[Sony DSC F828] Welke Memory Stick voor filmpjes?

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik wil op een Sony DSC F828 korte filmpjes gaan opnemen op Memory Stick. Ik wil max 1 GB kopen. Nou zie ik in het compatibiliteitsschema van Sony dat de camera compatible is met alle memory sticks die zij zelf bieden. Aangezien Sandisk nogal goed aangeschreven staat gaat mijn voorkeur uit naar dit merk. Als ik ga zoeken bij bijvoorbeeld Sallandautomatisering op dit merk komen er bij de 1024 mb de volgende produkten uit

memory stick pro - 129 euro
memory stick pro duo - 129 euro
memory stick pro extreme III - 273 euro
memory stick pro Ultra 2 - 165 / 246 euro

Heeft het voor deze camera nut de extreme III of de ultra 2 de gebruiken en begrijp ik het goed dat het verschil tussen de pro en de pro duo alleen het formaat is?

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 20:11

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb zelf een F828 en ik heb laatst een Sandisk memorystick pro duo gekocht van 512mb, en hiermee kun je filmpjes maken in de 'fine' stand.
Dat is dus de hoogste kwaliteit zegmaar.
Dus op zich zijn de de MS pro of pro duo sticks goed genoeg om filmpjes of snel foto's mee te maken en heb je die extreme en ultra versies helemaal niet nodig.

[edit]
Formaat is idd het enige verschil tussen pro en pro duo.
Bij de pro duo zit een adapter zodat het de stick uiteindelijk net zo groot is als de pro.
De pro duo is zonder adapter bijv. ook bruikbaar in GSM's van Sony Ericsson.

[ Voor 28% gewijzigd door Specht op 14-03-2005 12:05 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het maar een Pro is anders kan je geen hires filmpjes maken, verder een duo moet je geloof ik halverwege omschakelen. Die snellere zijn denk ik alleen maar boeiend als je veel RAW schiet want die zijn sneller en dan merk je dat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Frogmen schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:51:
Als het maar een Pro is anders kan je geen hires filmpjes maken, verder een duo moet je geloof ik halverwege omschakelen. Die snellere zijn denk ik alleen maar boeiend als je veel RAW schiet want die zijn sneller en dan merk je dat.
Duo is niet dat je om moet schakelen, maar een kleiner formaat memory stick. Overigens leveren ze bij Duo's altijd een adapter mee voor apparaten die een standaard memory stick slot hebben - ik heb zelf ook een Duo in mijn P73 zitten.

Er is een 256 memory stick variant die met een switch werkt (2x128 mb), maar die is gemaakt voor apparaten die geen PRO sticks aankunnen. De F828 accepteert die zeker wel.

https://photune.blogspot.com/