Verifying DMI pool data

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb net 3 of 4 dagen een nieuw moederbord. Ik had hier nog geen bijpassend shieldje voor en had hem maar even zonder ingebouwd. Toen vanochtend ineens mijn dvd speler niks meer wilde lezen heb ik meteen maar even mijn moederbord los geschroefd , het shieldje erin gedaan en MB erweer in gedaan.

Alles deed het, alleen had ik dus last van die dvd rom en dat het geluid kraakte. Na uren lezen@ GOT en gezeik besloot ik dan maar het bios te updaten aangezien alle andere oplossingen voor de soundsstorm chip niet hielpen zover ik kon zien. Ik heb een a7n8x deluxe rev. 1.04 van 1002 (uit me blote kop) beta naar 1008 geflasht. Dit dmv ALT+F2 en toen vanaf diskette. Alles ging okeej, nadat de laatste selectie blokjes ook wit werden werd het beeld zwart, 2 piepje en pc reboote. Staat nu netjes bios 1008 en ik zie de extra opties ook.

Alleen nu blijft mijn pc hangen op verifying DMI pool data. Het viel me al op dat toen ik het bios wilde update en er een bootflop indeed, niet naar de c: kon gaan, geen enkele letter (terwijl ik in windows t/m O oid heb ingesteld). Ik kan ook niks van diskette doen of cd rom...

Wat ik heb gedaan:

* FAQ doorgelezen en 10.000 topics hier doorgelezen
* Disable external en internal cpu cache uitgezet -> Daarna stond er update succes en bleef die alsnog hangen. Na de reboot (cache nog steeds op disable) bleef hij weer hangen na verifying DMI...
* IRQ's op manual gezet (niks gereserveerd, alleen op manual ipv auto gezet) -> geen effect
* PNP reset / ACPI reset / force update...-> opties heb ik niet in mijn MB
* Bootvolgorde aangepast.. HD als 2e gezet en CD rom 3e en omgedraaid -> geen effect.
* HD op LBA gezet-> geen effect, staat nu weer op auto.
* Bios gereset dmv stroomkabel eruit, batterij eruit, CMOS, aan knop 15 keer ingeramd -> geen effect
* Staat iets in het nieuwe bios van SATA/ SSCI opties. Kan je kiezen voor SATA/SSCI of SSCI/SATA als volgorde. Beide geprobeerd geen effect (ik weet dat dat iets je type hardeschijf te maken heeft, SSCI is met andere kabels e.d)

Ik had altijd een a7n8x-x en heb de jumpers ook zo op de an7x deluxe gezet, dit werkte prima. Ik heb er nl geen boekje bij gekregen, heb alleen 't boekje van de a7n8x-x (mijn oude MB) dus.

Config:
Asus a7n8x deluxe rev 1.04
Athlon xp 2600+
Radeon 9600 pro (lite)
Enermax 420 watt ( 3 dagen oud)
BTC dvd rom
Samsung CDRW 52 speed
Noname 512 mb geheugen
Maxtor 80 gig 8 mb...

Kan het zijn dat mijn HD dus zomaar ineens na een bios update is overleden :/ ?! SMART stond altijd aan, nooit problemen mee gehad.. wel met de rest van mijn systeem.. bijna alles is nu al 1 of 2 keer vervangen :r

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flash je bios eens opnieuw, waarschijnlijk is het daar ergens fout gegaan. Heb een soort gelijk iets ooit eens meegemaakt met een chaintech plankje, was een verkeerde bios ingeflashed, ding bootte nog wel (waarschijnlijk omdat de bios die erin zat overeen kwam met de chipset die deze plank had). Met een goede bios deed hij het gewoon weer zonder probs.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al in het bios gekeken bij 'reset dmi data' (oid. weet de exacte benaming niet uit mn hoofd) ? En dat dan op 'yes' zetten. Ik heb nl. ook wel es zo'n melding gehad en toen was dat de oplossing.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
misschien kun je in je bios LOAD BIOS DEFAULTS / of FAILSAFE proberen ?

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
vivo53280 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:55:
misschien kun je in je bios LOAD BIOS DEFAULTS / of FAILSAFE proberen ?
Load bios defaults heb ik geprobeerd, geen resultaat
Terw_Dan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:50:
Flash je bios eens opnieuw, waarschijnlijk is het daar ergens fout gegaan. Heb een soort gelijk iets ooit eens meegemaakt met een chaintech plankje, was een verkeerde bios ingeflashed, ding bootte nog wel (waarschijnlijk omdat de bios die erin zat overeen kwam met de chipset die deze plank had). Met een goede bios deed hij het gewoon weer zonder probs.
Als ik weer ALT + F2 doe en dan op f1 kan ik niks doen, hij reboot opnieuw.. ik kan hoe dan ook, niet meer op dezelfde manier mijn bios flashen.

Ook omdat hij dus geen bootflop oid bij't opstarten pakt :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waypoint schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Load bios defaults heb ik geprobeerd, geen resultaat

[...]

