Toon posts:

[XP] Na kopiëren installatiebestanden knipperende cursor*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn nieuwe computer, mijn oude harde schijf gedaan met windows 98.
Alleen start win 98 nu niet op omdat hij het moederbord niet herkent, hij start wel op in veilige modus zonder netwerkmogelijkheid.
En toen ik probeerde om windows XP te installeren (wat er dan dus ook op blijft) kreeg ik eerst een scherm waarin allemaal drivers geladen werden en toen kreeg ik een zwart scherm met een knipperend streepje, Na een half uur was er nog nix veranderd.
Hoe moet ik nu dus win XP installeeren?

Specs,
Intel celeron D315 2.26 Ghz processor met 256Kb L2 Cache
Asus P4V8X-X P4533 moederbord socket 478
En een 6 gig harde schijf ( ik spaar nog voor een betere)

Alvast bedankt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als je een XP CD in je cd-lade doet vraagt hij wat je wil doen,
xp naast je huidige OS installeren of een compleet nieuwe install.

Wat heb je gedaan?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als het 6 gig schijf is heb je er zeker voor gekozen om eroverheen te gooien ?
als je opstart van de xp cd kies er dan eens voor om je schijf partitie weg te gooien en opnieuw aan te maken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al eens geprobeerd om dit op te lossen?

Andere cd, andere cdspeler?
Geheugen al eens getest met bijvoorbeeld Memtest+?
Harde schijf al eens goed getest met een tooltje van de fabrikant?
Kijk ook eens in Windows Operating Systems - FAQ en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.. Deze kunnen vast ook wat meer info en tips bieden :)

Ik pas de topictitel nog even aan zodat je OS vooraan tussen blokhaken staat en deze dus voldoet aan Windows Operating Systems - Policy.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij laad alleen maar de drivers, hij kopieert ze niet en ik stop de xp cd rom erin als ik em aanzet en het enige wat ik kan kiezen is of dat hij van de cd af leest of niet.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 00:21

Guldan

Thee-Nerd

Dus hij blijft hangen bij de setup van xp als de bestanden benodigt om de setup te kunnen opstarten naar de hardeschijf gekopieerd worden. Ikzelf heb die fout al een keer gehad omdat ik een IRQ conflict had met de netwerkkaart. Er zit dus hardware matig iets verkeerd denk ik. Andere cd-rom speler geprobeerd?, geheugen gewisselt?, insteek kaarten eruit? het is nu namelijk gewoon een kwestie van precies testen en zo de fout te vinden. Ikzelf kwam erachter doordat mijn extra IDE controller kaart niet gevonden werd. Suc6

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
als hij klaar is met het laden van die drivers dan komt een zwart scherm met een wit knipperend streepje wat ook hoort, maar bij mij blijft dit streepje staan. en voor de rest heb ik alleen mijn videokaart aangeslotem maar volgens mij ligt hij in conflict met de ingebouwde netwerkkaart in mijn moederbord en ja die haal ik er niet zomaar uit.

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Je zou hem uit kunnen proberen te zetten in het bios.., maar ik zou als ik jou was zou ik ff de videokaart vervangen. Om mijn part door een el-cheapo pci kaartje. Als hij dan niet hangt dan ligt het aan de videokaart. Heb je ook al eens de cd-rom speler vervangen dan? Misschien 1 reepje geheugen eruit?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
uitzetten in de bios. ik zou niet weten hoe
Andere cdrom speler, ik zal t eens proberen
Andere videokaart, heb ik niet ik heb alleen een oude agp kaart maar die is niet 1.5 volt en dus kan mijn mobo em niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Guldan het ziet er na ui dat dat werkt met die andere cd rom speler dus alvast heel erg bedankt.

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Mooizo hoop dat dat het is.

/me Guldan heeft ervaring met CD-roms die je IDE kanalen verneuken

Pagina: 1