[XP] Hauppauge 500MCE werkend krijgen?*

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb de Hauppauge 500MCE besteld en inmiddels geplaatst in mn computer welke draait op WinXP Pro SP2. Nu krijg ik em alleen met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb verschillende programma's gebruikt (GBPVR, SageTV en een prog van Hauppauge), maar niets lijkt het te doen. Met GBPVR krijg ik alleen wel de error: "ConnectPins failed". Je zou verwachten dat er dan geen kabel in zit, maar die zit dus wel en daar komt gewoon normaal signaal over.

Ik heb al een stuk of 30 topics doorgelezen hier op GoT, maar de meeste gaan over mensen die met MCE werken en met google kom je ook alleen maar dit soort topics tegen. Tot nu toe ben ik maar een topic tegen gekomen van iemand die het erover had dat deze kaart niet alle opties kon vervullen op XP, maar ik krijg ik dus niet eens aan het werk.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd (zijn wel mce gecertificeerde drivers, maar het lijkt me niet dat het een probleem moet zijn aangezien MCE een aangepaste xp pro versie is).

Ik heb geen geld om een MCE Windows versie te kopen en hoop dus dat mensen mij verder kunnen helpen met het werkend krijgen van deze kaart. In principe wil ik dus enkel tv kijken en opnemen en video opnemen.

telefoontoestel

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

Duinkonijn

Huh?

heb je geen drivers der bij gekregen op cd?

wat meld apparaten beheer bij het apperaat?

[ Voor 36% gewijzigd door Duinkonijn op 13-03-2005 18:43 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik had de kaart als bulk versie binnengekregen. Zat dus los in een zakje zonder cd met drivers en software etc. In apparaatbeheer wordt deze kaart 2 keer vermeld (denk vanwege de dubbele tuner) en bij beide staat dat het apparaat goed functioneerd.

telefoontoestel

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Helaas wordt voorlopig de PVR500MCE alleen ondersteunt door Windows MCE. Je had beter voor 2 PVR150's kunnen gaan. Deze kaarten worden namelijk wel ondersteunt door de software van o.a. Hauppauge.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Hm, das een beetje minder dan. Maar is er dan geen mogelijkheid om het aan de praat te krijgen in XP? Ik las in een ander topic dat iemand het wel was gelukt, maar niet tevreden was over de opties.

Enig idee welke instellingen ik zou moeten toepassen om het toch werkend te krijgen?

telefoontoestel

Verwijderd

ik kan niet uit ervaring spreken maar ik zie dat sageTV, gb-pvr, en beyondTV, 3 van de meest gebruikte HTPC-apps (naast MCE) hem officieel ondersteunen.

Mischien moet je wat meer research doen om hem aan de praat te krijgen (het is een nieuwe kaart, impementatie nog niet perfect)

De Hauppauge-software zelf doet het niet met de kaart (had je ook op de Hauppauge-site kunnen vinden, na een beetje moeite)

Heb je trouwens wel de laatste drivers van de site?

Ook zou je mediaportal kunnen proberen, gratis en claimt met de pvr-500 te werken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan zodat je os vooraan tussen [] staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
De geprobeerde drivers zijn de laatste die ik heb geprobeerd. Ik heb ook andere (oudere) drivers geprobeerd nadat ik alles eerst weer had weggehaald dmv de driver clean applicatie van Hauppauge.
Verder heb ik alle mogelijke instellingen geprobeerd die in SageTV, GBPVR etc te vinden zijn. Ik zou dus echt niet meer weten wat nog meer te proberen.

telefoontoestel

Verwijderd

De Hauppauge 500MCE doet het gewoon onder de normale windows XP. De aanduiding MCE wil gewoon zeggen dat hij bedoelt is voor gebruik met Windows MCE en dus dat je geen afstandsbediening en drivers krijgt aangezien deze al reeds bij Windows MCE zitten. Je krijgt dus inderdaad een kaal zakje met alleen de TVkaart.

Ik heb zelf ook de Hauppauge 500MCE in m'n pc zitten met XP SP2. Met GB-PVR werkt dit prima. Je moet wel zorgen dat je alle extra software die aangegeven staat op de site van GB-PVR ook installeerd.
Lees hiervoor even op de site : http://www.gbpvr.com/quickstart.htm

Uiteraard moet je ook zorgen dat je de juiste drivers heb geladen die je kan downloade bij Hauppauge maar dat had je zo te lezen al gedaan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hem werkend gehad op Windows Xp - de bulkversie, net als jij. Na wat zoeken op de site van Hauppauge vind je de drivers wel, en ja, de PVR500 komt twee keer in apparaatbeheer door de dubbele tuner :). Bij mij werkte het perfect, schitterend beeld enz., wel wat problemen met geluid. Maar ik ga hem nu aan de praat proberen te krijgen in Xp.

Xp en MCE verschillen trouwens niet zoveel dacht ik - maar een paar bestanden verschil zelfs dacht ik? (Ik kan ook mis zijn natuurlijk). In ieder geval zijn de MCE-versies van die tv-kaarten vaak gewoon een combo van tv-kaart + Windows MCE + afstandsbediening.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1