Toon posts:

Blauw scherm na installeren nieuwe nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello
Ik heb netjes de vorige nvidia driver verwijderd via deze minigids: http://forums.guru3d.com/...f3e74fe627&threadid=67799
Daarna de nieuwste nvidia forceware geïnstalleerd (v71.84).
Alles lijkt ok, maar als ik far cry laad en een save game laad, dan krijg ik een blauw scherm net op het moment dat het spel wil beginnen (dus na het laden van de savegame).
Wat kan ik hieraan doen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als eerst vertellen wat er precies in het blauwe scherm staat...

Doe eigenschappen van Deze Computer>
Ga dan naar: Geadvanceerd> opstart en herstelinstellingen en dan zet je het vinkje uit voor: De computer automatisch herstarten

Verwijderd

Topicstarter
Blauw scherm:
Probleem gevonden. Windows is afgesloten om problemen te vermijden....
Voer geheugencontrole uit of verwijder eventueel beeldschermadapter.
Verwijder onlangs geïnstalleerde stuurprogramma's.
STOP: 0x0000007F (0x000000 ,... Allemaal 0'en)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 18:13 ]

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Heb je toevallig asus enhanced driver geinstalleerd? Deze geeft namelijk blauwe schermen bij de nieuwste nvidia 71.84 release. Er moet ook staan dat de dll "ATKDISP" een fout veroorzaakt. Ik heb toen die enhanced driver eraf gegooid en nou heb ik nergens meer last van. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A8V en heb vanalles geïnstalleerd... :-)

Waar kan ik zien of ik die enhanced driver geïnstalleerd heb?

• ReddishRat
In je lijst waar je alles programmas ziet die je geinstalleerd hebt. Die enhanced drivers zijn alleen voor videokaarten. Dus als je geen asus kaart heb is mijn verhaal zinloos :P

Verwijderd

Topicstarter
Ah, Heb een MSI 6600GT AGP...

• ReddishRat
OK.

Als je nou eens probeert om eerst al je nvidia drivers eraf te halen. Daarna herstarten en dan de 71.84 drivers erop te zetten. Heb je ook ook je moederbord drivers geinstalleerd? Dat zijn de VIA 4in1 drivers. Te vinden klik. Misschien wil je even posten wat er onderaan je blauwe scherm staat; welke dll veroorzaakt de fout? is dit nv4disp.dll?

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn Nvidia driver... (ik heb een geforce fx 5600 videokaart)

Ik krijg een blue screen nadat hij een wedstrijd laad bij fifa 2005..
In de blue screen staat fout met nvidia driver nv4disp.dll

Nu heb ik al geprobeer driver eraf te halen en weer opnieuw op te zetten... nog steeds blue screen bij dat moment. Ik heb de 61.77 versie van de driver.

Nu heb ik drivercleaner geinstalleerd, want die zou alles van de nvidia driver verwijderen van je pc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Want bij het begin moet je kiezen wat je wilt cleanen, je kunt kiezen tussen o.a. nvidia, nvidia wdm.
Welke moet ik hebben voor de nvidia display driver?

Verwijderd

Ik heb het al.. die nvidia drivers zijn brak 8)7

Ik test ze nu ff allemaal ;)

Bij de 5x.xx serie zag ik in fifa game de bal eerst niet :?

mzzls

Verwijderd

Topicstarter
cemackor schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:50:
OK.

Als je nou eens probeert om eerst al je nvidia drivers eraf te halen. Daarna herstarten en dan de 71.84 drivers erop te zetten. Heb je ook ook je moederbord drivers geinstalleerd? Dat zijn de VIA 4in1 drivers. Te vinden klik. Misschien wil je even posten wat er onderaan je blauwe scherm staat; welke dll veroorzaakt de fout? is dit nv4disp.dll?
Heb er de nvidia drivers via MSI opgezet maar nog steeds hetzelfde probleem.
Er staat geen bestand bij in het blauwe scherm.
Enkel de STOP (0x0000007F, ...)
Kan het met de refresh rate te maken hebben? Heb zo'n progje gebruikt ... Nochtans heb ik die niet te hoog ingesteld.
Pagina: 1