijkt mij haast niet, maar voor ik mijn moederbord opblaas, dacht ik: ik vraag het even :)

Voor de duidelijkheid: 2 cm vanaf de rand zit er al een centimeter ruimte tussen het bord en de case, in het midden we 6 cm...

Heeft iemand hier theorie over, of ervaring mee?

EDIT: en nee, de metalen deeltjes raken het metaal nergens 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BJup op 13-03-2005 22:05 . Reden: zie EDIT ]

Verwijderd

Dat lijkt me dat heel erg meevallen.

Normaal zitten er van die koperen afstandhoudertjes onder. die dan weer aan de kast vast zitten. Stel dat het bovegeschreven probleem zou kunnen voorkomen zij zulke lage spanningen/vermogens zouden er ook wel vonkjes via die afstandhoudertjes naar de kast springen. Toch?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1mm, hou je daarbij rekening met de contactpuntjes die altijd wel onder je moerbord uitsteken?
Ik heb geen idee of 1mm dan genoeg is, maar als je voor die 1mm uit bent gegaan van de printplaat zelf dan is het sowieso wel te weinig denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:09:
Dat lijkt me dat heel erg meevallen.

Normaal zitten er van die koperen afstandhoudertjes onder. die dan weer aan de kast vast zitten. Stel dat het bovegeschreven probleem zou kunnen voorkomen zij zulke lage spanningen/vermogens zouden er ook wel vonkjes via die afstandhoudertjes naar de kast springen. Toch?
:? die afstandshoudertjes zitten goed gescheiden van de elektronische delen van je moederbord hoor, die zitten echt wel meer dan 1mm van het dichtstbijzijnde punt vandaan waarvan een vonk zou kunnen overspringen.

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 13-03-2005 22:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1000 Volt komt overeen met de overbruging in lucht van 1 cm.
Aka: 1 mm is voor 100 Volt.

Gaat wel goed hoor :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

ligt het aan mij dat ik me er even geen voorstelling van kan maken.
Ken je geen mooi picie schieten?

lijkt me zowiezo dat je met afstandbusje moet werken, waarmee je normaal ook een mobo mee installeerd.

MSI GX660R for the win!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

uberotto2086 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:14:
ligt het aan mij dat ik me er even geen voorstelling van kan maken.
Ken je geen mooi picie schieten?

lijkt me zowiezo dat je met afstandbusje moet werken, waarmee je normaal ook een mobo mee installeerd.
Hij heeft een custom case gebouw of z'n case zo gemod dat het mobo tegen een (naar buiten) bolstaande plaat zit geschroefd, is dat zo heel ingewikkeld?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BJup
Orion84 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:11:
1mm, hou je daarbij rekening met de contactpuntjes die altijd wel onder je moerbord uitsteken?
Ik heb geen idee of 1mm dan genoeg is, maar als je voor die 1mm uit bent gegaan van de printplaat zelf dan is het sowieso wel te weinig denk ik.
Zoals ik al EDITte, maken die contactpuntjes geen contact met de case (die zitten niet aan de buitenste rand, en na een paar mm is de afstand ook een paar mm, en de afstand tussen contactpuntjes en case dus weer ongeveer 2 mm :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

BJup schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:16:
[...]

Zoals ik al EDITte, maken die contactpuntjes geen contact met de case (die zitten niet aan de buitenste rand, en na een paar mm is de afstand ook een paar mm, en de afstand tussen contactpuntjes en case dus weer ongeveer 2 mm :)
Ok, ik wist niet of je je getallen had gebaseerd op berekeningen of tests, dus vandaar. Ik snap dat als je het hebt uitgeprobeerd dat je je inderdaad niet vergist met zoiets (al hebben er al zat mensen zo hun mobo gesloopt), maar als je het berekend had zou je zoiets net over het hoofd kunnen zien ;)

• Egg
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Orion84 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:16:
[...]

