Toon posts:

Probleem opstarten XP als iPod is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel iPod topics doorgelezen, maar kwam dit 'probleem' niet tegen.

Als ik Windows opstart (XP Home sp2) wanneer m'n Ipod is aangesloten (via USB2) start windows niet op.
Hij blijft hangen bij detecting IDE (dus nog voor dat ik in de bios kan)
In de bios kan ik het niet wijzigen, voor zover ik heb gekeken.

Wil graag pc gewoon op kunnen starten als iPod ( 40 Gb 4 gen) aangesloten is.

Wie weet het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Is je iPod FAT32 geformatteerd? Ik heb zelf ooit eens het zelfde probleem gehad met een partitie die eerst in gebruik was door Windows, met FAT32 erop, en die ik later had "afgepakt" voor Linux met een ander filesystem erop, en toen ging Windows er van uit dat die partitie nog steeds gelezen moest worden.

De logische schijf weghalen uit het lijstje met te mounten partities loste toen het probleem op.

Mogelijk is jouw iPod niet helemaal lekker geformatteerd, en hangt windows daarom op het detecteren van het filesystem, of er gaat daar iets anders fout.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Dit is ook gewoon een BIOS instelling. Mijn Asus moederbord kon ook niet overweg met m'n usb hub, omdat hij bleef zoeken naar een schijf. Idem voor m'n iPod. Het probleem werd verholpen toen ik m'n iPod op de firewire poort aansloot ipv usb. Dat is meest makkelijke oplossing.

Anders moet je inderdaad zoals dawuss zegt, gaan kijken naar je iPod zelf of anders naar je BIOS setup waarbij hij zoekt naar additionele schijven om vanaf op te starten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik m'n iPod gefomatteerd en m'n bios setting nogmaals nagekeken.
Ik ga er van uit dat het aan m'n USB hub ligt.
iPod is middels externe hub (met voeding) op USB poort aangesloten.
Daarnaast heb ik op de directe USB-poort van moederbord een Freecom Externe harde schijf aangesloten.
Deze geeft geen problemen.

Misschien dat de Externe USB- hub de veroorzaker is.

i.i.g. bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn zoon heeft een externe USB harde schijf in een kastje met een ingebouwde cardreader (hubje ?) en die blijft ook bij het opstarten hangen als ie aan staat. Uit of loskoppelen en hij start door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Bij mij is het zo dat als in mijn bios staat dat ie ook mag opstarten van een USB device hij hierop blijft hangen. Zet ik die optie uit dan heb ik nergens last van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu mijn Firewire-poort ipv USB 2.0

Mijn probleem is nu verholpen.
Pagina: 1