[CiP] Chill-Li

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
[CIP] Chill-Li
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/chill-li-logo.gif
[Inleiding]

Na 1 jaar ben ik nu uitgekeken op mijn oude casemod, een ChiefTech kast met daarin een LCD en watercooling van Innovatek.
Dit was mijn 1 mod, en na die tijd heb je altijd weer nieuwe ideen en dingen die beter gekunt hadden.

Ivm ruimte die ik nodig heb voor deze MOD en toch wel een gave kast wou hebben met een apart design heb ik gekozen voor de Lian-Li V2000.
Een kast met enorm veel ruimte, een omgedraaid moederbord tray en geborsteld alluminium.
[Het idee]

Na vele CIP's te hebben bekeken ben ik tot het volgende idee gekomen.

Natuurlijk een side window, want we willen wel zien wat erin zit.
De drive bay(s) zullen gestealth worden dmv een alluminium plaat die ik over zal houden van het zijpaneel, om toch een goede airflow te behouden in de kast zal er gedeeltelijk geperforeerd alluminium gebruikt worden. Dit komt ook redelijki overeen met de "look" van de Lian-Li V2000.
Ook zal het 320x240 grafish LCD scherm erin terug komen om daarop de system stats
te kunnen weergeven. Deze zal geplaatst worden in de alluminium plaat die de drivebays stealth.

Omdat ik toch verder wil gaan dan meniggeen wil ik mijn watercooling een stuk koeler hebben dan de 20-25'C nu. Om dit te kunnen bereiken zal er een zg. waterchiller ingebouwd worden om zo zeer lage temperaturen in het waterkoeling systeem te kunnen bereiken.

De CPU & grafische kaart zullen hiermee worden gekoeld worden, en evt waneer de ruimte tussen de grafische kaart en het moederbord het toelaat ook de northbridge.
[Hardware]
  • Processor: AMD Athlon 64 3500+
  • Moederbord: MSI K8N Neo2
  • Grafishe kaart: Leadtek GeForce 6800LE 128MB
  • Geheugen: Corsair TWINX1024-3200C2Pro 2x512MB
  • Harde Schijf: Maxtor Daimond Max Plus 9 80GB 7200rpm
    Watercooling
  • CPU: Alphacool NexXxos XP Bold
  • Grafische kaart: Innovatek Cool-Matic NV40/LT
  • Chipset: Graph-O-Matic Rev 3.0
[Let the modding begin!]

Het eerste ben ik begonnen met het modden van het koelblok voor de grafische kaart.
Omdat het moederbord in de kast op zijn kop hangt (in vergelijking met andere kasten) komt de grafische kaart meer in zicht en dus ook het koelblok ervoor, daarom wil de bovenkant (allu) vervangen door plexiglas zodat je straks met waterkleurstof het waterverloop kunt zien.
Standaard waterblok:
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/1.jpg
Geopend:
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/3.jpg
Zelf gemaakt plexiglas ter vervanging voor de allu deksel:
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/4.jpg
In elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/5.jpg

Het volgende zal het zijpaneel van de kast worden waarin een window moet komen (ter opwarming).
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/8.jpg

Ondanks dat het alluminium is ging het niet echt lekker erdoor heen, maar dat zal wel door de dikte van het paneel komen.
Met het restafval van de zijkant v/d case ga ik de drivebays stealthen en er een LCD in zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/9.JPG
Om toch een goede airflow te kunnen behouden wordt er 1 kant dichtgezet met geperforeerd alluminium en deze is tevens opgeschuurt om toch een zoveel mogelijke gelijkenis te hebben met de look v/d case.
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/small/14.JPG

Aankomende week de hardware en waterkoeling erin bouwen, even test draaien met normale watercooling en daarna op naar HaegKoeling om de chiller erin te zetten.

[Update 24-03-05]

Heb wat "action" foto's mogen ontvangen, het begint al ergens op te lijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/17.jpg

Meer foto's hoop ik binnenkort te verwachten.

Tevens heb ik bij Innovatek een Fan-O-Matic Pro besteld, dit omdat het, vind ik, de beste fan controller + temp checker die er is.

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/fomprobsp_517.jpg

Software matig alles uit te lezen, timer instellingen mogelijk, flow control (de l/h), fan control, via internet (netwerk) ook aan te sturen. Kortom een super product......meer info erover hier.

[Update 27-03-05]

Gisteren en vandaag weer wat foto's mogen ontvangen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/20.jpg

Hopelijk snel ophalen en verder kunnen met het modden van de kast.
Dit houd in het paneel waarin het LCD komt nog verder afwerken, het inbouwen van de fan controller, lampies erin plaaten en nog wat andere kleine aanpassingen.

Waarschijnlijk zal het grafische LCD (320x240) vervangen worden door een 7" TFT schermpje om zo via speciale software voor de fan controller de huidge temps, speed van fans, liter/min en andere handige stats te kunnen showen via het scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Atomic-NI op 27-03-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Toestemming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

sieht gut aus, bookmarked..
fatsig lcdtje btw :D echt cool.