Hij heeft een custom case gebouw of z'n case zo gemod dat het mobo tegen een (naar buiten) bolstaande plaat zit geschroefd, is dat zo heel ingewikkeld?
effe chille Frank... ik probeer mee te denken (8>

juustem...kheb beeld :D maar k denk dat overslaande vonken practisch geen probleem zijn, ook omdat je zegt dat er ook nog een verflaagoverheen zit.

MSI GX660R for the win!

• BJup
owkee, bedankt allemaal voor de geruststelling.

Er zit echt een beetje ruimte tussen de metalen pootjes etc en de case, en ik dacht zelf ook al niet dat het een probleem zou zijn, maar ja, 't zou toch jammer zijn als ik het mis had :)

Normaal zou ik er best een plaatje van 't geheel bij doen, maar in dit geval:

1. Wil ik nog geen plaatje van de case posten voor ie af is
2. staat de PC niet hier, en heb ik dit probleem pas vandaag bedacht :)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zie het niet helemaal voor me, maar bedenk ook dat je bijvoorbeeld wel eens iets tegen je metalen plaat aan kan zetten/een duw kunt geven waardoor deze buigt. Kan het gebeuren dat die 1 mm dan ineens 0 mm wordt? Dan heb je wel een probleem namelijk ;)

Verwijderd

True, 1 mm heb je in het midden zo een stukje in gedrukt.

(mijn home-made alu-case word 4mm alu, hoop dat het dan meevalt)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Met een bolstaand paneel lijkt me de kans dat je hem in het midden tegen je mobo aandrukt niet zo enorm ;) Je drukt een bolle plaat namelijk niet zomaar in en bovendien heeft ie in het midden 6cm speling.

offtopic:
sorry, uberotto2086, was niet zo bedoeld. Ik zie nu dat het laatste stukje zin het een beetje scherper maakt dan bedoeld

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 14-03-2005 10:49 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Als de rand van het mobo contact maakt met de case lijkt me dat niet meteen rampzalig omdat daar volgens mij geen banen en contactpunten zitten, maar misschien is het voor de zekerheid verstandig om de rand toch even te isoleren om problemen te voorkomen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
Atlas schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:13:
1000 Volt komt overeen met de overbruging in lucht van 1 cm.
Aka: 1 mm is voor 100 Volt.

Gaat wel goed hoor :)
Dit klopt niet. Per mm is het 1000 volt.

Xiaomi 13T Pro

• MewBie
  • Laatst online: 18:21
Btje schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Dit klopt niet. Per mm is het 1000 volt.
2000Volt toch? ik dacht 20K Volt per cm

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• lemming_nl
  • Niet online
MewBie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:51:
[...]

2000Volt toch? ik dacht 20K Volt per cm
Voor zover ik de vorige natuurkunde les heb onthouden is het 10k volt per cm

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• MewBie
  • Laatst online: 18:21
lemming_nl schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:36:
[...]

Voor zover ik de vorige natuurkunde les heb onthouden is het 10k volt per cm
Voor mij is het 3 jaar geleden ofzo :P dus het zou ook best 10K kunnen zijn, moet je ff in BINAS zoeken, staat het vast wel in :P

Niet dat het voor TS veel uitmaakt of het nou 10K of 20K is :+

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 14-03-2005 13:40 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Kun je niet voor de zekerheid toch een paar van die afstandbusje gaan halen?
Stel je nou voor dat je er een hele lichte deuk in schopt, dan heb je dus meteen
geen mobo meer!

Wess.

• BJup
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:45:
Kun je niet voor de zekerheid toch een paar van die afstandbusje gaan halen?
Stel je nou voor dat je er een hele lichte deuk in schopt, dan heb je dus meteen
geen mobo meer!

Wess.
Hm, ik heb wel van die afstandsbusjes, maar het mobo past zeg maar ehm, NET, dus daarom zonder afstandbuisjes...
En die deuk, die komt er niet in. echt niet :)
Pagina: 1