Toon posts:

Fedora core 3 geen ip adres toegewezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ongelovelijke linux noob en wilde dus fedora op mijn reserve pctje installeren om wat mee te spelen en stoeien...

stoeien heb ik dus flink gedaan en ik krijg nogsteeds mijn netwerk verbinding niet voor elkaar...
fedora herkent mijn netwerk kaart, ik kan instellingen maken (vast of via dhcp maakt geen verschil)
maar hij krijgt die verbinding niet active :(

situatie schets netwerk ... adsl modem, adsl router, winxp pc, fedora pc

kan iemand een goede tip geven waar te zoeken maar oplossingen cq meer info verstrekking???

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als je dan voor DHCP gaat, krijg je dan ook daadwerkelijk een goede lease van je dhcp-server of lukt dat niet eens?

En wat bedoel je met 'niet active' krijgen?

Werkt de verbinding op die PC onder windows/knoppix/ander OS wel? Anders zou het best iets lulligs kunnen zijn als een kapot stukje UTP :P

Output van 'ifconfig' en 'dmesg |grep eth0' zouden ook wel eens kunnen helpen hierbij, post dat eens.

[ Voor 23% gewijzigd door m-m op 13-03-2005 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
kleine update, de dhcp server in mijn router en fedora gingen niet echt goed samen....
na een fixed ip in gegeven te hebben (gellof dat ik dat vanacht al 30x geprobeerd had) is de netwerk verbinding active...

dns servers ingevuld en surfen....

nu nog ff kijken hoe of ik op de gesharede folders van de ondelringe pcs kan komen maar dat vogel ik wel uit...

tnx voor de hulp, topic mag dicht :)