[perl/html] .html files worden niet als perl gezien

Pagina: 1
Acties:

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
Hoi mede tweakers.

Ik zit een lastig probleem waar ik zelf nog geen oplossing voor kan vinden en heb met verschillende zoekregels google onveilig gemaakt zonder resultaat.
Het probleem is als volgt:
Ik heb een aantal html files waar perl code instaat.
Als de html files .pl heten werken ze prima.
en als de html files html heten krijg ik alleen de sourcecode te zien. Als ik in putty de html files laat uitvoeren door perl dan krijg ik wel het gewenste resultaat.
Maar de html files zijn van een pakket genaamd mimerdesk (een opensource Elearning omgeving geschreven in perl)
en dat zit dus allemaal aanelkaar gekoppeld dat het beetje erg onmogelijk wordt om even alles om te veranderen in .pl
Dus mijn vraag is weet iemand een oplossing dat ik .html bestanden door de strot van apache kan douwen als .pl bestanden.

Info over de server:
een 3GHZ supermicro 1U server met 120 gig en 1 gig werkgeheugen
Freebsd 5.3 draait erop met cpanel als webhosting aansturing.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb cpanel gemailt of hun iets wisten hoe ik dit kon oplossen maar die wilde mij niet helpen.
Ik heb google dus afgezocht met zoek woorden als html als perl, html als pl, html perl werkt niet
In de help van mimerdesk staat dat je mod_cgi in apache moet inladen maar als ik die handmatig inlaad in de apache van cpanel dan zeurt ie dat mod_cgi al ingebouwd zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit lastige probleem.
Alvast bedankt voor het lezen :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

code:
1
AddHandler cgi-script .cgi .pl .sh

Dat in je apache config zetten, en het zou moeten werken.

Verder heeft dit niets met programmeren te maken, eerder met een config probleem.
Programming & Webscripting -> Non-Windows Operating Systems

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
moto-moi schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:32:
code:
1
AddHandler cgi-script .cgi .pl .sh

Dat in je apache config zetten, en het zou moeten werken.
Programming & Webscripting -> Non-Windows Operating Systems
Ben je nu niet vergeten .html toe te voegen?
code:
1
AddHandler cgi-script .cgi .pl .sh .html

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Er, dat bedoel ik ja :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
En vervolgens alle statische HTML pagina's traag als dikke stront door een trechter in de winter, omdat die dingen geprobeerd worden via CGI af te handelen (of gewoon keihard een internal server error omdat ie niet weet hoe ie dat ding moet "uitvoeren".

Nee, die .pl extentie is er niet voor niets ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

_JGC_ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:02:
En vervolgens alle statische HTML pagina's traag als dikke stront door een trechter in de winter, omdat die dingen geprobeerd worden via CGI af te handelen (of gewoon keihard een internal server error omdat ie niet weet hoe ie dat ding moet "uitvoeren".

Nee, die .pl extentie is er niet voor niets ;)
Je zou het natuurlijk alleen voor een bepaalde dir kunnen instellen en zorgen dat de betreffende files alleen daar in staan, en geen reguliere HTML files.

Wat ook kan natuurlijk is de '.html' files openen en search en even de linkjes e.d. aanpassen zodat de files gerenamed kunnen worden naar .pl of .cgi, dat is wel de netste oplossing lijkt me.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om de een of andere reden denk ik dat er bij de docs van Mimerdesk wel uitgelegd staat hoe je dit regelt met je webserver..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

m-m schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:07:

Je zou het natuurlijk alleen voor een bepaalde dir kunnen instellen en zorgen dat de betreffende files alleen daar in staan, en geen reguliere HTML files.
cgi-bin? ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
dank u voor jullie antwoorden en het werkt :)
Pagina: 1