Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik heb me onlangs een Palm Tungsten T5 aangeschaft. Nu probeerde ik via bluetooth bestanden op de Palm te zetten. Ik maak gebruik van een USB Bluetooth Stick en het programma BlueSoleil.

Als ik via de computer apparaten zoek, dan zie ik netjes de Palm. Maar als ik de services van de Palm opvraag is er niets beschikbaar (enkel visitekaartje sturen).
Als ik dan mijn GSM (SE K700i) bluetooth enable, dan krijg ik in BlueSoleil alle beschikbare services van de GSM (FileShare,...).

Waar en hoe kan ik die services aanzetten op de T5? Volgens de site moet filesharing mogelijk zijn.
Share more
The Tungsten™ T5 handheld comes with integrated Bluetooth® wireless technology. Share files and more with nearby Bluetooth devices such as your laptop or another Palm Powered™ handheld. Wirelessly access email or the Internet using the Tungsten T5 handheld and a compatible mobile phone.
Is het mogelijk om via bluetooth een verbinding te maken met internet via de computer?

Alvast bedankt!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:12
voor internet via winxp sp2 bluetooth stack (dus zonder die bluesoleil, maar de windows xp sp2 drivers):
PC:
===
Zorg dat je de bluetooth drivers van Windows XP SP2 geïnstalleerd hebt. Dat is over het algemeen niet zo moeilijk, bij veel adapters installeren ze vanzelf. Daarna moet je je palm 'toevoegen' als vertrouwd apparaat.

Bluetooth configuratie:
- Voeg een "Incoming" seriële poort toe en sluit de bluetooth configuratie af.
- Open configuratiescherm
- Ga naar telefoon- en modemopties
- Voeg een modem toe, niet detecteren, zelf selecteren
- Kies "communicatiekabel tussen 2 computers" en selecteer daarbij de bluetooth COM-poort die je zojuist hebt toegevoegd.
- Stel de baudrate in op 115200

Open netwerkverbindingen:
- Nieuwe verbinding maken
- Een geavanceerde verbinding instellen
- Binnenkomende verbindingen accepteren
- Communicatiekabel tussen 2 computers
- Geen virtuele particuliere verbindingen toestaan.
- Selecteer "gast" account.
- TCP/IP settings:
*** Bellers toegang geven tot LAN
*** Bellende computer kan eigen IP-adres bepalen.
*** Automatisch toewijzing via DHCP.
Als DHCP niet werkt moet je zelf een beschikbare IP-range opgeven wat BINNEN het subnet van je router ligt. Het is fysiek wel een ander netwerk, maar windows zal er voor zorgen dat alles goed gerouteerd wordt. Dat gebeurde bij mij tenminste wel.
- Voltooien.
- Open de eigenschappen van de zojuist aangemaakte "Binnenkomende verbindingen" en zet op het tabblad "Gebruikers" de optie "Rechtstreeks aangesloten apparaten, zoals palmtop-computers, altijd toestaan om zonder wachtwoord verbinding te maken" aan.

LET OP: Zorg er in ieder geval voor dat het IP-adres van je palm binnen het subnet valt van je LAN-verbinding. Als de PC 2 netwerkkaarten heeft en ook gebruikt wordt om internet te delen, dan kan ik niet garanderen dat het werkt.

Palm:
=====
Pref>Connection:
- Connect to: Local Network
- Via: Bluetooth
- Device: <je PC>
- Details: 115,200 bps
- Flow Control: Automatic

Pref>Network:
- Service: <verzin maar>
- Username: <leeg>
- Password: <-Prompt->
- Connection: <zie hierboven>
- Details:
*** Connection Type: PPP
*** Idle Timout: Never
*** Primary DNS: auto (bestaand adres leegmaken!)
*** IP address: auto (bestaand adres leegmaken!)
*** Script:
**** Send: CLIENT
**** Send: CLIENT
**** Wait For: CLIENTSERVER
**** End:

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een bronvermelding is wel zo netjes ;)
Verder denk ik niet dat het probleem van bestanden eropzetten oplost, omdat hij ze er direct vanaf zijn pc op wil krijgen.

BlackShadow: hotsyncen over bluetooth is denk ik de makkelijkste manier om er bestanden op te zetten. Verder kun je misschien wat met WiFile en windows-shares doen.

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59
Bedankt voor de reacties, ik bekijk alles vanavond eens!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:12
sorry, die wist ik niet meer... had de tekst op mijn pc in een word file opgeslagen...

idd voor bestanden op je palm te zetten, kan je het beste hotsyncen... je kan ook programma's als palm file transfer gebruiken (zit bij je palm) en dan kan je ook bestanden uitwisselen (weet niet of dit via bluetooth kan)

Verwijderd

BlackShadow schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:23:
Ik heb me onlangs een Palm Tungsten T5 aangeschaft. Nu probeerde ik via bluetooth bestanden op de Palm te zetten. Ik maak gebruik van een USB Bluetooth Stick en het programma BlueSoleil.

Als ik via de computer apparaten zoek, dan zie ik netjes de Palm. Maar als ik de services van de Palm opvraag is er niets beschikbaar (enkel visitekaartje sturen).
Als ik dan mijn GSM (SE K700i) bluetooth enable, dan krijg ik in BlueSoleil alle beschikbare services van de GSM (FileShare,...).

Waar en hoe kan ik die services aanzetten op de T5? Volgens de site moet filesharing mogelijk zijn.

[...]

Is het mogelijk om via bluetooth een verbinding te maken met internet via de computer?

Alvast bedankt!
Is het jou nu al gelukt om een verbinding te maken met internet?

Ik had eerst een Acer dongle en dat ging perfect (met Widcomm software) alleen is deze helaas kapot gegaan en nu heb ik een MSI 6967 en krijg deze met mijn T3 niet aan de praat.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Ik stuur gewoon via Bluetooth bestanden naar mijn TH55. Je kan met rechtermuisknop op een bestand, kopiëren naar, bluetooth apparaat.
Pagina: 1