Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Welkom bij het zoveelste 'mijn pc boot niet' topic.

Een uurtje geleden heb ik mijn computer uitgezet om in de bios de floppy drive uit te zetten (zit niet in de pc maar heb je wel in my computer als die optie aan staat). Ik heb toen ook de secondary IDE controller uitgezet (al wel vaker gedaan) omdat ik dat nodig heb voor iets wat nu niet relevant is. Ik druk op save and exit en pc gaat keurig uit maar vervolgens gaat hij niet meer aan. Fans beginnen met draaien, hd spinnen rond maar verder gebeurt er niets. Ik dacht; bios even resetten en hij doet het vast wel weer, maar nee, er veranderd niets. Ik heb vervolgens een voor een de onderdelen uit mijn pc getrokken om te kijken of het aan een van de onderdelen lag. Nadat ik alle onderdelen eruit had gehaald (dus alleen mobo + voeding) gebeurde er nog steeds niets. Normaal hoort ie dan te gaan piepen maar dat doet ie dus niet. Nu concludeer ik hier uit dat het mobo gaar is maar het lijkt me op zich sterk dat door wat bios instellingen te veranderen het mobo naar de knoppen is.

Hardware:

Gigabyte 7n400-L
AMD 2600+ barton
2x512 Corsair value pc3200
club3d 9800pro 128mb
2x120gb maxtor
1x200gb maxtor 10 sata (boot)
NEC 1300A dvd brander
AOpen 52x32x52 cd brander

Wie weet er nog iets wat ik zou kunnen proberen of is het moederbord gewoon dood?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ik heb ditzelfde ook eens gehad met een goedkoop ecs k7s5a moederbordje. Dat was toen nog in de garantie. Ze hebben hem gerepareerd, volgens hun was de bios chip helemaal leeg.
Dit kon (volgens hun) voorkomen als er een spanningspiek was tijdens lees of schrijf akties van het bios. Van die uitleg zal wel niets kloppen maar je probleem klinkt hetzelfde.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MadMan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:08:
Ik heb ditzelfde ook eens gehad met een goedkoop ecs k7s5a moederbordje. Dat was toen nog in de garantie. Ze hebben hem gerepareerd, volgens hun was de bios chip helemaal leeg.
Dit kon (volgens hun) voorkomen als er een spanningspiek was tijdens lees of schrijf akties van het bios. Van die uitleg zal wel niets kloppen maar je probleem klinkt hetzelfde.
Dit zou het op zich kunnen zijn. Weet iemand of het enige kans van slagen heeft als ik aan een bios chip kan komen van dit mobo en die er op soldeer (chip is gesoldeerd, niet met zo'n houdertje)?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Kan best zijn dat het een kans van slagen heeft, alleen weet ik niet in hoe verre de verschillende revisies van dat mobo elkaars bios verdragen. Als je daar verschillende bios' en voor hebt kan ik me voorstellen dat dat niet een op een uitwisselbaar is.

Als je toch gaat solderen waarom niet alleen chip uitsolderen en opsturen naar: flashbios.org

Succes