Toon posts:

[XP] Om de haverklap BSOD's bij installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb een Soltek SL75-LIV moederbord met VGA en Sound onboard. Daarop zit een Xp1700 CPU en een harddisk van 120 gig op de primary poort (met UDMA100 kabel) en een CDROM drive (met UDMA33 kabel). Op dat bord zit ook nog 2x Infineon 128MB PC133 geheugen en een reepje Corsair 128 MB geheugen. Ik wil op dit systeem Windows 2000 installeren. Echter bij de installatie krijg ik om de haverklap BSOD met verschillende meldingen. Deze meldingen komen meestal op het punt dat de Setup in het DOS gedeelte bestanden van de CD (of een andere HDD waar de installatie bestanden opstaan) naar de HDD kopieert. Ook tijdens het moment van kopieren kreeg ik diverse meldingen dat bestanden niet gevonden werden, echter het vreemde hieraan is dat het bij elke keer om verschillende bestanden gaat. Wat ik al heb ondernomen:

Harddisk opgedeelt in 2 partities, waarbij de installatie file's op partitie D bevinden. Dit gaf geen resultaat en ben er vanuit gegaan dat de CDROM correct werkt.

Ik heb de kabel tussen HDD en moederbord vervangen voor zowel een andere UDMA100 als een UDMA33 kabel, ook geen resultaat.

Ik heb de HDD met diezelfde bandkabels op de primary poort gezet, ook geen resultaat.

Jumpers op de HDD verzet naar master, slave of cable select, ook geen resultaat.

Geheugen getest met uitgebreide test met memtest86, geen fouten gevonden.

Harddisk geformateerd naar NTFS en FAT32 partitie, ook geen resultaat.

Ook heb ik verschillende instalatie CD's geprobeerd, ook van XP maar ook weer geen resultaat.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan zoeken of hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

dit soort problemen zijn toch meestal memory problemen...

maak je geheugen setup zo simpel mogelijk en doe dan de install. vooral de twee merken memory zouden het probleem kunnen veroorzaken.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Inderdaad meestal zijn het geheugen problemen, of misschien gewoon een brakke cd-rom speler.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga het eens proberen met 2x infineon 128 MB. Ik laat het nog weten! In elk geval bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Nou geheugen een voor een getest, ook samen en probleem is niet opgelost. Systeem flipt nog aan alle kanten. Wie o Wie helpt me? Zou het ermee te maken hebben dat de videokaart ook 8 mb van het geheugen afsnoept?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 19:06 ]

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Heb je ook gewoon een andere cd-rom speler getest?
Verder denk ik dat je toch echt wat meer info moet gaan geven als dat het niet is.

Ik zou beginnen met de (verschillende) errormeldingen op te zoeken.
Zie: Windows XP en 2000 BSOD guide

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de HDD testen. Ik heb gekeken wat de BSOD's voorstellen, maar het is in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken, daar heb ik niet veel aan. Welke info moeten jullie nog hebben?? CDrom is in orde. Computer is getest zonder CDROM en met een andere CDROM, in beide gevallen problemen. De CDROM die er nu inzit is ook getest op een ander systeem, werkte prima.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf is in orde, geen fouten en ook getest in ander systeem. Ik denk dat het moederbord kapot is. Zijn er nog dingen die ik kan doen om te controleren om te kijken of dit zo is?

Edit: HIJ DOET HET!!! Ik heb de UDMA in de BIOS uitgeschakeld. Hij start nu goed op zonder vastlopers of BSOD's. Wat wil dit nu zeggen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 22:14 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet voor de search nog even je OS [XP] in de topictitel :)
Probeer je daar zelf voortaan even op te letten? Bedankt!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik best willen doen, beste moderator. Maar had ik dan alle besturingsystemen die ik geprobeerd had in de titel moeten zetten? Dat had er nooit opgekunt allemaal ;)
Pagina: 1