Wel wireless, maar geen router.

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 15:47
Hallo,

Ik wil graag een wireless netwerkje opzetten voor de laptopjes hier thuis. Maar nu wil ik het niet zo hebben dat een router IP-adresses gaat uitdelen. Ik wil dat werk graag aan mijn centrale server overlaten, waar de andere comp's ook op zitten.

Nu vroeg ik mij af of ik dan een Access Point genoeg had. Of kan ik een Access Point alleen maar gebruiken in combinatie met een 'echte' wireless router.

Ik denk zelf dat het zo werkt dat als ik de access point ergens ophang, en dan daarvandaan een kabeltje naar de hub gaat, dat dan gewoon mijn server de addressen gaat uidelen. Zeg maar dat dan de Access point niet zoveel meer is dan een brug met beveiliging.

Klopt dat een beetje ?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja dat klopt wel idd.
Je hebt aan een AP genoeg voor wat jij wilt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

Rmg

Klopt helemaal :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
klopt idd, sommige AP's hebben overigens wel de optie om alsnog IP's te gaan lopen uitdelen (3com bv)

A wise man's life is based around fuck you

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Belkin heeft hier een leuk apparaat voor. Heb er goede ervaringen mee, en is ook goed te beveiligen.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• u_nix_we_all
  • Niet online
cryhtorchild schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:57:
Belkin heeft hier een leuk apparaat voor. Heb er goede ervaringen mee, en is ook goed te beveiligen.
Als je met "goed te beveiligen" bedoelt: Alleen WEP , geen WPA ... dan wel ja 8)7

Ik zou de goedkoopste AP met WPA die je kunt vinden aanraden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:50
Ik heb zelfs laatst mijn eerste W-Lan aangelegd zonder AP, gewoon ICS van XP gebruikt met ad-hoc netwerkje, werkt goed, moet wel zeggen dat de afstand niet al te groot moet zijn tussen de pc's, want met ongeveer 15 meter hemelsbreed en 2 muren+badkamer afstand, liep de ontvangst al behoorlijk terug :(

• u_nix_we_all
  • Niet online
Miglow schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:02:
Ik heb zelfs laatst mijn eerste W-Lan aangelegd zonder AP, gewoon ICS van XP gebruikt met ad-hoc netwerkje, werkt goed, moet wel zeggen dat de afstand niet al te groot moet zijn tussen de pc's, want met ongeveer 15 meter hemelsbreed en 2 muren+badkamer afstand, liep de ontvangst al behoorlijk terug :(
Gefeliciteerd..... maar wat heeft de TS hieraan ?
Die geeft aan meerdere laptops met wireless te willen laten werken, dat wordt lastig
met peer to peer /ad-hoc mode. En je hebt een "server" nodig per client.

niet handig dus...

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

u_nix_we_all schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:02:
[...]

Als je met "goed te beveiligen" bedoelt: Alleen WEP , geen WPA ... dan wel ja 8)7

Ik zou de goedkoopste AP met WPA die je kunt vinden aanraden.
Vreemd, ik lees het verhaaltje met specificaties net en zie daar inderdaad alleen maar wep staan. Terwijl ik er afgelopen week 1 heb geïnstalleerd, en die heeft zeker weten wpa, vandaar dat ik zei dat hij veilig was. Misschien heeft het model wat ik in handden had een andere firmware, of is het net een ander model.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
u_nix_we_all schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:06:
[...]

Gefeliciteerd..... maar wat heeft de TS hieraan ?
Die geeft aan meerdere laptops met wireless te willen laten werken, dat wordt lastig
met peer to peer /ad-hoc mode. En je hebt een "server" nodig per client.

niet handig dus...
kan ook met Ad-Hoc, je mag netjes 3 laptops hebben 1 toch alles op Ad-hoc hebben draaien..

1 nadeel... de pc's kunnen elkaar onderling niet benaderen :)

* Erik had een isa 2000 doos thuisstaan met een wlan nic erin die ad-hoc deed voor 3 devices

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1