Als ik weer ALT + F2 doe en dan op f1 kan ik niks doen, hij reboot opnieuw.. ik kan hoe dan ook, niet meer op dezelfde manier mijn bios flashen.

Ook omdat hij dus geen bootflop oid bij't opstarten pakt :'(
Hotflashen is in dat geval de enige manier, zo heb ik die chaintech ook aan de praat moeten krijgen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien ben ik scheel, maar onderstaande tip lees ik niet terug in je verhaal (deels wel).
Is afkomstig uit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het kopje 'conflicten',
Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mike Jarod op 13-03-2005 18:17 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Mike Jarod schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:16:
Misschien ben ik scheel, maar onderstaande tip lees ik niet terug in je verhaal (deels wel).
Is afkomstig uit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het kopje 'conflicten',

[...]
Had ik al geprobeerd volgens mij, net nog maar eens gedaan voor de zekerheid. Zero effect.
Terw_Dan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:13:
[...]

Hotflashen is in dat geval de enige manier, zo heb ik die chaintech ook aan de praat moeten krijgen.
Hmm dat gaat moeilijk, tik nu achter mijn ouders hun pII en a) die mag ik niet openmaken en b) dat wil ik niet eens omdat ik dan toch de schuld van alles krijg als het kapot is.

Geen andere mogelijkheid?? Ik word er echt moedeloos van, zo onderhand is alles aan deze pc al kapot gegaan :'( !

Verwijderd

Flash dan gewoon met AWD Flash Utility. Met EZFlash heb ik ook eens een mobo gemold, die deed HELEMAAL niets meer. Aangezien je nog wel min of meer kan booten moet AWD Flash wel werken lijkt me. Hier staat uitgelegd hoe het werkt. Er staat wel dat je "in order to increase the performance of the system" de bestanden naar C: moet kopieeren (wat jij waarschiinlijk niet kan), maar dat moet je dus maar overslaan. Hij doet het vast wel vanaf diskette. Succes.
Sorry zag niet dat je mobo ook geen bootdisks meer pakt. :s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 20:05 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waypoint schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:38:
[...]

Had ik al geprobeerd volgens mij, net nog maar eens gedaan voor de zekerheid. Zero effect.

[...]

Hmm dat gaat moeilijk, tik nu achter mijn ouders hun pII en a) die mag ik niet openmaken en b) dat wil ik niet eens omdat ik dan toch de schuld van alles krijg als het kapot is.

Geen andere mogelijkheid?? Ik word er echt moedeloos van, zo onderhand is alles aan deze pc al kapot gegaan :'( !
Nope, andere mogelijkheid is er niet, je hebt er nu een brakke bios opzitten en je zult toch op een of andere manier een werkende erop krijgen. Dat is dus door te hotflashen.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Update;

Ik ben naar Norrod terug geweest en wat blijkt; ze hebben mij een a7n8x gegeven, terwijl op de kassabon een a7n8x DELUXE stond.

Er stond bij het oude bios ook a7n8x Deluxe 1002 beta op als ik hem opstarte. Maar nu had ik hem dus met een 1008 deluxe bios geflashed terwijl het een normale a7n8x is!!! De kassabon heb ik ingeleverd (gelijk met mijn oude MB en kreeg ik mijn geld terug).

Ze willen mij niet geloven, ik ben toch GVD niet scheel ofzo! Stelletje @*#@&@*(@&~!!!

Is er een grote kans als ik asus mail voor een eprommetje (of hoe je dat ook noemt)? Bij norrod zeiden ze dat de kans erg groot was dat ze het MB zo weer terug zouden krijgen. Bij Asus kunnen ze toch zo er een nieuw eprommetje inzetten?!

En dat hotflashen, is dat legaal als ik daar hier om vraag? Zijn er nog mensen die dit (tegen betaling ofcourse) willen doen?

Anders moet ik dus een nieuw MB kopen, alleen omdat ik een verkeerd bios heb en alles er nog 100% aan is :'( :(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De volgende link staat in vele topics vermeld:
http://www.flashbios.org/

Deze gast is een Nederlander, en stukken goedkoper dan een nieuw moederbord. (Maar ik heb er gelukkig zelf geen ervaringen mee)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:42:
De volgende link staat in vele topics vermeld:
http://www.flashbios.org/

Deze gast is een Nederlander, en stukken goedkoper dan een nieuw moederbord. (Maar ik heb er gelukkig zelf geen ervaringen mee)
ik heb er een half jaar geleden een keer meet te maken gehad, chipje opgestuurd met flop en juiste biosversie, was zo gefixt. Goeie oplossing, tenzij er iemand met het juiste mobo in de buurt woont die bereid is te hotflashen :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
jeroen__online schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:49:
[...]

ik heb er een half jaar geleden een keer meet te maken gehad, chipje opgestuurd met flop en juiste biosversie, was zo gefixt. Goeie oplossing, tenzij er iemand met het juiste mobo in de buurt woont die bereid is te hotflashen :)
Mja voor het zelfde geld ben ik weer 10 of 20 euro kwijt en ben ik nog geen steek verder :/
Pagina: 1