Teletekst vraag bij digitale televisie van Casema (TVD)

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
Hallo mensen.
Ik heb een vraag over de teletekst van digitale tv. Wij zijn namelijk van plan om digitale tv van casema aan te schaffen, maar ik wil toch nog wel weten of de functie bij teletekst dat je bij subpagina's niet elke keer hoeft te wachten en dat je gewoon de subpagina's kunt selecteren. Zeg maar net als bij de nieuwe (misschien ook oude) (breedbeeld)televisies.
Wij hebben thuis een Philips breedbeeld tv waar je nl die functie hebt en die is erg handig. En stel nou dat de decoder die functie niet heeft, kan je dan niet gewoon op de teletekst knop op je AB van de televisie drukken?

Weten jullie trwns hoe duur een decoder met harddisk zou kosten?

Alvast bedankt.

Master_A

• Amiet01
Is er niemand die mij er hier iets over kan zeggen?

Master_A

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Een decoder met harddisk is er niet voor digitale kabel tv. Je hebt een Nokia en Samsung en een Panasonic Decoder. Hiervan heeft alleen de Nokia een eigen teletekst module en deze is volgens mij geen level 2.5 (dus geen blader functie) teletekst werkt bij de panasonic gewoon niet. Deze stuurt het niet goed door naar de tv, de samsung doet dit wel en is qua software het stabielst. Verdiep je er zelf ook eens in zou ik zeggen, je geeft niet aan wat je zelf hebt gedaan qua zoekwerk. Wel heel erg makkelijk. Je had kunnen beginnen bij www.casema.nl maar goed dat is voor sommigen te moeilijk.

Canon Digital Ixus V3

• Amiet01
Ja sorry maar op de casema site kan ik nix vinden hoor. Kan je dan niet gewoon op de teletekst knop van je tv AB drukken om de teletekst te ontvangen (wel in digitale modus dan niet op de analoge kanalen zodat je niet hoeft te gaan switchen)?

Master_A

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Ja, dat kan wel. Maar mijn ervaring met de Samsung-decoder is dat de tv vaak de teletekst van een vorig kanaal laat zien.

Overigens heeft de Samsung ook een eigen teletekst-decoder aan boord met geheugen en de mogelijkheid om door sub-pagina's heen te bladeren.

Alleen is deze teletekst beeldvullend (dus niet split-screen) en moet je de transparantie naar je eigen wens aanpassen.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een panasonic decoder en kan de teletekst van de tv gewoon gebruiken hoor.
Onze tv heeft geen split screen maar volgens mij staat dat los van het doorgeven van het teletekst signaal.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb hier de Samsung, en daarvan werkt de teletekst module op de decorder zelf probleemloos. Je kan ook subpagina's selectere. Of hij het signaal ook doorstuurd naar de tv heb ik eigenlijk niet op gelet, ik vind de pagina's gegenereerd door de Samsung namelijk prettiger leesbaar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je moet er wel rekening mee houden, dat over het algemeen die van Panasonic de beste beeldkwaliteit heeft, de Nokia wil nog wel eens vastlopen en heeft slecht geluid, de Panasonic heeft ook het beste geluidskwaliteit... de samsuns heeft lelijke menu (maar smaken verschillen) en de beeldkwaliteit is wat lager...

Home Assistant Configuratie V&A

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:36
Deze reply gaat niet over teletekst maar wel over digitale tv van Casema icm een Samsung decoder. Ik heb het gezien en ik vond het bedroevend slecht, grote blokken in je beeld, ook als je van wat verder weg keekt. Dit was trouwens op een gewone 100Hz Sony tv, dus geen lcd/plasma.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 14-03-2005 21:06 ]

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Die mening van slecht beeld deel ik echt niet.
Alleen belgie is wat slechter maar dat komt omdat casema ze zelf digitaliseerd.
Ik heb ze alle drie met elkaar vergeleken en de panasonic heeft gewoon het mooiste beeld en geluid daar hoef je geen kenner voor te zijn en dat is toch het gene waar het om gaat.
Wel moet je de laatste firmware installeren maar dat is geen moeilijk karweitje.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Mr Magic schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:31:
Ja, dat kan wel. Maar mijn ervaring met de Samsung-decoder is dat de tv vaak de teletekst van een vorig kanaal laat zien.
Dit hebben wij ook met onze satteliet tuner. Dit komt doordat de tv constant alle teletext pagina's in zijn geheugen zet en omdat je zapt op de decoder heeft de tv niet door dat er een andere zender geselecteerd is. Daardoor worden de teletext pagina's van andere zenders ook nog bewaard. Het ligt dus niet aan de decoder dat er nog pagina's van andere zenders blijven staan. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1