Nieuwe woning, ADSL via BBNED, KPN aansluiting nodig?

Pagina: 1
Acties:

• 7th Sin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:36
Hallo, ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning. Op het nieuwe adres zou ik graag een internetaansluiting willen van Fiberworld (via BBNED).
Ik lees overal dat ik voor een nieuwe aansluiting op het BBNED netwerk tijdelijk een KPN telefoonnummer nodig heb. Zodra de internet aansluiting is aangesloten zou ik het KPN abonnement weer kunnen opzeggen.
De vorige bewoners hebben een KPN aansluiting en nu vroeg ik me af of iemand weet of ik met het telefoonnummer van de vorige bewoners (overdracht is 18 april) ook gewoon ADSL via BBNED kan laten aansluiten. Ik zou het namelijk zelf heel erg prettig nemen als ik helemaal geen KPN abonnement hoef te nemen. Scheelt toch weer in de kosten.

Ik heb al gezocht op GoT en op google, maar een antwoord op deze specifieke vraag kom ik helaas niet tegen. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt een werkende aansluiting nodig om een adsl verbinding op aan te vragen. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel kan, maar de mensen die die telefoonaansluiting hebben krijgen van kpn wel netjes een bericht dat de telefoonlijk geschikt gemaakt gaat worden voor breedband, dus goed overleg is gewenst.

verder zal die DSL aansluiting denk ik wel blijven werken, en als-ie stopt met werken, kan je de ISP bellen en dan zullen zij dit denk ik behandelen als een dsl aansluiting waarvan de telefoonlijn is opgezegd (waarna je overigens 9,95 aan de ISP extra kan betalen, waardoor je net zo goed een belbudget abo'tje had kunnen hebben).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Houdt de termen: "KPN aansluiting" en "KPN telefonie abonnement" goed uit elkaar. Dat voorkomt veel verwarring bij mensen en bedrijven. Een aansluiting ligt immers bijna overal wel, en dat is niet hetzelfde als een abonnement met actief nummer.

Of je nu wel of geen BelBudget (9.50 euro per maand) hebt, je betaalt het toch dus waarom niet gewoon nemen. Aan laten leggen als linesharing op het huidige telefonie abonnement kan natuurlijk, als ze nog geen verhuizing hebben aangevraagd tenminste bij KPN voor het nummer. Dat pas aanvragen als DSL gereed en geleverd (even testen!) is. Dit zal inderdaad natuurlijk in overleg moeten ;)

Technisch gezien kan je ook DSL aanvragen en laten aansluiten zonder telefonie abonnement bij KPN-telecom. Echter zijn er nog bijzonder weinig ISP's die dit aanbieden als optie en vaak is het kostbaarder dan linesharing aanleggen.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 13-03-2005 19:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 7th Sin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:36
Nou, ik heb al een abonnement op het oog:
http://www.internetten.nl..._detail.asp?pakketid=3218
Dat abonnement is dus inclusief telefonie. Ik zie dus het nut er niet zo erg van in om ook nog een KPN telefonie abonnement af te sluiten. Het schijnt enkel dat ik wel een KPN nummer (en dus abonnement) nodig heb om ADSL via BBNED te laten aansluiten. Vandaar m'n vraag ook.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Buiten het feit dat dat abonnement duur is (En dit is natuurlijk pure onzin: "Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk."), ja, bij BBned moet je altijd een actieve telefoonlijn met spraakdiensten hebben om te kunnen aanmelden.

Overigens [/i]meende[/] ik dat Tiscali die kosten van de telefoonlijn op zich neemt als er geen telefoonlijn aanwezig is. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van moet ik toegeven.