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
Chillli is toch heet ? :+ of was't nou Chilli ;)

Die Graka cooler is zeer slim bedacht, gewoon overtrekken...
ben benieuwd hoe je verdergaat

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
netjes. :)

@ hierboven: Chill-Li slaat op de waterchiller die hij gaat begruiken neem ik aan. :P

[ Voor 82% gewijzigd door Satch op 13-03-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Hij ziet er (het begin) niet appart anders uit dan alle andere beginnende cases... En toch boeit hij me...
Bookmarkje dus >:)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Chili-> hete hardware
Chill-li-> koele lian li

zeg ik het zo goed of sla ik nu de spreekwoordelijke spaanse peper mis?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, succes met je case. Deze is iig al bookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Yofresh_750 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:34:
Chili-> hete hardware
Chill-li-> koele lian li

zeg ik het zo goed of sla ik nu de spreekwoordelijke spaanse peper mis?
Om het even duidelijk te maken Chill (van chiller, het apparaat wat het zeer koel maakt) en Li (van het merk kast, Lian-Li).

Ga nu mijn compie uitzetten en de hardware en waterkoeling erin zetten, dus zal vanavond wat extra foto's erop gooien hoe het er dan uit ziet.
Dan denk ik dat ik morgen de case ga weg brengen naar Haegkoeling.

In de tussentijd ga ik nog een oude harddisk modden dmv een plexi glas erin te gaan zetten, en dan hopen dat ie daarna nog werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je LCD behehuizing neemt in myn ogen wel heel veel ruimte in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:10:
Je LCD behehuizing neemt in myn ogen wel heel veel ruimte in beslag?
dat is het mooie eraan :D

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wat ga je dan nog in zyn pc zien?
- Wat heeft die uiteindelyk aan zyn window?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:15:
[...]

- Wat ga je dan nog in zyn pc zien?
- Wat heeft die uiteindelyk aan zyn window?
Laten we dat afwachten in deze CIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:15:
- Wat ga je dan nog in zijn pc zien?
Geen lelijke drives, maar mooie lcd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk echt weer een briljant idee om dáár een LCD te doen!
Erg netjes.

Ik verwacht heel wat van deze case. Vooral dat je het geperforeerde
aluminium doorvoert in de case zal later strak staan :)

Bookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt zeer mooi :)
Ook knap hoe je dat plexi plaatje hebt uitgezaagt voor de vid-koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ziet er zeker netjes uit. mooi strak zijpaneeltje

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijk lcd'tje heb je daar ;) deze is bookmarked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 16:16
Zou het gebruiken van een plexi deksel ipv het standaard deksel nog wat uitmaken voor de koelcapaciteiten van de videokaart-koeler, of vangt de chiller dat wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

phYzar schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:28:
Zou het gebruiken van een plexi deksel ipv het standaard deksel nog wat uitmaken voor de koelcapaciteiten van de videokaart-koeler, of vangt de chiller dat wel af?
De meeste warmteafgifte zal aan de andere kant van de koeler zijn, vooral bij het koperen deel boven de GPU. De deksel wordt nauwelijks warm, dus het zal ook weinig uitmaken dat deze van plexi is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Als casemodders onder elkaar, wil ik alvast zeggen dat deze mod veelbelovend is, zonder meer. Maar -waarom- toch dat vage, lelijke, vieze gaas achter dat LCD ding. Haal alsjeBLIEFT weg!!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Ziet er idd kaaje uit, ben benieuwd......maar moet me wel aansluiten bij de 'gaas' opmerking.....haalt veel van het 'strakke - industriele' id weg vin'd ik....

Maar iig bookmarked !!

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
wow , ik vind hem nu al stoer :P

keep going _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoere mod, maar uuh..

Naam is Chill-Li (gaat er waarschijnlijk om dat ie goede temps gaat draaien)...

waarom in **** naam zou je dan je grafische kaart koeler gaan modden met Plexie wat heel erg isoleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:59:
Stoere mod, maar uuh..

Naam is Chill-Li (gaat er waarschijnlijk om dat ie goede temps gaat draaien)...

waarom in **** naam zou je dan je grafische kaart koeler gaan modden met Plexie wat heel erg isoleert.
Misschien de chiller alleen voor de cpu? de rest water?

edit: bedenk met net: dat is juist toch goed? dan gaat de kou alleen aan de onderkant van het blok weg B)

[ Voor 13% gewijzigd door savale op 14-03-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Vette mod! Ik wou dat ik geld had voor een V-2000!!! Ik zit nu met een slecht gemodde PC-60 waar ik eigenlijk vanaf wil (wil de full-tower hebben ivm waterkoeling). Ik ben wel aan het sparen voor een losse Apple G5 kast voor 265,-. Die zijn echt cool.

