Toon posts:

[CMS] Welke CMS voor onze site?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week ben ik aangesteld om onze site te vernieuwen. Er moet een CMS komen, zodat bijv. het bestuur zelf de agenda kan posten, de foto commissie foto's kan plaatsen, en leden zelf ook dingen kunnen posten bijvoorbeeld. De meeste zijn geen internet experts, zelf weet ik wel redelijk met computers om te gaan, maar een expert ben ik zeker niet.

Met het uiterlijk van de site zijn we wel tevreden, dat houden we graag zo.

Ik ging dus even op zoek op sourceforge om een leuke te vinden, maar zag door de bomen het bos niet meer. Wat voor CMS kan ik het beste gebruiken, waar moet ik op letten etc. ?

Hopelijk heeft iemand een goede tip!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

je moet letten op veiligheid en de mogelijkheden. je moet iets zoeken wat het best bij het doel van het systeem dat je wil hebben past. ik ben zelf niet zo op de hoogte van alle bestaande cms systemen, omdat ik alles zelf maak. een paar goede zij dacht ik: phpnuke,pivot,mambo. die zijn vrij uitgebreid.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 07:13

ReLight

echo("What Now ? !")

Gebruik zelf een aangepaste (ivm security) oudere versie van PHPNuke, dit werkt redelijk fijn met veel beschikbare modules en opties. Nadeel is wel dat veel CMS sites toch wel een beetje op elkaar lijken.
PostNuke is een ander alternatief. Er zijn veel pro's en con's, en er zijn er dozijnen van. Je zal er een paar moeten uittesten. Voor de meeste heb je dus php + mysql nodig. Maar er zijn er ook voor asp(.net) met andere db's.

Een goede volgorde voor een simpelere opzet is je wensen qua modules (foto, agenda,etc) opschrijven, en cms'en zoeken die dit vanuit de standaard distributie al hebben. Scheelt zoeken, en toch hogere sucses kans. Let ook op de taal, niet allemaal zijn er NL vertalingen van.

't is maar een idee natuurlijk.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 13:31
Ik gebruik zelf e107.
Helemaal gratis. Ik ben hier zeer tevreden over. Ze zijn bezig met het maken van een nieuwe versie, die behoorlijk goed gaat zijn. Ik heb zelf de test-versie draaien.
Deze draait op PHP+MySQL.
Ik raad je daarom ook aan om een kijkje te nemen op http://e107.org
Succes ermee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ben.Hahlen op 12-03-2005 23:19 ]

Blog

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Kijk bij het uitzoeken van het CMS ook naar hoe de documentatie is om een template te ontwikkelen.
Jullie vinden de layout van de huidige site wel goed maar er zullen waarschijnlijk dingen moeten veranderen om hem geschikt te maken voor een cms (veranderen in de zin van code dus niet layout :D )
Kijk bijvoorbeeld ook eens op http://www.opensourcecms.com
Hier staan heel wat cms'en opgenoemd inclusief werkende demo versies zodat je ook even kunt kijken of het bevalt.
Daarnaast meen ik me te herinneren dat het template ontwikkelen voor mambo wel goed gedocumenteerd is.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 10:04

gakkethijs

niks

heb voor mijn eigen noob siteje ldu gebruikt werkt prima vind ik je kan van alles uitbreiden met plugins gewoon goed lezen en je hebt zo een site aan de praat. een template er voor maken is wel wat photosoep werk denk ik, maar je kan sommige dingen wel copieren
http://www.neocrome.net/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming & Webscripting is gericht op het zelf programmeren en de problemen die daarbij komen kijken. Het is hier niet de bedoeling om te vragen naar kant en klare scripts en/of programma's.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.