Ik heb een tijd geleden bij de Aldi een topcom wireless router gekocht.
Voor het moment heb ik de volgende configuratie:
*Topcom router: SKYR@CER WBR 254g
*Kabelmodem: Motorola SB5100 (Telenet, België)
*Computer met windows XP, SP2 is geinstalleerd (P IV 2.8, 1024 DDR)
De laatste firmaware is geinstalleerd op de router (V 1.3.4, die is van 30/06/2004).
Router is ingesteld als DNS server, wirelles is uitgeschakeld.
Nu, ik kan zonder problemen een verbinding maken met het internet, online spel spelen en ga zo maar door.
Maar soms valt het internet weg, het wegvallen duurt niet lang, slechts een paar seconden.
Maar het is toch genoeg om msn te laten uitloggen, een online spel laten flippen en ga zo maar door.
Ook gebeurt het wegvallen niet regelmatig, vaak is het pas na een half uur, tot een uur online zijn.
Iets wat me ook nog opvalt is dat de log en de klok van de router telkens leeg zijn na het uitvallen. Het is precies of hij is gereset, zoals na het veranderen van de instellingen bijvoorbeeld.
Mogelijke oplossing die ik al heb uitgeprobeerd.
- Firmware opnieuw installeren, router opnieuw instellen
- Uitschakelen DNS server
Niets helpt en ik begin nu toch langzaamaan gefrustreerd te geraken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Tom
Voor het moment heb ik de volgende configuratie:
*Topcom router: SKYR@CER WBR 254g
*Kabelmodem: Motorola SB5100 (Telenet, België)
*Computer met windows XP, SP2 is geinstalleerd (P IV 2.8, 1024 DDR)
De laatste firmaware is geinstalleerd op de router (V 1.3.4, die is van 30/06/2004).
Router is ingesteld als DNS server, wirelles is uitgeschakeld.
Nu, ik kan zonder problemen een verbinding maken met het internet, online spel spelen en ga zo maar door.
Maar soms valt het internet weg, het wegvallen duurt niet lang, slechts een paar seconden.
Maar het is toch genoeg om msn te laten uitloggen, een online spel laten flippen en ga zo maar door.
Ook gebeurt het wegvallen niet regelmatig, vaak is het pas na een half uur, tot een uur online zijn.
Iets wat me ook nog opvalt is dat de log en de klok van de router telkens leeg zijn na het uitvallen. Het is precies of hij is gereset, zoals na het veranderen van de instellingen bijvoorbeeld.
Mogelijke oplossing die ik al heb uitgeprobeerd.
- Firmware opnieuw installeren, router opnieuw instellen
- Uitschakelen DNS server
Niets helpt en ik begin nu toch langzaamaan gefrustreerd te geraken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Tom