Dat gaas aan je drive-bays vind ik inderdaad ook niet zo mooi. Bij de betere metaalhandel kan je gaas halen wat met dezelfde perforatie bewerkt is als de front van de kast. Dat zou beter staan denk ik. Wat betreft je VGA cooler: GAAAAAAAAAAAAAF! Nu nog een ledje erin ofzo en het is imho af, maar dat moet je zelf weten. Keep up the good work!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

XyonN schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:48:
Vette mod! Ik wou dat ik geld had voor een V-2000!!! Ik zit nu met een slecht gemodde PC-60 waar ik eigenlijk vanaf wil (wil de full-tower hebben ivm waterkoeling). Ik ben wel aan het sparen voor een losse Apple G5 kast voor 265,-. Die zijn echt cool.

Dat gaas aan je drive-bays vind ik inderdaad ook niet zo mooi. Bij de betere metaalhandel kan je gaas halen wat met dezelfde perforatie bewerkt is als de front van de kast. Dat zou beter staan denk ik. Wat betreft je VGA cooler: GAAAAAAAAAAAAAF! Nu nog een ledje erin ofzo en het is imho af, maar dat moet je zelf weten. Keep up the good work!
Kerel, je wou dat je geld had voor een v2000, en dan heb je veel ruimte....
nu koop je een ultra krappe g5 kast, voor NOG meer geld...
de logica ontgaat me :?

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Je hebt wel gelijk jah..... Die V-2000 ziet overigens nagenoeg gelijk uit van buiten, op wat details na (ik doel op get gaas-achtige front met alu-afwerking). Ik draai nu, zoals ik al vaker op GoT verkondigde met een el-cheapo waterkoeling van computerland. (verkochten ze destijds) Erg brak. De rad is fout, de pomp/reservoir is fout en het blok is fout. dus wat heb je dan? een fout systeem dat met 5 volt nog klinkt als een stofzuiger en hetzelfde koelt als de boxed P4 fan van intel....

Op sesamstraat hebben ze daar een liedje voor: Dom, dom, dom, dom, dom, dom, dom!
120,- naar god.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Ziet er echt al heel indrukwekkend uit! Ik ga dit topic zeker volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

XyonN schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:10:
Je hebt wel gelijk jah..... Die V-2000 ziet overigens nagenoeg gelijk uit van buiten, op wat details na (ik doel op get gaas-achtige front met alu-afwerking). Ik draai nu, zoals ik al vaker op GoT verkondigde met een el-cheapo waterkoeling van computerland. (verkochten ze destijds) Erg brak. De rad is fout, de pomp/reservoir is fout en het blok is fout. dus wat heb je dan? een fout systeem dat met 5 volt nog klinkt als een stofzuiger en hetzelfde koelt als de boxed P4 fan van intel....

Op sesamstraat hebben ze daar een liedje voor: Dom, dom, dom, dom, dom, dom, dom!
120,- naar god.
had je kunnen weten, 120 pleuri... die v2000 is gewoon een fantastische kast.

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
@ slowtim

De chiller kan ver onder 0 graden komen, en mocht het zo zijn dat het plexi "isoleerd" dan zetten we de chiller gewoon wat koeler >:) En trouwens onder de 7 graden zal er condens optreden dus zal de watertemp waarschijnlijk niet onder de 7 graden komen.

Het geperforeerde alluminium is haast wel nodig ivm de airflow die ik toch over het moederbord wil laten gaan, en er zal dus een ingang en een uitgang moeten zijn in de kast.
Tevens was het zeer moeilijk om hier in de buurt precies hetzelfde geperforeerde alluminium te kunnen bemachtigen.......maak smaken verschillen natuurlijk altijd. ;)

Alle hardware heb ik gisteren erin gezet, vandaag de waterkoeling met tijdelijk het oude rad erin om toch nog te kunnen werken met de PC.
Morgen breng ik hem langs bij Haegkoeling, dan een paar dagen gedult hebben en dan kan ik verder gaan met het fatsoeneren van de kabels.

In de tussentijd zal ik mijn fancontroller gaan inbouwen in een blindkapje van de Lian-Li drive bay en een oude harde schijf gaan voorzien van een raampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Kickje

Dit lijkt me een hele mooie mod worden, zelf wil ik ook wel eens WC in mijn PC en mischien een waterchiller (ook aangezien ik er met de meeste WC sets niet veel op vooruit ga kwa CPU temps). En aangezien ik net gisteren ben aangenomen voor een baantje kan ik dat waarschijnelijk ook nog betalen :)
Ik ben wel benieuwt hoe je de waterchiller gaat wegwerken en hoe stil dat uiteindelijk word. Is het overgigens zo lastig om alles te isoleren dat bijna niemand met een water chiller onder de 7 graden gaat? Of is het gewoon zo lelijk ^^
Ow en zou je ook kunnen vertellen wat zo'n chiller kost, zou ik toch wel graag willen weten, geeft overigens niet als je dat niet wil vertellen.

