Toon posts:

[Ervaringen] SWITCHES/HUBS

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo als jullie vast wel weten zijn er een helehoop switches en routers op de markt.
N-Way 8 Poorts hub UTP 10/100/200Mb Switch hub.

voor de basic vraagjes hebben wij een hele FAQ

voor de ervaring

Merk?
Type?
Aantal Poorten?
Half/Full Duplex ?
Verbindings Snelheid
plaatje ?

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort een switchwil gaan aanschaffen wil ik wat gaan lezen over ervaringen.
wat vinden jullie hier van

http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=67&cat=9

Merk?
N-Way

Type?
X

Aantal Poorten?
8

Half/Full Duplex ?
Full

Verbindings Snelheid
10/100/200:S?

plaatje ?
Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=112

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
da's toch gewoon zo'n sweex gevalletje?
Wij hebben ze ook een tijdje verkocht, die krengen gingen alleen vrij vaak kapot.
Dat in een keer een poort niet meer werkt enzo.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ding wordt ook met een Sweex label erop verkocht, inderdaad.

200mbit is marketingtaal voor 100mbit full-duplex.

Verder: koop niet het goedkoopste model dat je kunt vinden. Tenzij je er elke 3 maanden een wilt kopen natuurlijk. Ik heb zelf goede ervaringen met Linksys en HP switches.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

zeer goede ervaring met 3com officeconnect switches... zijn zeer betrouwbaar voor een acceptabele prijs..

verder natuurlijk goeie ervaring met cisco,hp,netgear,bay of tegenwoordig nortel.. muv de netgear zal het wel zwaar buiten budget vallen denk ik ;)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb ook zo'n el-goedkopi switch, mijne staat Sweex op :) 8 poorts, 10/100mbit fullduplex, auto-MDI/MDX.. Nog best leuke specs voor z'n geld ;) En hij doet het toch alweer zowat een jaar, en ik trek er ook rustig de volle 100mbit over :) Z'n geld dik waard geweest dus.

Hier stond een dode link.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57
Merk: Cisco
Type: 2950-48
Aantal Poorten : 48
Half/Full Duplex : Full
Verbindings Snelheid: 10/100Mbit FullDuplex, 1 x GBIC optical
Afbeeldingslocatie: http://www.storecommerce.net/prodimages/cisco2950-48-ei.jpg
Nogal een duur appraatje :P

Maar ik kan je wel een tip geven.
Als je toch een goede switch wilt kun je beter geen Sweex halen.
Niet dat alles slecht is van sweex, maar die switch staat bekend om zijn "kuren".
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:06:
zeer goede ervaring met 3com officeconnect switches... zijn zeer betrouwbaar voor een acceptabele prijs..

verder natuurlijk goeie ervaring met cisco,hp,netgear,bay of tegenwoordig nortel.. muv de netgear zal het wel zwaar buiten budget vallen denk ik ;)
Helemaal eens. 3com officeconnect switches zijn goed.
Maartuurlijk valt z'n cisco,hp etc dik buiten het budget.
Die van mij heb gelukkig gekregen :)

[ Voor 39% gewijzigd door The_Greater op 13-03-2005 22:32 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:06:

HP maakt ook een klein switchje: de Procurve Switch 408. 8 poorten, 10/100, auto mdi-x en levenslange garantie. Ik heb er twee voor 85 euro/stuk gekocht. Prima dingen :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb zelf alleen ervaring met een 3com Superstack II 10/100 Mb 8 ports switch (prima behalve dat er 1 (van de 3) fans los zit en een rotherie maakt.)
En nu een Eminent 10/100 (5 ports) van 27,50 tussen mijn vriendins pc en de xbox zitten.
Niet manageble, maar dat hoeft ook niet echt, geeft verder geen probs.

Bestaan er tegenwordig nog slechte soho switches?

Merk? 3com
Type?superstack II (2200 dacht ik)
Aantal Poorten?8
Half/Full Duplex ?full
Verbindings Snelheid ?
plaatje ? zoek de handleiding (pdf)

[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-03-2005 23:00 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:11

M14

CyBeR schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:59:
Dat ding wordt ook met een Sweex label erop verkocht, inderdaad.

200mbit is marketingtaal voor 100mbit full-duplex.

Verder: koop niet het goedkoopste model dat je kunt vinden. Tenzij je er elke 3 maanden een wilt kopen natuurlijk. Ik heb zelf goede ervaringen met Linksys en HP switches.
^^ With stupid.

Ik heb nu een tijdje een HP Procurve 4000 met daarin 7x een 10/100 UTP module. Er zitten nu dus 56 10/100mBit poorten in. Dit kunnen er max. 80 zijn (Max. 10 verschillende modules). Of combinatie's van Gbit (al dan niet fiber). De switch van makkelijk te managen via hyperterminal / telnet. Ik heb er overigens 300 euro voor betaald (2e hands).

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/rnd/images/large/j4121a_lg.jpg

Ik wil eigelijk een HP Procurve 2524 hebben, vanwege de backplane. De backplane van de Procurve 4000 is eigelijk veel te klein.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Sorry, maar dit topic is niet de bedoeling hier. Er is al ontzettend veel te vinden over ervaringen met dergelijke apparatuur en we gaan er hier vanuit dat je zelf in staat bent de verschillen tussen verschillende merken en types uit te zoeken en daarmee een goede keuze te maken voor wat te kopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.