[PHP] Mail via php komt niet aan op exchange server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplan
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Formulieren waarvan de inhoud via PHP naar een e-mail adres gestuurd wordt, werkte altijd perfect.

Maar sinds kort heb ik een Exchange server en alle mail wordt via batch SMTP vanaf de hosting provider naar m'n exchange server gestuurd. Werkt allemaal perfect, behalve die mails die vanaf de website verstuurd worden, die komen namelijk niet aan.

Gek genoeg kan ik ze wel via webmail van de hosting provider van m'n website vinden. Daar staat natuurlijk weer niet de overige mail bij die naar het account gestuurd wordt.

Kortom: mail vanaf de 'buitenwereld' komt prima op de exchange aan, mail vanaf de website niet. Die komt dus in die webmail aan.

Hoe ken dat? En belangrijker: wat kan ik er aan doen om het goed te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022

tombo_inc

uhuh

misschien heeft het te maken met (spam)filters bij je provider?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan zal 't eerder het spamflter van de exchange server zijn, aangezien ie ze wel via webmail bij z'n provider kan zien.

Als 't echter 't spamfilter van exchange zou zijn, zouden ze ook niet meer bij de provider staan te wachten, want dan zouden ze al via bSMTP opgehaald zijn ;)

@TS: Heb je al geprobeert de logging van je exchange server wat op te schroeven; misschien dat je zo 't probleem kan ontdekken ?
[edit] Misschien vind Exchange wel dat de mails via de website niet well-formed zijn ...

[ Voor 14% gewijzigd door TheRookie op 13-03-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleempje. De MX records zijn dan wel gewijzigd, maar PHP levert de mail af op een soort systeemaccount op de server (de mail functie heeft helemaal geen zin om naar MX records enzo te kijken).
Wat er aan te doen is weet ik niet, ik laat mijn mailserver via POP (IP adres van de server) de mail ophalen en alsnog processen.. is wat omslachtiger maar het werkt. Mind you, ik heb geen Exchange server dus ik weet niet of het daar ook in kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 21:23
Komt het misschien omdat hij filtert op bepaalde header informatie (Die je los op moet geven bij de mailtjes vanaf de site.. )

Ik zou zeggen vergelijk ze eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:45
Is het afzenderadres niet een niet-bestaand adres in het domein waar je exchange server authoritive voor is ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem. Mail wordt vanaf een website met php verstuurd naar twee adressen bij xs4all. Bij de 1 adres komt de mail wel aan, bij het andere niet. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ik verstuur ook regelmatig mail via php, ik kwam er achter dat de zelfde mail bij sommige providers wel aankwam en bij andere weer niet.

Had toen te maken met de headerinfo van de mail. Hier wordt door de ene proovider veel strenger naar gekeken dan de ander. Soms komt ie niet binnen of wordt aangemerkt als spam. Die headerinfo had ik niet of nauwelijks. Toen even gegoogled en veel headers toegevoegd.

Mijn code werd toen zoiets als:

$headers = "From: Pipo <pipo@declown.nl>\n";
$headers .= "Reply-To: Pipo <pipo@declown.nl>\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"MIME_BOUNDRY\"\n";
$headers .= "X-Sender: mailpipo 0.03 <pipo@declown.nl>\n";
$headers .= "X-Mailer: mailpipo 0.03\n";
$headers .= "X-Priority: $priorty\n";
$headers .= "Return-Path: <$email>\n";

Et cetera.

En dan iets van

mail($emailadres,$emailonderwerp,$bericht,$headers);

Welke headerinfo je allemaal toevoegd e.d. moet je zelf maar even uitzoeken, maar bij mij was het probleem daarna opgelost.

Ben benieuwd of dit je probleem ook oplost.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakers.not op 13-03-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplan
  • Niet online
Nou, super allemaal! Ik ga een aantal van jullie tips proberen en hou jullie absoluut op de hoogte!

[ Voor 7% gewijzigd door Kaplan op 13-03-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Laatst online: 18-09 14:43
Kaplan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:27:
Nou, super allemaal! Ik ga een aantal van jullie tips proberen en hou jullie absoluut op de hoogte!
En werkt het nu na een volle week?
Pagina: 1