Betwijfel trouwens of dat plexi zoveel uit maakt kwa temperatuur, zolang bevind het water zich toch niet in het blok neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
aapenootjes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:42:
Kickje

Dit lijkt me een hele mooie mod worden, zelf wil ik ook wel eens WC in mijn PC en mischien een waterchiller (ook aangezien ik er met de meeste WC sets niet veel op vooruit ga kwa CPU temps). En aangezien ik net gisteren ben aangenomen voor een baantje kan ik dat waarschijnelijk ook nog betalen :)
Ik ben wel benieuwt hoe je de waterchiller gaat wegwerken en hoe stil dat uiteindelijk word. Is het overgigens zo lastig om alles te isoleren dat bijna niemand met een water chiller onder de 7 graden gaat? Of is het gewoon zo lelijk ^^
Ow en zou je ook kunnen vertellen wat zo'n chiller kost, zou ik toch wel graag willen weten, geeft overigens niet als je dat niet wil vertellen.

Betwijfel trouwens of dat plexi zoveel uit maakt kwa temperatuur, zolang bevind het water zich toch niet in het blok neem ik aan.
Waterchiller zal gewoon in beeld blijven.moet toch beetje het bling bling effect krijgen 8)7
Onder de 7 graden zal er condens op de slangen en koelblokken kunnen ontstaan, dus daarom zal het zonder isolatie nooit onder de 7 graden gaan.

Over de prijs...........www.haegkoeling.nl en vraag het ze zelf, zou wel kunnen verschillen per systeem en wat je ermee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat van dat wegwerken begrijp ik wel, de compressor zelf zou ik ook wel laten zien. Maar ik ben eerder benieuwt waar je de verdamper/warmtewisselaar ed houd. Mocht je overigens je spullen weer thuis hebben, kun je dan eens de breedte van de compressor opmeten? Als ik dit ook ga doen wil ik het eigenlijk en mijn stacker inbouwen, ik denk dat de compressor dan alleen niet breder kan zijn dan een 15 centimeter. Anders moet ik heel creatief gaan zijn kwa plaatsing :P
Eerst maar eens geld verdienen ^^, misschien in de tussentijd mijn pc maar eens in solid works na gaan bouwen 8)7

En over die condensatie: ik begreep wel dat er onder de 7 graden condensatie optreed en dat dat tegen te gaan is door goede isolatie. Maar mag ik weten waarom je de boel niet isoleert? Is het zo lastig of lelijk, of neem je liever geen risico en ga je daarom niet onder de 7 graden (dat laatste kan ik ook begrijpen, een vriend van mij heeft zo zijn mobo + CPU + mem naar de eewige hardware veldjes gebracht).
Snap het denk ik al, was even vergeten dat je ook de slangen moet isoleren wat nogal lelijk is over het algemeen :7
Dan moet ik maar het gebruik van peltiers icm een chiller overwegen })

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 24-03-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Weer een mini update.

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/17.jpg

Tevens heb ik bij Innovatek een Fan-O-Matic Pro besteld, dit omdat het, vind ik, de beste fan controller + temp checker die er is.

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/fomprobsp_517.jpg

Software matig alles uit te lezen, timer instellingen mogelijk, flow control (de l/h), fan control, via internet (netwerk) ook aan te sturen. Kortom een super product......meer info erover hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag ook wel voor € 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
mooie mod waar ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van heb :7
alleen sluit ik me aan bij de mensen waarom jij je alubovenkant van je gfxkoelblok hebt vervangen door plexi? volgens mij maakt dit veel uit omdat het a, minder geleidt b, meer kans op lekkage?

maar ga zo door , ik ben benieuwd naar het resultaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Atomic-NI schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:31:
Weer een mini update.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice, maar wat kost zoiets nou eigenlijk is het veel duurder of goedkoper dan een PC van Asetek ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
- Oops dat was wel een hele ouwe quote :+ -

Ben benieuwd naar het eind resultaat, succes! _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-03-2005 14:10 . Reden: quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Nice, maar wat kost zoiets nou eigenlijk is het veel duurder of goedkoper dan een PC van Asetek ?
Ik neem aan dat je een vapochill bedoelt?
Ik zou het niet weten over die prijs, maar het zou wel iets goedkoper kunnen zijn (maar misschien ook niet). Je moet bedenken dat bij die vapochills een hele case zit en er een groot deel van de prijs winst voor het bedrijf moet zijn. Haeg zal ook wel iets van winst moeten hebben gok ik maar hij doet het volgens mij ook wel als hobby dus dat kan wel minder zijn dan een vapochill.
En verder:
Over de prijs...........www.haegkoeling.nl en vraag het ze zelf, zou wel kunnen verschillen per systeem en wat je ermee wilt gaan doen.
Hoewel ik toch zelf ook wel de prijs voor jouw systeem zou willen weten aangezien ik haast hetzelfde wil.

Ik vind die nieuwe lian-li's standaart eigenlijk niks, maar ik denk dat jij er wel wat moois van zal maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

aapenootjes schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:06:
[...]

Ik neem aan dat je een vapochill bedoelt?
Ik zou het niet weten over die prijs, maar het zou wel iets goedkoper kunnen zijn (maar misschien ook niet). Je moet bedenken dat bij die vapochills een hele case zit en er een groot deel van de prijs winst voor het bedrijf moet zijn. Haeg zal ook wel iets van winst moeten hebben gok ik maar hij doet het volgens mij ook wel als hobby dus dat kan wel minder zijn dan een vapochill.
En verder:
[...]

