Toon posts:

terminal op os 9.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke newbie qua apple, en ben pas bij OS X ingestapt met apple gebruiken.
Nu heb ik echter ook nog een oude apple met OS 9.1, nu zou ik daar ook graag een terminal willen openen net zoals in OS x makkelijk kan. Maar ik kan deze optie nergens vinden, en ook niet op het internet informatie hier over.

Ik neem aan dat os 9.1 nog geen terminal ondersteund zoals we dat in OS X kennen?

verder een andere snelle vraag, ik heb de apple ook op mijn windows netwerk aangesloten, met OS X kom ik er zo op, echter ik heb al ooit gelezen dat dit niet zo gemakkelijk gaat op OS 9.1 en via een extern progje moet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 18:42 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb niet met Apple OS 9 gewerkt, maar ik neem aan van niet. een terminal is *NIX based en OS X is FreeBSD wat eigenlijk een beetje bij die familie hoort. OS 9 is dat niet. Als je het niet kan vinden zal het er wel niet zijn he? :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Het klassieke Mac OS had idd geen terminal of command prompt. Voor simpele dingen als een ping commando versturen had je zelfs een applicatie van derden nodig. Daarom zaten veel PC en Unix gebruikers ook met de handen in het haar als ze wat met een pre-OS X bak moesten. :)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Misschien een idee om b.v. Yellow Dog Linux te installeren, met daarop weer MoL (MacOnLinux) met 9.1. (8>

Een ander idee is om terminal client software te downloaden en via je netwerk via je OS X computer 'besturen' (terminal gedeelte dan :+ )

Veder wat bedoel je met je PC netwerk? Bestanden openen/uitwisselen? Normaal open je een Windows share met je OS X computer, dat bedoel je denk ik, niet? Je kan bij Microsoft ergens een Windows 2000 Client for Mac downloaden, daarmee kan je denk ik die share wel benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:41:
verder een andere snelle vraag, ik heb de apple ook op mijn windows netwerk aangesloten, met OS X kom ik er zo op, echter ik heb al ooit gelezen dat dit niet zo gemakkelijk gaat op OS 9.1 en via een extern progje moet?
Je kunt Dave gebruiken, een programma met een ontzettend foute cover imho maar dat terzijde.

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zo, hoe bedoel je foute cover :)
Maar helaas is er in 9.1 van zichzelf geen ping optie. Ook grappig, voordat OSX ook maar uitgelekt was, vonden mac gebruikers OS 8 of 9 al über. Nu OS 10 er is hoor er heel veel zeggen dat het een prut OS was :) Das nou humor :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:30:
[...]

Je kunt Dave gebruiken, een programma met een ontzettend foute cover imho maar dat terzijde.
bestaat er ook een gratis oplossing? behalve ftp

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Met deze kan je ieg SSH doen enzo.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1