[BIOS] "Inproper CPU speed setting"

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 16:32

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Heel af en toe, misschien eens in de twee weken, hangt mijn PC bij het opstarten. Hij doet dan echt helemaal niets; alleen de power led springt aan. Als ik herstart kom ik in de BIOS met de volgende melding:

"During the last boot-up, your system hang for an inproper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU"

Ik kan bij CPU speed kiezen tussen 2400 MHz of Manual. Ik laat hem altijd op 2400 MHz staan, en vervolgens doe ik save&exit. Dan start de PC opnieuw op, en staat er onder de PCI tabellen enzo "Updated ESCD succesfully".

Dit probleem heb ik vanaf de aanschaf van het systeem gehad. Dat was twee jaar geleden; een complete PC van Paradigit. Het stomme is dat mijn CPU speed setting gewoon klopt: ik heb de CPU nooit overgeklokt en volgens de systeem informatie beschik ik over een:

"Pentium(R) 4 CPU 2,40 GHz
Kloksnelheid: 2,41 GHz, 512 MB"

Verder is de computer superstabiel; hij is in die twee jaar echt nog nooit vastgelopen tenzij ik iets heel vreemds deed (zoals een dvd-drive aansluiten op de voeding terwijl de pc aanstond :+)

Volgens SSandra:
FSB op 4 x 133 MHz
multiplier op 18/1
Core voltage 1,550 V.
CPU voltage 1,60 V
CPU temp: 36,5 graden celsius
Datum BIOS 09/03/2002

Specificaties:

Asus P4PE
P4 2,4
Tagan 480W (nieuw; bij aanschaf zat er een merkloze 350W in geloof ik)

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.

PS: updaten van BIOS durf ik niet: er zijn tig revisies van de P4PE en ik weet niet welke ik precies heb :/

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Bozozo schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:34:
PS: updaten van BIOS durf ik niet: er zijn tig revisies van de P4PE en ik weet niet welke ik precies heb :/
Ik zou toch een BIOS update overwegen. Om te weten te komen welke revisie je hebt staat er uitleg van op de site van Asus...
Where to find ASUS Model Name?
How to distinguish ASUS Motherboard Revision?
How to distinguish ASUS Product BIOS Version?

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ok, dank je wel. Op de site van Asus staat dit: http://www.asus.com.tw/su...E&type=like&file_type=All
Op het moederbord staat ASUS P4PE rev 1.03 en op het boekje staat P4PE.

De achtervoegsels 2-X, BP, X, X-SE en X-TE heb ik nog nooit gezien... dus ik heb de goede bios als ik de 'gewone' P4PE versie download?

Zo ja, dan ga ik even ergens een floppydrive zoeken :P

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Bozozo schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:21:
Ok, dank je wel. Op de site van Asus staat dit: http://www.asus.com.tw/su...E&type=like&file_type=All
Op het moederbord staat ASUS P4PE rev 1.03 en op het boekje staat P4PE.

De achtervoegsels 2-X, BP, X, X-SE en X-TE heb ik nog nooit gezien... dus ik heb de goede bios als ik de 'gewone' P4PE versie download?

Zo ja, dan ga ik even ergens een floppydrive zoeken :P
Ik denk het wel, maar voor de zekerheid zou ik even kijken op het eerste scherm tijdens het booten, daar moet ergens P4PE staat (met eventueel de achtervoegsels). Als je het verkeerde BIOS upload kan het zijn dat je PC niet meer start (flash utility geeft waarschijnlijk wel een waarschuwing).

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Bedoel je in het fullscreen logo of ergens tussen alle grijze text door?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat staat vrij duidelijk aangegeven in de eerste link die Yoshi geeft - tussen de grijze tekst dus!

Rail Away!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Oeps, je hebt gelijk :)

Er staat:

"ASUS P4PE ACPI BIOS Revision 1001"

Dus ik ga nu de P4PE bios installeren... bedankt allemaal (K)

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
*zucht*

Heb net mn floppydrive aangesloten... en hij weigert floppy's te formatteren |:(

Kan ik weer ene nieuwe drive bestellen... :|

Pagina: 1