Hoewel ik toch zelf ook wel de prijs voor jouw systeem zou willen weten aangezien ik haast hetzelfde wil.

Ik vind die nieuwe lian-li's standaart eigenlijk niks, maar ik denk dat jij er wel wat moois van zal maken :P
Het is heel moeilijk om een vaste prijs te maken voor een chiller op maat in een kast.
Daarom doen wij dat ook op aanvraag.Je hebt echt een big case nodig om de chiller in kwijt te kunnen en dan het liefst nog een van zo'n 21 cm breed .
Deze kast is maar 19 cm breed en dan merk ik ook meteen weer dat de ruimte krap is.
We zijn bezig een standaard kast te gebruiken met chiller voorgemonteerd erin misschien dat zoiets nog eens op de markt komt maar dat is toekomstmuziek.
Oja,ook deze is weer ontzettend stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he haeg ik zat dus te denken (doe ik zelfs wel eens.)
kan je niet gewoon een mooi groot koperen waterblok op een gewone vapochill oid zetten (alleen dan dus de vapochill op de onderkant van het waterblok en zo dat je watertemp laten dalen.
of is dit heel inefficiënt?
(ik vraag me dit gewoon af aangezien iedereen altijd zo moeilijk zit te doen met veel stangen enzo, zo'n verdamper op een waterblok is in principe veel makkelijker)

trouwens ist niet eens tijd voor een nieuwe layout op haeg.nl? Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02
Atomic-NI schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:40:
[...]

Waterchiller zal gewoon in beeld blijven.moet toch beetje het bling bling effect krijgen 8)7
Onder de 7 graden zal er condens op de slangen en koelblokken kunnen ontstaan, dus daarom zal het zonder isolatie nooit onder de 7 graden gaan.

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je onder de 7'C last van condens krijgt? Op campzone zat ik op buitentemperaturen van 40'C en een chilledwatertemp van 30'C en het water gutste van mijn slangen met 5!!mm dikke wanden af.

Een vriend van me heeft ook zo'n chiller bij Hans vandaan, Bertus. En deze chiller haald bij lange na geen 0'C. Ik geloof dat hij hem zelf niet onder de 10'C qua watertemp krijgt..

Het kan natuurlijk zijn dat jij een zwaardere compressor hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:16:
he haeg ik zat dus te denken (doe ik zelfs wel eens.)
kan je niet gewoon een mooi groot koperen waterblok op een gewone vapochill oid zetten (alleen dan dus de vapochill op de onderkant van het waterblok en zo dat je watertemp laten dalen.
of is dit heel inefficiënt?
(ik vraag me dit gewoon af aangezien iedereen altijd zo moeilijk zit te doen met veel stangen enzo, zo'n verdamper op een waterblok is in principe veel makkelijker)

trouwens ist niet eens tijd voor een nieuwe layout op haeg.nl? [afbeelding]
Dat verdamperblok van zo'n vapo is veel te klein om aan de capaciteit te voldoen die je nodig hebt om als warmtewisselaar te dienen dus die vlieger gaat niet op .
Andere vragen over koeltechniek beanwoord ik rechtstreeks op het daarvoor bestemde topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

arnoman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:42:
[...]

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je onder de 7'C last van condens krijgt? Op campzone zat ik op buitentemperaturen van 40'C en een chilledwatertemp van 30'C en het water gutste van mijn slangen met 5!!mm dikke wanden af.

Een vriend van me heeft ook zo'n chiller bij Hans vandaan, Bertus. En deze chiller haald bij lange na geen 0'C. Ik geloof dat hij hem zelf niet onder de 10'C qua watertemp krijgt..

Die 7 graden hangt dan ook van de kamer temperatuur en luchtvochtigheid af:
Afbeeldingslocatie: http://www.gervanriemsdijk.nl/CJ/condens.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de zomer zal je je chiller dus wat warmer moeten instellen aangezien je in die tabel kan zien dat hij dan nog veel sneller condenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

arnoman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:42:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik een waterchiller voor ene bertus gemaakt heb dus zou ik daar wel meer over willen weten .
Ik denk dat dit een beursmodel geweest is die ik ooit voor de cebit gemaakt heb in opdracht van A P versteeg.
Dit is een speciaal ontwikkeld model welke niet kouder hoefde te worden dan 18 graden.
Maar deze moest nog wel bij extreem hoge omgevings temps kunnen blijven draaien .
Dit deed hij dan ook hij stond in een bijna afgesloten plexiglazen cube in een omgevingstemp van 40 graden met een watertemp van 15 graden continue demo filmpjes te draaien op een groot plasmascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Topic starter, aller eerst mijn excuses voor het offtopic gebeure, maar wilde het toch ff laten zien :)
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/d4b208a80a66ca70591cd4032dae6bc8

Bertus is volgens mij zn GoT usrname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Nou laten we het zo zeggen, ik heb met Haegkoeling afgesproken dat ik hem goed regelbaar wou hebben qua temps.
Onder de 0 graden is wel mogelijk maar zal nooit gedaan worden ivm condens, maar het kan wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
kenny89 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:56:
mooie mod waar ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van heb :7
alleen sluit ik me aan bij de mensen waarom jij je alubovenkant van je gfxkoelblok hebt vervangen door plexi? volgens mij maakt dit veel uit omdat het a, minder geleidt b, meer kans op lekkage?

maar ga zo door , ik ben benieuwd naar het resultaat _/-\o_
Ik hoef niet bang te zijn voor lekkages, er zit een reactive goedje in wat het water groen kleurt, dus het valt goed op als er water tussen blok en plexi uit druipt.
Ik weet 100% zeker ie lekkage vrij zal zijn, er zit immers een rubbere ring tussen blok en plexi.

