[Aureon 7.1 Universe] Geen hardware buffering?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb net een Terratec Aureon 7.1 Universe aangeschaft, maar bij dxdiag, tijdens de DirectSound tests, krijg ik de volgende melding:
Your soundcard does not support hardware buffering. Sounds will only play from software buffers
Heb ik iets fout gedaan tijdens de driver installatie, of mis ik iets? Of hoort dit gewoon zo?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoort zo-

tenminste, volgens mij beschikt deze geluidskaart ook over een VIA Envy 24HT DSP. Deze heeft namelijk niet de hardware ondersteuning (EAX, DirectSound en etc) voor zijn eigen chip. Dit wordt verzorgd door de Sensaura motor. Sensaura

Als het goed is moet er ergens een functie staan in je control panel van je geluidskaart waarbij deze "Sensaura" mode staat, en daarna heb je pas DirectSound. Dit heb ik namelijk ook met mijn eigen geluidskaart, ik krijg pas DirectSound als ik de Sensaura mode heb aanzet. (M-Audio Revolution 7.1)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/terratec.png
support of DirectSound, DirectSound3D, EAX2 based on the Sensaura algorithms
The Sensaura algorithms can also be enabled here. Unfortunately, you have to restart the computer to get the Sensaura enabled.
Try it out - zou ik zeggen :P

edit:
kleine toevoeging

[ Voor 26% gewijzigd door rlkz op 12-03-2005 23:00 ]

I browse with Vivaldi

• ^Mo^
Die optie heb ik gezien, stond aan en heb ik ook niet aan gezeten :) Maar klopt het dan dat ik deze melding nog steeds krijg?

Correctie, stond niet aan... knopje was een kruisje, dacht dat het een checkbox idee moest zijn... stond kennelijk nog niet aan, volgens mij moet ik nu herstarten.

Okay, nu werkt het inderdaad :) Bedankt! (Mogen ze trouwens ook wel in de handleiding zetten, of ik heb het gruwelijk gemist)

[ Voor 60% gewijzigd door ^Mo^ op 12-03-2005 22:57 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zonder Sensaura krijg ik dezelfde melding bij dxdiag als jou, met Sensaura aan - speelt ie alles af zonder probs.

Weet je het even :9

edit:

Graag gedaan :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door rlkz op 12-03-2005 23:01 ]

I browse with Vivaldi

• ^Mo^
x86-based schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:57:
Zonder Sensaura krijg ik dezelfde melding bij dxdiag als jou, met Sensaura aan - speelt ie alles af zonder probs.

Weet je het even :9

edit:

Graag gedaan :Y)
Klopt het trouwens dat je maar 2 speakers kan instellen als dan Sensaura aanstaat? Als ik namelijk 7.1 instel ('k heb zo'n home theater set) dan gaat Sensaura weer uit :?

-Edit-
Laat maar... nu staat het wel aan 8)7 zeer vreemd, ik zou toch zweren dat ik het niet zo aan de praat kreeg.. nu lijkt het goed te zijn ingesteld

[ Voor 16% gewijzigd door ^Mo^ op 13-03-2005 17:04 ]