Toon posts:

[XP] DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Windows Xp wil instaleren loopt hij zodra ik enkele seconde in de menu's zit waar je kan kiezen wat je wilt doen en of je akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden vast. het duurt telkens ongeveer 4 seconden. ik kan dan helemaal niets meer doen en het beeld blijft gewoon staan.

Ik heb op dit moment XP al geïnstalleerd staan maar dat draait nu erg onstabiel. Als ik een virus of adaware scan wil doen loopt het systeem vast en krijg ik diverse bleuscreens DRIVER_IRQI_NOT_LESS_OR_EQUAL. met verschillende probleem meldingen (vooral mijn videokaart zou voor problemen moeten zorgen)

Ik heb van alles geprobeerd memtest, videokaart getest harde schijf getest bios geüpdate maar allemaal zonder uitkomst.
na wat uitwisselen van onderdelen met een andere computer bleek dat mijn computer met ander geheugen wel XP wilde instaleren. ik heb dus in december mijn geheugen vervangen maar helaas heb ik nu 3 maanden later alweer dezelfde problemen.

mijn belangrijkst systeem gegevens zijn:

Asus A7V8X
Amd Athlon XP 2000 1700Mhz
Trascend 1024MB 400 pc3200
Club 3D Radeon 9000 pro

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
je geeft aan dat je videokaart mogelijk het probleem is.
toevallig geflast naar een XT? met helemaal de verkeerde bios ofzo?

en hoelang heb je memtest laten draaien? als je echt goed wil testen moet je het wel minimaal 3 uur laten draaien (minimaal) hele nacht is beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit iets veranderd aan mijn videokaart ik ga er van uit dat dat goed zou moetens zijn.
Memtest heefd 7 uur gedraaid ook dit zou lang genoeg moetens zijn.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals Notna zegt al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gekeken?

Ik zet even je os [XP] in de titel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)
Windows XP loopt tijdens instaltie vast > [XP] DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tijdens installatie*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

verwissel je RAM geheugen even of klok je geheugen wat lager.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gekeken in de BSOD guide maar omdat ik telkens ander foutmeldingen krijg is hier geen touw aan vast te knopen.
het lager klokken van mijn geheugen had geen zin (ook al geprobeerd)

Geachte moderator u heefd nu mijn topic naam veranderd die mogenlijk helemaal niet van toepassing is.
als u goed leest ziet u dat mijn computer tijdens instalatie vastloopt en helemaal niets meer doet. ik krijg op dat moment dus geen bleu screen met driver......... er op
de bleu screens krijg ik aleen maar tijdens scans op virusen en adaware.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 13:42
TS, hoe krijg jij het voor elkaar om een virusscanner te laten draaien als je pc telkens TIJDENS de installatie helemaal vastloopt?!?!?!?!?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Draai memtest86 een nachtje, waarschijnlijk zal je geen fouten krijgen.

driver_irql_not_less_or_equal is in praktijk meestal een stuk hardware dat raar aan het doen is. Dan maar alle PCI-kaarten eruit en alleen een grafische kaart erin laten. Dan zien wat het geeft, daarna kaartje voor kaartje inbouwen.

Ik heb eens een desktop met deze foutmelding herstelt door een kapotte-Realtek-kaartje eruit te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 14-03-2005 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
vosss schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:51:
TS, hoe krijg jij het voor elkaar om een virusscanner te laten draaien als je pc telkens TIJDENS de installatie helemaal vastloopt?!?!?!?!?
ik heb op het moment Windows XP geinstaleerd staan maar omdat hij erg traag word en alles weer eens op te ruimen wil ik graag een nieuwe instalatie op mijn pc zetten

en ik laat memtest86 vanacht anders wel eens een hele nacht draaien kijken of die wat kan vinden.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 13:07
Zo'n probleem had ik ook, uiteindelijk geheugen en mobo vervangen en nu werkt alles als een zonnetje

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Probeer eens een andere driver versie en pnp OS in het bios uit te zetten. Heb je nog meer insteekkaarten btw??

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1