Ik ben bezig C te leren, maar ik zit nu toch wel behoorlijk vast.
Als oefening heb ik dit programma'tje geschreven:
De bedoeling is dat er een zin ingelezen wordt, en dat die zin vervolgens omgedraaid op het scherm wordt neergezet. Het probleem is alleen dat ik bij het compilen deze fout krijg:
Omdat er stond dat de pointer vergeleken werd met een integer (terwijl ik een char aanmaak
) heb ik "\n" vervangen voor een getal. Dan compiled het programma wel, maar dan werkt het programma natuurlijk niet.
Weet iemand wat er verkeerd is aan dit programma? Het zal ongetwijfeld een stomme fout zijn, maar ik kan 'm echt niet vinden.
Als oefening heb ik dit programma'tje geschreven:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #include <stdio.h> main() { char ltr, *pnt; pnt = <r; pnt = 0; printf("Voer een zin in, en sluit met een punt (.):\n"); while (*pnt = getchar() || *pnt != "\n") { pnt++; } for (pnt;pnt > 0;pnt--) { putchar(*pnt); } } |
De bedoeling is dat er een zin ingelezen wordt, en dat die zin vervolgens omgedraaid op het scherm wordt neergezet. Het probleem is alleen dat ik bij het compilen deze fout krijg:
code:
1
2
| draaiom.c: In function `main': draaiom.c:10: warning: comparison between pointer and integer |
Omdat er stond dat de pointer vergeleken werd met een integer (terwijl ik een char aanmaak
Weet iemand wat er verkeerd is aan dit programma? Het zal ongetwijfeld een stomme fout zijn, maar ik kan 'm echt niet vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Ethnocentrix op 13-03-2005 20:35 . Reden: typo's ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.