Wlan: access probleem

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Bij een vriend van me hebben ze langere tijd geleden thuis adsl aangevraagd. Dit met een Speedtouch 570 modem en ook een speedtouch USB wlan kaartje. De afstand tussen het modem en de pc is hemelsbreed een metertje of 10 maximaal. Het modem staat beneden in de meterkast en de pc staat in een kamer boven die uitzicht heeft op de meterkast.

Als ik de pc aanzet krijg ik een melding dat er 2 wlan kaartjes zijn gevonden dus waarschijnlijk is er ergens een keer iets mis gegaan en is het wlan kaartje 2 keer geinstalleerd (Cmags error).

Dit mag echter niet voor het probleem zorgen denk ik (correct me if a am wrong).

Alle gegevens over WEP ed zijn goed ingevuld en toch vind de pc het modem zelden of nooit. Hij vindt echter wel het onbeveiligde netwerk van een van de buren. Via deze connectie kan er prima gesurft worden.

Op het moment dat ik mijn laptop (IBM TP40) met Wlan naast de pc zet vind ik een prima verbinding. Hij heeft een connectie van 49%.

Toen hebben we geprobeerd om het modem (+ splitter) naast de pc te zetten. Zelfs toen vond het netwerkkaartje hem niet meteen en moesten we de registratie button op het modem gebruiken.

Mijn laptop vind na het instellen van de web gegevens het modem zonder problemen maar de vaste pc dus niet.

Iemand tips?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
nog 1 laatste schop dan... er moet toch wel iemand iets weten?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je geeft zelf al aan dat de installatie van dat wlan kaartje niet helemaal lekker zit. Dan zou ik daar eerst eens iets aan gaan doen. Oftewel, uninstallen pc uit. kaartje eruit. keertje booten. Pc weer uit, kaartje er weer in, booten en nu correct installen. Als het dan nog niet werkt zou ik eens met dat kaartje teruggaan naar de winkel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr