Toon posts:

geheugengebruik hoog (taakbeheer)

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dat mijn geheugengebruik veels te hoog was en heb dus wintask pro gedownload.
Die zegt als ik al het geheugengebruik optel dat ik ongeveer 150 mb gebruik. Op datzelfde moment geeft windows taakbeheer 220 mb!. Soms is het zo erg dat hij 300 mb aangeeft (natuurlijk staat er dan wel iets meer open)

Ik vind het raar, wat neemt dan zomaar 79 mb in?

Het is geen worm ofzo, heb het steeds, ook na formatting.

Vroeger was het nooit en liep die keurig rond de 170 mb, met ongeveer dezelfde programma's.

Ook als ik zon geheugencleaner eropzet raakt het volgens mij ineens weer vol (heb het tijdje niet meer geprobeerd, zal ik nog doen)

Het lijkt dus dat iets het vol gooit !???

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ongebruikt geheugen is verspild geheugen ;). Het is niet iets raars dat je systeem meer geheugen gaat gebruiken, misschien gebruikt Windows meer geheugen doordat er dmv patches iets gewijzigd is. En nieuwe versies van je programma's kunnen ook meer geheugen verbruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:12

TheBorg

Resistance is futile.

Je kunt met de task manager toch gewoon bekijken welk programma hoeveel geheugen gebruikt.
300 MB geheugen gebruik is echt niet veel hoor.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan nog moeten we weten welk os hij gebruikt, voor Windows XP is het misschien niet veel, maar voor Windows 95 wel ;)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik win2k

300 mb is wel vrij veel hoor
het is nl al als ik weinig draai

het probleem is , ik heb maar 184 mb vast geheugen

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:12

TheBorg

Resistance is futile.

Kijk anders hier even welke services je kunt uitschakelen (op eigen risico natuurlijk):
http://www.blackviper.com/WIN2K/win2kservice411.htm
Daarmee kun je zo'n 15-50MB besparen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals we je al meerdere malen hebben verteld is het op GoT wel de bedoeling dat je zelf eerst wat onderzoek doet. In je topicstart zie ik niet terug wat je allemaal al hebt geprobeerd, welk OS je gebruikt en wat je allemaal al op Google hebt gevonden.

Verder zou je eens kunnen kijken of al je applicaties up-to-date zijn. Windows ook?

Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) ook nog eens even door over wat we op dit forum verwachten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.