Swich vervangen

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb hier een sitecom 8 ports switch, die heb ik vervangen door een 19* inch 16 ports swich van sweex. En oppeens komt de dhcp niet door. Elke client geeft gewoon aan dat de kabel erin zit. Alleen met een gele uitroepteken, als ik dan op herstel klik dan krijg ik kan ip adres niet vernieuwen. En ipconfig /renew krijg ik ook niets. Iemand enig idee wat het prbleem kan zijn. Ik heb de utp kabel verantwoordelijk voor de dhcp in verschillende porten gedaan dat loste niets op.

Specificatie's:

Server: Windows xp pro
Switch: Sitecom 8 ports 10/100 mbps
Switch: Sweex 19* inch 16 ports 10/100mbs
Clients: Laptop, Wifi accespoint, terminals (alle's windows xp pro nl)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 15:19
misschien heb je een kabeltje in een uplink poort gedaan?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar komt de DHCP vandaan?

• battler
Ik heb de utp kabel verantwoordelijk voor de dhcp in verschillende porten gedaan dat loste niets op. <-- had ik om die rede al vermeld.

• battler
Ik snap deze vraag niet,
Server?

FF tussendoor:
Als ik alle kabels weer terug set op de oude switch dan werkt weer alles goed.

[ Voor 23% gewijzigd door battler op 13-03-2005 16:59 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57
Heb je een kross cable gebruikt? (tussen router/dhcp en sweex switch)
En gaat er zeker weten een lampje branden als de kabel van de
router/dhcp erin wordt gestopt?

edit :
Hmm niet goed gelezen. Exuse :)
Je hebt dus een programma draaien met DHCP op de Server(WinXP).
Ik weet niet of de switch instellingen mee gemaakt worden zoals bij een 3com/Cisco switch.

Als je de gegevens nouw eens handmatig invoert op een PC. Werkt het dan wel?

[ Voor 61% gewijzigd door The_Greater op 13-03-2005 17:05 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
PC's gereboot?

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

controleer je kabels eens of er misschien crossed bij zitten. het kan zijn dat de oude switch daar automatisch goed mee omgaat en je nieuwe niet.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Is die sweex auto midi-x? Zonee, zit er een upload poort op?

• neh

neh

Icey schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:01:
Is die sweex auto midi-x? Zonee, zit er een upload poort op?
haha, je bedoelt auto-mdix en uplink :P

• battler
Zit een upload port op. Maar ik heb het op meerdere porten aangesloten dus dat lijkt me al niet meer kunnen. Ik heb al me kabels self gemaakt en ik weet 100% seker dat er geen cros tussen zit.
En zelfs met 1 utp kabel (van de server) naar de switch en vanuit de switch naar 1 client doet hij het niet. alles gereboot, voedingen erin en eruit niets helpt.

• neh

neh

battler schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:05:
Zit een upload port op. Maar ik heb het op meerdere porten aangesloten dus dat lijkt me al niet meer kunnen. Ik heb al me kabels self gemaakt en ik weet 100% seker dat er geen cros tussen zit.
En zelfs met 1 utp kabel (van de server) naar de switch en vanuit de switch naar 1 client doet hij het niet. alles gereboot, voedingen erin en eruit niets helpt.
en als je statische ip's toekent aan de server en de clients, is er dan wel netwerkverkeer mogelijk? als je 100% zeker weet dat je kabels goed zijn dan kan die switch ook gewoon aan gort zijn.

• battler
switch is net nieuw (gister gekocht). En alle clients zien wel dat er een kabel inzit. Alleen krijg geen dhcp. Als er geen netwerk verkeer mogelijk was, dan lijkt me dat die andere switch het ook niet zou doen.

[ Voor 32% gewijzigd door battler op 13-03-2005 17:09 ]

• neh

neh

battler schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:08:
switch is net nieuw (gister gekocht)
ow dan kan ie niet stuk zijn! 8)7
En alle clients zien wel dat er een kabel inzit. Alleen krijg geen dhcp.
Dat de clients zien dat er een kabel in de poort zit garandeert geen goede netwerkverbinding. test het eens met statische adressen, pas dan kan je vaststellen of het echt aan dhcp ligt (0,1% kans).

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
Beetje dubbel met vorige poster wegens te traag :z - ik laat de post toch maar even staan.

Test even hetvolgende :

Ken aan 2 willekeurige pc's die verbonden zijn met de switch een statisch adres toe :

PC 1 :
192.168.1.1
netmask 255.255.255.0

PC 2 :
192.168.1.2
netmask 255.255.255.0

Probeer of een ping mogelijk is van pc 1 naar 2 en omgekeerd.

Je redenatie dat de switch nieuw is en daardoor niet kapot kan zijn gaat niet op, ook een nieuw product kan ernstige defecten vertonen (ik spreek uit ervaring).

Verder : ik heb hier zelf een switch staan die defect is, als je een client connect op een poort geeft hij heel mooi aan dat er connectie is (zowel op switch als op client), maar verder doet het ding niet veel meer.

Dus, test nu aub even uit wat verschillende mensen in dit topic reeds vroegen : ken een statisch ip toe aan 2 machines en test even uit. Daarna kunnen we verder spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door BitProcessor op 13-03-2005 17:17 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

plork schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:11:
[...]

ow dan kan ie niet stuk zijn! 8)7

[...]

Dat de clients zien dat er een kabel in de poort zit garandeert geen goede netwerkverbinding. test het eens met statische adressen, pas dan kan je vaststellen of het echt aan dhcp ligt (0,1% kans).
Idd, èrg sterk dat ie alleen DHCP niet door kan laten. Ik gok dat 'r idd een kabelprobleem is, dat je vorige switch autosense was en deze niet o.i.d.; àlle kabels zijn gewoon: o/w, o, gr/w, bl, bl/w, gr, br/w, br? (Just checking)

I see dead pixels...

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:23
ik heb hier wat vreemds ontdekt. Ik heb 1 voor 1 kabels eruit gehaald. En nu er nog maar 2 overblijven. Komt wel alles door. Ik ga nu alles kabels nalopen, en kijken welke kabel het probleem veroorzaakt. kabel gevonden, nu alleen nog uitvissen waar hij vandaan komt _/-\o_
alles werkt (behalve die kabel die ik eruit heb gehaald

[ Voor 24% gewijzigd door videodok op 13-03-2005 17:42 ]

Pagina: 1