Dan over de discussie over het vervangen van de alu bovenkap van de koeler door een plexi kap, het zou misschien wel kunnen uitmaken, maar met de snelheid van het water door het blok en de toch al goede koeling zal hier weinig van gemerkt worden.

Tevens wil ik even zeggen dat er vanuit Innovatek zo'n blok ook geleverd word met een plexi binnen kap, ik mag aannemen dat ze daar ook zelf naar gekeken hebben of het veel uitmaakt.
(dit is trouwens ook te zien in mijn 1e set met foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wordt een mooi ding! Heb je ook overwogen om die Innovatek GPU koeler misschien te polijsten? Ik ben eerlijk gezegd niet zo gek op plexie op een koelblok. Is in principe toch weinig te zien. Dit is ook geen kritiek, maar persoonlijke smaak. Niets dan lof voor deze prachtige mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt ERG mooi! :9
Is dat een prometeia compressor? Ik herken em namelijk uit mijn prom, indien ja... kan ik mijn prometeia evt later ombouwen naar zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Gisteren en vandaag weer wat foto's mogen ontvangen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nova-inside.com/images/atomic/chill-li/20.jpg

Hopelijk snel ophalen en verder kunnen met het modden van de kast.
Dit houd in het paneel waarin het LCD komt nog verder afwerken, het inbouwen van de fan controller, lampies erin plaaten en nog wat andere kleine aanpassingen.

Waarschijnlijk zal het grafische LCD (320x240) vervangen worden door een 7" TFT schermpje om zo via speciale software voor de fan controller de huidge temps, speed van fans, liter/min en andere handige stats te kunnen showen via het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Begint er erg :9~ uit te zien. En ik ben er zeker van dat je er zelf nog een hoop aan toe gaat voegen kwa uiterlijk.
Ik zal binnenkort wel eens een mailtje sturen naar haeg voor wat info, hoef ik dit topic niet voor te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic-NI schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:49:
[...]

Ik hoef niet bang te zijn voor lekkages, er zit een reactive goedje in wat het water groen kleurt, dus het valt goed op als er water tussen blok en plexi uit druipt.
Ik weet 100% zeker ie lekkage vrij zal zijn, er zit immers een rubbere ring tussen blok en plexi.

Dan over de discussie over het vervangen van de alu bovenkap van de koeler door een plexi kap, het zou misschien wel kunnen uitmaken, maar met de snelheid van het water door het blok en de toch al goede koeling zal hier weinig van gemerkt worden.

Tevens wil ik even zeggen dat er vanuit Innovatek zo'n blok ook geleverd word met een plexi binnen kap, ik mag aannemen dat ze daar ook zelf naar gekeken hebben of het veel uitmaakt.
(dit is trouwens ook te zien in mijn 1e set met foto's)
Heb zelf ook het blok en denk dat je temps het zelfde zullen blijven maar heb je rekening gehouden met die inkeping dat ze gemaakt hebben in die plexi plaat voor de waterflow? Deze lijken mij wel belangrijk te zijn want deze overlappen het stukje metaal om rechtstreeks over te gaan in de kanaaltjes. Tis ni duidelijk maar je zal het wel snappen.

Voor de rest mooie mod !

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/blok.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:30:
[...]

Heb zelf ook het blok en denk dat je temps het zelfde zullen blijven maar heb je rekening gehouden met die inkeping dat ze gemaakt hebben in die plexi plaat voor de waterflow? Deze lijken mij wel belangrijk te zijn want deze overlappen het stukje metaal om rechtstreeks over te gaan in de kanaaltjes. Tis ni duidelijk maar je zal het wel snappen.

Voor de rest mooie mod !

[afbeelding]
Inderdaad had ik ook die inkepingen in mijn blok, maar moet welzeggen dat jouw blok anders is in de binnenkant dan die van mij.
Ik heb de inkeping er nog niet ingemaakt, dit omdat het toch erg moeilijk was om netjes te kunnen maken (heb met meerdere dremel hulpstukjes proberen na te maken op plexi afval).

