2 keer hetzelfde ip adres door VPN?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Topicstarter
Voor ons bedrijf ben ik bezig om op alle schepen een draadloze verbinding te maken met het internet.
De computers op schepen zijn dmv van een bridge met een wal accespoint verbonden. Dit accespoint is dmv van een gateway/firewall pc verbonden met het internet (adsl verbinding).
Alle onderdelen (computer, bridge, acesspoint, gateway/firewall pc) hebben een vast ip adres .Ik maak gebruik van de prive ip range 192.168.x.x. De gateway/firewall heeft als ip adres 192.168.1.1.Ik heb dit ook op alle pc's als gateway adres ingesteld. Op de gateway/firewall pc is ook een een map geshared om data van de schepen te dumpen. Op zichzelf werk dit zonder problemen. Men wil nu in een andere haven ook een voorziening maken voor dezelfde schepen. Ik dacht zelfde opzet, zelfde ip adres voor de gateway zodat men aan boord niets aan de instellingen hoeft te veranderen. Maar nu wil men ook de twee wallocaties onderling met elkaar verbinding dmv VPN over de zelfde internetverbinding zodat men de data van de schepen naar de beide wal locaties kan sturen. Ik heb dan echter 2 keer hetzelfde ip adres (192.168.1.1) met elkaar verbonden via de VPN verbinding. Volgens mij gaat dit niet werken.
Iemand een idee hoe dit op te lossen zonder dat ik op de schepn elke keer de ip adressen moet veranderen van de gateway. Een DHCP server is geen optie want de de pc's aan boord van de schepen zitten vast aan een bridge en als ze geen ip adres krijgen uitgereikt ( als er geen draadloze verbinding is) dan verzint XP er zelf een.

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik weet niet wat voor netwerkapparatuur hebt, maar de gewone apparatuur uit het wat hogere segment dan kun je NAT-src en NAT-dst in een tunnel doen. als je dan een haven in de tunnel omnummert heb je nergens last van.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 17:13

slaay

Natuurbeleven.com

Wil je het heel simpel oplossen dan moet je per haven een extra router gebruiken. Op dit router lus je al het verkeer door naar je 192.168.1.1 router/etc

Zo kun je in haven1 router ip adres 192.168.2.1 geven en doorlussen naar 192.168.1.1 en bij haven 2 router ip adres 192.168.2.2 en doorlussen naar 192.168.1.1.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

slaay schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:18:
Wil je het heel simpel oplossen dan moet je per haven een extra router gebruiken. Op dit router lus je al het verkeer door naar je 192.168.1.1 router/etc

Zo kun je in haven1 router ip adres 192.168.2.1 geven en doorlussen naar 192.168.1.1 en bij haven 2 router ip adres 192.168.2.2 en doorlussen naar 192.168.1.1.
daar heb je helemaal geen extra router voor nodig. Die translatie kun je ook in de bestaande VPN doen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Topicstarter
In principe hoeven de netwerken elkaar niet te zien. Als ik een VPN verbinding maak tussen de firewalls en ik zorg dat het netwerkverkeer aan de A zijde niet verder komt dan de firewall op de B zijde en ik maak op deze firewall een map aan waar ze van de A zijde hun data in kunnen plaatsen zal dit lukken?

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken