Audigy CD kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 23:01
Hallo iedereen,

Ik ben mijn OS (win XP) opnieuw aan het installeren, maar kwam er achter dat ik mijn CD van mijn soundblaster Audigy kwijt ben! Ik ben al druk opzoek geweest naar drivers, en heb die ook geinstalleerd. Enige probleem is dat ik mijn Audio HQ etc niet heb, en alle drivers slechts updates zijn van eerder geinstalleerde versies (daarvoor heb ik dus me cd nodig...).

Weet iemand of er een soort "stand alone" drivers is zodat ik mijn audio HQ terug krijg? Die geen eerdere versies nodig heeft?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... (Of aan eventueel een nieuwe audigy cd)

Felke

ps. Nieuw hier op het forum ;)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Wat dacht je van de eerste hit op google?

http://www.station-drivers.com/page/sblive-audigy.htm

• Felke
uiteraard heb ik zelf al gezocht, op de door jou genoemde site staan wel audio hq drivers, maar net als alles wat ik tot nu toe heb gevonden: Need previous installed version

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb ik ook elke keer
probeer op de site van creative : verenigde staten.

AUD_WEBUP_PCWDRV_1-84-40.exe en SMIX_PCAPP_2_00_52.exe moet je hebben.
als je andere losse apps wilt zoals recorder en zo, dan vragen ze idd om een vorige install.

je kan ook de KX drivers proberen.

eerst kijken dan zeiken

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Op de gegeven site staan ze, goed kijken.

• Felke
bratos schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:24:
heb ik ook elke keer
probeer op de site van creative : verenigde staten.

AUD_WEBUP_PCWDRV_1-84-40.exe en SMIX_PCAPP_2_00_52.exe moet je hebben.
als je andere losse apps wilt zoals recorder en zo, dan vragen ze idd om een vorige install.

je kan ook de KX drivers proberen.
Ik kan deze niet vinden... Maar kun je hiermee audio hq installeren zonder oude installatie? (als het kan directe download link)
Misschien een stomme vraag, maar welke CD moet ik hebben? Is de normale audigy gelijk aan de audigy LS :S?
Hoodlum2000 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:38:
Op de gegeven site staan ze, goed kijken.
Creative Audio HQ version 2.00.31.017 heb ik gedownload, heeft net als de rest een vorige installatie nodig van audio hq. Mocht jij wel een "stand alone" gevonden hebben, dan hoor ik het graag

• Felke
Audio Hq version 1.20.03 (3MB)

vanaf http://www.station-drivers.com/page/sblive-audigy.htm gedownload, deze zegt dat ik de nieuwste drivers nodig heb, maar deze zijn naar mijn weten allang geinstallerd (met auto update vanaf creative website)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 21:08
Naar mijn weten is de audigy cd hetzelfde als de Live cd. Mijn cd was laatst kapot, en een nieuwe bestellen had ik geen zin in. Omdat ik toch de cd moest hebben voor me livedrive + remote heb ik hem via p2p binnengehaald.

Het is ronduit belachelijk dat Creative geld vraagt voor een compleet driver pakket. (losse drivers downloaden werkt niet voor livedrive + remote omdat je altijd het origeel moet hebben...)

/dev/null

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad doordat ik met korting bij mycom die kaart zonder cd kon kopen. Je moet echt de installatie cd van de audigy ls hebben. Al die andere versies werken niet goed, je krijgt dan allerlei conflicten. Ik ben er gelukkig uiteindelijk via via aangekomen, maar het was wel veel gedoe.
Ken je niemand die ook de audigy ls heeft?

• Felke
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:52:
Ik heb dit probleem ook gehad doordat ik met korting bij mycom die kaart zonder cd kon kopen. Je moet echt de installatie cd van de audigy ls hebben. Al die andere versies werken niet goed, je krijgt dan allerlei conflicten. Ik ben er gelukkig uiteindelijk via via aangekomen, maar het was wel veel gedoe.
Ken je niemand die ook de audigy ls heeft?
ik ken niemand met deze kaart nee (is de audigy LS gewoon de normale audigy versie?), en ben er best bereid voor te betalen.
Is er iemand die mij aan deze CD kan helpen?

• B-Bandit
Sound Blaster® Audigy™ Driver CD die moet je hebben. It's all in the name, die andere heet
Sound Blaster® Audigy™ LS Installation CD, dus lijkt me wel duidelijk dat je de eerste moet hebben. Maarre de link die hoodlum2000 gaf is ook goed hoor. Zoals hij al zei, ze staan er gewoon op, alleen moet je wel alle onderdelen apart downloaden (surround center, eax console etc.), tis wat lastiger, maar het bespaart je weer 10 euro.

