Wireless internet werkt maar geen VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Ik ben bezig met het aansluiten van een Wireless access point van 3com. Het betreft hier de OfficeConnect 11a/b/g 3crwe454a72. Ik krijg echter geen VPN verbinding. Met een kabeltje werkt het echter wel. Ik concludeer dus dat dit niet aan de internet-verbinding of de router (speedtouch) ligt maar aan de wireless verbinding. Ook met kabeltje werkt dit systeem niet. Een anders systeem werkt echter wel via dezelfde router e.d. Ik moet het dus lokaal zoeken?

Weet iemand misschien of ik dit op kan lossen door van de standaard VPN over te gaan naar IPsec? Zonee: Is het access point gewoon niet goed en moet ik deze vervangen of zijn er andere mogelijkheden?

De error die ik krijg is trouwens error 800.

[ Voor 16% gewijzigd door djluc op 13-03-2005 16:31 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
wat is je lokale netwerk range :?
en wat is je doel netwerk range :?

Toevallig toch niet allebei bijv. 192.168.0.1/24 :?

Dan zit daar het probleem

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• djluc
Grolsch schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:01:
wat is je lokale netwerk range :?
en wat is je doel netwerk range :?

Toevallig toch niet allebei bijv. 192.168.0.1/24 :?
Dan zit daar het probleem
Op de serverlocatie 192.168.* en op de client locatie 10.0.*

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
je hebt dus deze melding:
]800 Unable to establish the VPN connection. The VPN server may be un-reachable, or security parameters may not be configured properly for this connection
de host is reachable :? je kunt hem pingen?

Anders verwacht ik dat misschien je poorten (bijvoorbeeld 47 GRE) niet open staan op de router oid.

oh ja, en ik las ook onderstaande nog in dit draadje: VPN problemen met Tiscali icm Speedtouch
AL een tijdje geleden opgelost maar was vergeten het antwoord te posten en daar heb ik zelf een hekel aan in die topics waar je nooit meer wat van de TS hoort.

Het probleem is Tiscali (de ADSL provider dus). Deze maken al gebruik van een soort van VPN met de DSL. En 2 keer VPN gaat niet, dus moet je je router met een speciaal tooltje herconfigureren.
Ga naar DEZE site voor een uitgebreide uitleg en kies voor hardware router in combinatie met VPN.

Oh btw: Mis kan een mod de toptitel editten naar "VPN problemen met Tiscali icm Speedtouch"
je gebruikt toevallig ook ADSL :?

[ Voor 54% gewijzigd door Grolsch op 14-03-2005 16:17 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• djluc
Ik gebruik idd ook ADSL, geen Tiscali maar Planet op beide locaties. Ik ga even kijken wat er precies in dat topic staat. We hebben dit echter al eerder werkend gehad dus het lijkt me redelijk vreemd dat het niet zou werken. Toch bedankt voor het linkje!