ftp opzetten achter router

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
ten eerste jah ik heb de faq door gelezen
ja ik heb gezocht op google
ja ik heb de search gebruikt
maar het werkt nog steeds niet

Dit is het geval. Ik wil graag m'n ftp weer online krijgen nu ik adsl heb, alle windows instellingen zijn on veranderd gebleven ( gebruik iis uit xp pro voor mn ftp). In de router stond ook alles ingesteld omdat ik eerst ook al een ftp had maar toen zat ik nog op @home. Nu ik overgestapt ben naar speedlinq ( erg tevreden trouwens ) wilde ik meteen weer mn ftp online. Ik heb meteen vandaag kabel uitgetrokken en adsl aangesloten, alles werkte alleen mn ftp niet. Had dus weer het juiste ip gevonden ( 84.41.135.221) en ik probeerde er op te komen maar dat lukte ook niet. De hardware die hier staat is een allied data coppjet 810 modem icm een siemens gigaset se105 router. Ik heb alles al geprobeerd, poort forwarding, poort triggering maar nog geen succes. De firewall in windows staat uit, die in de router ook en ook norton staat uit.
Ik heb de hele howto gevolgd van http://www.portforward.com/ maar dat gaf ook niks.

ik hoop dat jullie me kunne helpen
alvast bedankt _/-\o_

ps. Ik heb een vreemd gevoel dat het modem ftp niet toe staat of heeft dat er nix mee te maken ? :S

ik voel me lekkaah !!!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de copperjet 810 heeft zelf ook een ingebouwde router+ firewall

lees er meer over op de site van speedy ron (google)

een ftp server moet zeker lukken!

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

Reptile209

- gers -

• Stel op je modem en router forwards in (TCP) voor poort 20, 21 en je PASV-poortrange (zie je server) naar je interne server-IP.
• Zorg dat op je ftp-server je nieuwe IP adres voor PASV-connections goed staat
• Van binnenuit kan je niet op je externe IP connecten, gebruik daarvoor in de plaats bijvoorbeeld even www.net2ftp.com

Welke server (software) gebruik je? En wat heb je nu aan instellingen staan?

Zo scherp als een voetbal!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals freddifish ook al zegt: in tegenstelling tot je @home modem heeft dit adsl modem ook een ingebouwde router. Deze moet je of uitzetten, of ook correct instellen voor je ftp server. Maar dubbel NAT met dubbele portforwarding is best een uitdaging soms, dus uitzetten in je modem is de beste optie. In de documentatie is vast wel te vinden hoe dat moet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Het probleem is dat ik 1 niet in t modem kom en 2 geen documentatie of nix heb gekregen van speedlinq. Alleen een brief met daarin dat ik hem zo aan kon sluiten zonder te instaleren en dat ie voor geconfigureerd was.
Btw heeft iemand een ip van dit modem ? Ik heb al verschillende geprobeerd maar t lukt niet en via usb aansluiten dan ziet ie m wel maar hij blijft zegge dat ie het modem niet kan instaleren.

ik voel me lekkaah !!!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Sluit anders je PC eens direct op je modem aan, zonder router er tussen. Of stel je router in als switch (bridged mode?) zodat alleen de router NAT en routering doet. Dan is het IP van de gateway op je computer het IP van je modem (start > uitvoeren > cmd > ipconfig).
Heb je geen handleiding bij je modem gekregen? Of staat die niet als PDF op de site van Allied Data? ;)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

de documentatie van allied data verdient geen prijs nee, maar op de site hieronder staat e.e.a. toch wel redelijk uitgewerkt, incl default IP adressen etc.
succes!
http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

kennelijk gebruik je 2 routers... stuur van af je eerst router (coppejet) door naar ja 2e (siemens) die het daarna weer doorstuurt naar je pc!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Jah dat is ook zo maar ik kan niet in mijn modem komen, dan hangt ie gewoon. En bellen met speedlinq heeft geen nut want na 15 min in de w8 rij te hebbe gestaan heb ik maar opgehange.
Ik moet dus nu eigenlijk in mijn moden zien te komen en daar de brige fuctie uitzetten ( ergens gelezen ) of klopt dit niet ?

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

je moet je poorten doorlussen naar je 2e router, dus hoe dan ook moet je in je router zien te komen!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LyP0 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:19:
Jah dat is ook zo maar ik kan niet in mijn modem komen, dan hangt ie gewoon. En bellen met speedlinq heeft geen nut want na 15 min in de w8 rij te hebbe gestaan heb ik maar opgehange.
Ik moet dus nu eigenlijk in mijn moden zien te komen en daar de brige fuctie uitzetten ( ergens gelezen ) of klopt dit niet ?
ALs je je pc direct aansluit op het modem, lukt het dan ook niet? (volgens de handleiding)

Je "modem" kan warschijn in 2 modi draaien (ken hem niet maar)
-NAT
-bridged.

Standaard verwacht ik nat, maar als je een extra router hebt zou bridged handig zijn. Je zou hem juist van nat op bridged moeten zetten OF in nat mode je gigaset als defualt server instellen. affijn, toch eens je instellen van je modem tweaken.

zie ook:
http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen (als is dat niet gericht op jouw routers)
Reptile209 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:59:
• Stel op je modem en router forwards in (TCP) voor poort 20, 21 en je PASV-poortrange (zie je server) naar je interne server-IP.
@reptile:
poort 20 moet je alleen in de uitgaande firewall openzetten maar hoef je NIET te forwarden. standaard staat je firewall uit. staat ook keurig in "het grote poortffowrding verhaal in de sticky hier.Maar het kan gelukkig geen kwaad als je deze forward.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 14-03-2005 14:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

LyP0 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:19:
hoe bedoel je: hangt 'ie gewoon? hangt je IE, je PC? Krijg je iets als "pagina kan niet worden weergegeven"? Probeer eens, zoals al gesuggeerd wordt, je modem direct met je PC te verbinden om je router als probleem uit te schakelen.
Worst-case zou ik toch eens langer dan 15 min op die helpdesk wachten. Probeer het eens rond etenstijd (12-13 uur, 18-19 uur, dan zijn helpdesks altijd rustiger). Zij zullen je makkelijker kunnen helpen dan wij via deze slow-chat :).

@leuk_he: weet ik acheraf ook ja, maar ik werkte ff uit mijn hoofd :). Kan idd geen kwaad.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Als ik in de router probeer te komen hangt ie zich op ja. Het modem direct aansluiten op de pc heeft het zelfde effect, het maakt niet uit of ik m verbind via de usb of de utp. Ik heb vanmiddag om een uur of half 3 nog es geprobeerd speedlinq te berijken maar nog steeds niet gelukt. Ik heb er ongeveer 20 min aangehangen en toen moest ik werken, maar ik zal het morge middag tegen 5'en wel nog es proberen. Maar dit word een echt hoge telefoon rekening :( .
Btw als ik mn router op bridged zet dan krijg ik helemaal geen verbinding met het net, ik weet niet of dat wat zegt.
toch alvast bedankt allemaal voor jullie reacties ;)

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1