Toon posts:

Netwerkverbinding OK maar kan machine niet pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij 3 verschillende laptops heb ik dit probleem. Machine heeft netwerkverbinding vast en of wireless maar kan de laptops niet vanaf andere systemen binnen het netwerk pingen. Kan vanaf de machine zelf wel naar andere machines pingen en naar eigen systeem. Heb al verschillende dingen geprobeert firewall uit netwerkkaart opnieuw installeren machine andere naam geven binnen het domain maar helpt allemaal niet. Kan niet op ip pingen en niet op naam. Als ik het systeem helemaal opnieuw installeer dan is het probleem opgelost maar ik ben opzoek naar een oplossing die minder tijd kost?????

Verwijderd

Oké, dat kan aan meerdere oorzaken hebben:

1. Firewall. Je geeft zelf al aan dat je die hebt uitgeschakeld, maar het kan best zo zijn dat je laptops of de wireless router geen ICMP verkeer toelaten (daar valt ook ping onder). Dus check nogmaals je firewall settings en die op je router / switch.
2. Verkeerde default gateway ingesteld. Als ze allemaal in het zelfde VLAN zitten (één range met aan het eind je broadcast adres oftewel default gateway), moeten ze wel allemaal de zelfde default gateway hebben. Check dat in de command prompt met ipconfig /all.
3. Ik neem aan dat je je laptops een fixed ip adres gegeven hebt? Probeer eens een automatisch toegewezen configuratie d.m.v. DHCP. Je wireless router zal die functionaliteit vast wel bieden.

Als dit allemaal niet helpt, geef dan wat meer informatie over de inrichting van je domein. VLAN's, switches, routers, gebruikte OS'en, type firewall, et cetera...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp.
Het probleem was dat er een firewall aanstond in de cisco vpn client 4.0.3 software
ook al stond de vpn software uit de firewall was wel altijd ingeschakeld.