Net voordat de case is weggegaan naar Haegkoeling heb ik de set nog getest en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was over de temps die ik behaalde op mijn grafische kaart, beduidend minder, dus ik heb tot nu toe nog niet gemerkt waarvoor de inkepingen erin zouden moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Normaal zou dat makkelijk op te lossen zijn door 2 lagen plexi te gebruiken. Of dit mooi is en hoe je het mooi krijgt weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Wow, ziet er allemaal wel erg goed uit maar kunnen die die slangen voor je water wel tegen de kou?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

5 graden is niet zo koud nog hoor. Ik heb hier -20 door pvc slangen, weliswaar met zo'n netje verstevigd, gepompt (met anti-vries erdoor dus :p ). Dat ging ook allemaal prima. Alleen niet proberen die slangen te verbuigen als ze zo koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Syzzer schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:14:
5 graden is niet zo koud nog hoor. Ik heb hier -20 door pvc slangen, weliswaar met zo'n netje verstevigd, gepompt (met anti-vries erdoor dus :p ). Dat ging ook allemaal prima. Alleen niet proberen die slangen te verbuigen als ze zo koud zijn.
Ik mag aannemen dat je de slangen en waterblokjes geheel geisoleerd hebt om condens vorming tegen te gaan?

@Apenootjes

Ik heb nu al 2 plexikappen op elkaar liggen en zo idd een tweetal gaten kunnen maken om zo de inkeping na te kunnen maken, maar dan moet ik weer rubbere ringen tussen 1e en 2e plexi glas in gaan zetten.
En om eerlijk te zijn zie ik nog steeds het nut niet van de tweetal inkepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic-NI schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:12:
[...]

Ik mag aannemen dat je de slangen en waterblokjes geheel geisoleerd hebt om condens vorming tegen te gaan?

@Apenootjes

Ik heb nu al 2 plexikappen op elkaar liggen en zo idd een tweetal gaten kunnen maken om zo de inkeping na te kunnen maken, maar dan moet ik weer rubbere ringen tussen 1e en 2e plexi glas in gaan zetten.
en als je dan beide aanelkaar vastlijmd met chloroform.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 16:16
Zijpaneel is mooi gedaan ;) Dit wordt wat moois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Atomic-NI schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:12:
[...]

@Apenootjes

heb je geen dikker plexi? dan kun je er makkelijk 2 kuilen in frezen onder de kolomboor bijvoorbeeld :) Met de dremel moet dat ook wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
_ferry_ schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:33:
[...]

heb je geen dikker plexi? dan kun je er makkelijk 2 kuilen in frezen onder de kolomboor bijvoorbeeld :) Met de dremel moet dat ook wel gaan.
Het huidige plexi is 3mm dik en idd een beetje te dun om een mooie inkeping erin te frezen zonder erdoor heen te gaan, dit heb ik namelijk al geprobeerd met de dremel (roze kegelvormige slijpsteen) en een boor van 13mm.

Dus ik zou evt op zoek kunnen gaan naar een plexi plaat van meer dan 6mm dikte, maar dat valt nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Atomic-NI schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Het huidige plexi is 3mm dik en idd een beetje te dun om een mooie inkeping erin te frezen zonder erdoor heen te gaan, dit heb ik namelijk al geprobeerd met de dremel (roze kegelvormige slijpsteen) en een boor van 13mm.

Dus ik zou evt op zoek kunnen gaan naar een plexi plaat van meer dan 6mm dikte, maar dat valt nog niet mee.
Evt hier nog een stukkie 10mm Lexaan (kogelvast platic) liggen...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Haeg schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:56:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik een waterchiller voor ene bertus gemaakt heb dus zou ik daar wel meer over willen weten .
Ik denk dat dit een beursmodel geweest is die ik ooit voor de cebit gemaakt heb in opdracht van A P versteeg.
Dit is een speciaal ontwikkeld model welke niet kouder hoefde te worden dan 18 graden.
Maar deze moest nog wel bij extreem hoge omgevings temps kunnen blijven draaien .
Dit deed hij dan ook hij stond in een bijna afgesloten plexiglazen cube in een omgevingstemp van 40 graden met een watertemp van 15 graden continue demo filmpjes te draaien op een groot plasmascherm.
ey haeg ik was die jongen die in oktober vorig jaar langskwam met die pc76 case. Dat ding doet et trouwens nog best.

Ontopic:

Ziet er goed uit die kast evenals die LCD. Chiller erbij en dat ding gaat blazen, als je eenmaal een chiller hebt wil je niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik zou brutaal zou mogen zijn om dit te vragen maar hier komt ie. Hoe duur was het om je waterchiller door Haegkoeling in te laten bouwen? Dan heb ik namelijk een schatting van hoeduur het bij mij zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Djeez, al check je de vorige pagina eens, daar staat dat je gewoon zelf eens contact op moet nemen. Hij heeft niet voor niets een website ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Kanter schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:59:
[...]

ey haeg ik was die jongen die in oktober vorig jaar langskwam met die pc76 case. Dat ding doet et trouwens nog best.

Ontopic:

Ziet er goed uit die kast evenals die LCD. Chiller erbij en dat ding gaat blazen, als je eenmaal een chiller hebt wil je niks anders meer.
Moet toch wel wennen aan het aanslaan van de chiller om de +/- 5 minuten, toch nog wel een redelijk geluidje wat het produceerd.

Op het moment zit ik te wachten op verder MOD spullen dus updates kunnen nog wel even duren..............helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ohh..

