Beste luitjes,
Vanochtend de install van m'n server met Direct Admin afgemaakt, hdd was gecrasht, moet alleen nog backups uppen. Maar nu speelt een ander probleem op. Voorheen draaide alles mooi op RH9. Bind werkte keurig. Dit wel na een hoop configgen, en gedoe. Maar nu draai ik freebsd en is alles opnieuw geinstalleerd. Maar wat schetst nu mijn verbazing, er draait helemaal niets achter port 53.
Het bind/named proces draait keurig, maar op dnscheck.net kreeg ik de melding dat de name server een time out gaf.. Het gaat om ns1.jackabuzah.com en ns2.jackabuzah.com
Beide zijn gewoon pingable, maar er draait dus geen named achter.
Mijn /etc/named.conf
Hierna komen er nog wat zones, dat lijkt mij allemaal ok. Ook logt hij geen drol, ik heb al named tig keer ge-herstart, bak gereboot. Mocht niet baten
Ook google kwam niet echt met nuttige resultaten op, wel mensen met zelfde probleem, maar daar is het opgelost na een reboot of het open zetten van de firewall, die ik helemaal nog niet erop heb staan...
Vanochtend de install van m'n server met Direct Admin afgemaakt, hdd was gecrasht, moet alleen nog backups uppen. Maar nu speelt een ander probleem op. Voorheen draaide alles mooi op RH9. Bind werkte keurig. Dit wel na een hoop configgen, en gedoe. Maar nu draai ik freebsd en is alles opnieuw geinstalleerd. Maar wat schetst nu mijn verbazing, er draait helemaal niets achter port 53.
Het bind/named proces draait keurig, maar op dnscheck.net kreeg ik de melding dat de name server een time out gaf.. Het gaat om ns1.jackabuzah.com en ns2.jackabuzah.com
Beide zijn gewoon pingable, maar er draait dus geen named achter.
Mijn /etc/named.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| options {
directory "/var/named";
/*
* If there is a firewall between you and nameservers you want
* to talk to, you might need to uncomment the query-source
* directive below. Previous versions of BIND always asked
* questions using port 53, but BIND 8.1 uses an unprivileged
* port by default.
*/
notify-source * port 53;
transfer-source * port 53;
query-source address * port 53;
};
logging{
channel simple_log {
file "/var/log/named/bind.log" versions 3 size 5m;
severity debug 1;
print-time yes;
print-severity yes;
print-category yes;
};
category default{
simple_log;
};
};
//
// a caching only nameserver config
//
controls {
inet 127.0.0.1 allow { localhost; } keys { rndckey; };
};
zone "." IN {
type hint;
file "named.ca";
};
zone "localhost" IN {
type master;
file "localhost.zone";
allow-update { none; };
};
zone "0.0.127.in-addr.arpa" IN {
type master;
file "named.local"; |
Hierna komen er nog wat zones, dat lijkt mij allemaal ok. Ook logt hij geen drol, ik heb al named tig keer ge-herstart, bak gereboot. Mocht niet baten
|>