Toon posts:

Internetverbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden bij de Aldi een topcom wireless router gekocht.
Voor het moment heb ik de volgende configuratie:

*Topcom router: SKYR@CER WBR 254g
*Kabelmodem: Motorola SB5100 (Telenet, België)
*Computer met windows XP, SP2 is geinstalleerd (P IV 2.8, 1024 DDR)

De laatste firmaware is geinstalleerd op de router (V 1.3.4, die is van 30/06/2004).

Router is ingesteld als DNS server, wirelles is uitgeschakeld.

Nu, ik kan zonder problemen een verbinding maken met het internet, online spel spelen en ga zo maar door.
Maar soms valt het internet weg, het wegvallen duurt niet lang, slechts een paar seconden.
Maar het is toch genoeg om msn te laten uitloggen, een online spel laten flippen en ga zo maar door.
Ook gebeurt het wegvallen niet regelmatig, vaak is het pas na een half uur, tot een uur online zijn.

Iets wat me ook nog opvalt is dat de log en de klok van de router telkens leeg zijn na het uitvallen. Het is precies of hij is gereset, zoals na het veranderen van de instellingen bijvoorbeeld.

Mogelijke oplossing die ik al heb uitgeprobeerd.
- Firmware opnieuw installeren, router opnieuw instellen
- Uitschakelen DNS server

Niets helpt en ik begin nu toch langzaamaan gefrustreerd te geraken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Tom

Verwijderd

Topicstarter
*bump* :'(

Verwijderd

lijkt een hardware matig probleem als hij alles reset. Is de voeding / adapter wel goed?

Dan nog, zou hij nooit de instellingen weg mogen gooien bij een powerdown.

Ga eens via de fabrikant kijken of meer mensen dit probleem hebben, misschien is er een oplossing bekend. Anders denk ik dat dit weer typisch een stukje aldi-troep is waar je niets mee kan.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:01
Om uit te sluiten dat het aan het modem ligt, welke waardes staan hier: http://192.168.100.1/signal.html ?

Verwijderd

Topicstarter
Na het surfen naar: http://192.168.100.1/signal.html, krijg ik het volgende bericht (Page not available.)
Dus ik zal het vanavond nog eens proberen.

Wel ben ik er vrij zeker van dat het de modem niet is.
Als ik namelijk zonder router surf heb ik helemaal geen problemen.

Een andere indicatie die ik heb dat het aan de router zelf ligt is dat de computer melding maakt dat de netwerkverbinding wegvalt. Als ik daarentegen de kabel van de modem uit de router trek dan geeft de computer geen kik. Wat ook hoort.

Dit is de log die ik altijd heb, de tijden zijn natuurlijk anders.
page 1 of 1
Time Message Source Destination Note
Mar/15/2005 18:51:18 DHCP Request success 84.195.9.111
Mar/15/2005 18:51:18 DHCP Request 84.195.9.111
Mar/15/2005 18:51:17 DHCP Discover
Mar/15/2005 18:51:13 System started
Mar/15/2005 18:51:13 DHCP Discover

Meer zie ik niet in de log staan, terwijl deze toch een 200tal entries zou moeten kunnen opslaan.

Heb een bericht naar de helpdesk van topcom gestuurd ... Ik ben nieuwsgierig wat die gaan antwoorden.