Onderaan de pagina van http://www.station-drivers.com/page/sblive-audigy.htm , staan
version 5.12.1.244 + Liveware pour windows xp Rev. B pack complet 176mb en
Version 5.12.1.252 Complet 377mb
Nou zou ik niet zeker weten welke je moet hebben, maar het is al een stap in de goede richting ;)

[ Voor 30% gewijzigd door B-Bandit op 13-03-2005 19:05 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Felke
Shailesh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:56:
Sound Blaster® Audigy™ Driver CD die moet je hebben. It's all in the name, die andere heet
Sound Blaster® Audigy™ LS Installation CD, dus lijkt me wel duidelijk dat je de eerste moet hebben. Maarre de link die hoodlum2000 gaf is ook goed hoor. Zoals hij al zei, ze staan er gewoon op, alleen moet je wel alle onderdelen apart downloaden (surround center, eax console etc.), tis wat lastiger, maar het bespaart je weer 10 euro.
de Sound Blaster® Audigy™ Driver CD is UIT VOORAAD? ik ken hem iig niet bestellen. DIt begint me zo langzamerhand tot wanhoop te drijven :'( 8)7

• Felke
Shailesh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:56:

Onderaan de pagina van http://www.station-drivers.com/page/sblive-audigy.htm , staan
version 5.12.1.244 + Liveware pour windows xp Rev. B pack complet 176mb en
Version 5.12.1.252 Complet 377mb
Nou zou ik niet zeker weten welke je moet hebben, maar het is al een stap in de goede richting ;)
ik ben de: "version 5.12.1.244 + Liveware pour windows xp Rev. B pack complet" le pack liveware complet multilangue 377Mo aan het downloaden. Deze is alleen voor de S-B Live, vraag me dus af of het werkt...

• B-Bandit
Zie mijn edit hierboven, ik zou die van 377 mb downloaden, ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe
Ik vind het een beetje naaistreek van creative dat ze de cd niet eens meer verkopen, en dan ook nog niet eens ter download aanbieden.
Mocht dit niet werken, dan kan je altijd nog een audigy2 cd bestellen, en met wat hacks, kan je die ook installeren (wordt vaker gedaan ivm, meer functionaliteit bij de drivers van audigy2).
Felke schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:08:
[...]

ik ben de: "version 5.12.1.244 + Liveware pour windows xp Rev. B pack complet" le pack liveware complet multilangue 377Mo aan het downloaden. Deze is alleen voor de S-B Live, vraag me dus af of het werkt...
PREREQUISITES: - Hardware Part Number 277619-101 (Audigy) or 232756-001 (Sound Blaster 5.1)

het zal dus wel werken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door B-Bandit op 13-03-2005 19:10 ]

• Felke
Shailesh schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:08:
Zie mijn edit hierboven, ik zou die van 377 mb downloaden, ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe
Ik vind het een beetje naaistreek van creative dat ze de cd niet eens meer verkopen, en dan ook nog niet eens ter download aanbieden.
Mocht dit niet werken, dan kan je altijd nog een audigy2 cd bestellen, en met wat hacks, kan je die ook installeren (wordt vaker gedaan ivm, meer functionaliteit bij de drivers van audigy2).

[...]

PREREQUISITES: - Hardware Part Number 277619-101 (Audigy) or 232756-001 (Sound Blaster 5.1)

het zal dus wel werken ;)
ik ben hem druk aan het downloaden, mocht dit niet werken, dan kan ik altijd nog een audigy 2 cd lenen van een vriend van me.

Bedankt voor jullie hulp, mocht deze file / cd niet werken, dan horen jullie het uiteraard :+

Verwijderd

Misschien kan ik je uit de brand helpen met een cd-image van de audigy cd die ik heb ?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ook altijd problemen met het installeren van de Audigy 2 na een herinstall, vaak krijg ik na lang klooien de helft van de software erop. Beter kun je de originele CD zien te bemachtigen en het in 1x goed doen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Felke
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:31:
Misschien kan ik je uit de brand helpen met een cd-image van de audigy cd die ik heb ?
En hoe zou ik deze moeten bemachtigen ;)?

Verwijderd

Felke schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:44:
[...]

En hoe zou ik deze moeten bemachtigen ;)?
Voeg me maar toe op msn ;)
Ben terug @ 21:00

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 20:07 . Reden: foutje ]

Pagina: 1