Ik hoor juist iedereen altijd vol verbazing over hoe stil die dingen zijn?!
Aangezien je kan oordelen over de geluidsproductie neem ik aan dat je hem al in huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment zit ik te wachten op verder MOD spullen dus updates kunnen nog wel even duren..............helaas.
Jammer...Irrirant heh als je moet wachten op je spullen... :X
Maarja, verder een vette mod! Heb hem al een tijdje zitten volgen en ik vind hem erg mooi..: :9~
Ook die plek van het LCD vind ik erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik ieb zelf ook zo´n mooie 6800 koeler. maar hoe meten jullie de temps goed uit?
rivatuner geeft 50c idle aan bij mij, maar of dat klopt...
(PoV 6800 128mb)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
the_virus schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:34:
ik ieb zelf ook zo´n mooie 6800 koeler. maar hoe meten jullie de temps goed uit?
rivatuner geeft 50c idle aan bij mij, maar of dat klopt...
(PoV 6800 128mb)
Rivatuner zegt bij mij 26 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Atomic-NI schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:15:
[...]

Rivatuner zegt bij mij 26 graden :P
doe mij ook jou rivatuner (die kan praten) B)

het is mij wel opgevallen dat de core niet echt perfect aansluit op het blok, er zit een 0,5mm spleetje tussen bij mij, die heb ik nu opgevuld met erg dun alu plaatje maar tof is het niet, ben nog met innovatek in conclaaf of ik hem han omruilen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook dat je XL Pro geheugen hebt van Corsair... Die van jou zijn toch ook met Samsung TCCD 4ns geheugen uitgerust?
Wil je straks eens posten hoever ze komen met welke timings?
Mijn config (cpu, mobo en ram) is toch hetzelfde als die van jou.

Nog iets:

Ik ben van plan het originele zijpaneel van mij stacker aan stukken te dremelen.
En dat is net zoals bij Lian Li kasten geborsteld aluminium...
Hoe kan ik die het nestste houden... op de randen waar ik dremel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Zijn er al vorderingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Sorry voor het lange oponthoud van vorderingen van deze MOD, helaas had ik na enkele dagen al problemen met de chiller en was ik genoodzaakt om het weer terug te brenegn naar de heren van HeagKoeling.
De computer heb ik gisteren weer opgehaald en kan ik eindelijk weer verder.

Wat staat er nog in de planning:
- deze week een spiegel aanbrengen.
- deze week ook evt de spiegel gaan bewerken om zo de MOD naam erin te krijgen. Zoals Ediejo eerder heeft gedaan bij zijn MOD Afbeeldingslocatie: http://www.gervanriemsdijk.nl/CJ/Matrix/045.jpg
- daarna de verlichting erin zetten en evt schakelbaar maken met de Innovatek Fan controller.
- dan heb ik een tijd geleden een 8" Hami LCD scherm besteld op Inkoopacties.net maar helaas zijn er problemen met de leverende partij in China. Dus zal voorlopig nog even met het grafishe LCD screen moeten doen.
Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/7997/tftlcdtvsph80016rf0vo.jpg
Hopelijk komt dit scherm nog redelijk op tijd zodat ik hem toch nog kan betrekken in mijn CIP.

Verwijderd

En hoe is het dan met deze case? Werk je er nog aan, of ben je ermee gestopt?

Verwijderd

Ja idd. Dit was toch wel een van de veel belovende mods in begin de zomer 8) :) !

Of ben je er maar even mee gestopt? of pauze vanwege school?

Verwijderd

Now that's what they call cooling a computer :):) Zo'n interesseante mod heb ik nog nooit van mijn leven gezien :Y)

• Atomic-NI
Jawel ben er nog wel mee bezig, maar in de tussentijd ben ik verhuisd en zit ik helaas nog steeds te wachten op mijn Hami 8" LCD die ik via inkoopacties.net heb aangeschaft.............die chinesen schieten niet echt op.

Wat me nog rest is dus LCD erin en spiegelmod.
De spiegelmod heb ik al geprobeerd maar kreeg helaas met een glassnijder geen goede cut's dus moet even bedenken hoe ik dat anders kan doen, want er moeten uitsparingen gemaakt worden in de spiegel voor de 4 pins voeding (moederbord) en aanvoer en retour waterslang.
Iemand suggesties?

En waarschijnlijk komt er een grotere reservoir in zodat de chiller niet zo vaak aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Atomic-NI schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:48:
Jawel ben er nog wel mee bezig, maar in de tussentijd ben ik verhuisd en zit ik helaas nog steeds te wachten op mijn Hami 8" LCD die ik via inkoopacties.net heb aangeschaft.............die chinesen schieten niet echt op.

Wat me nog rest is dus LCD erin en spiegelmod.
De spiegelmod heb ik al geprobeerd maar kreeg helaas met een glassnijder geen goede cut's dus moet even bedenken hoe ik dat anders kan doen, want er moeten uitsparingen gemaakt worden in de spiegel voor de 4 pins voeding (moederbord) en aanvoer en retour waterslang.
Iemand suggesties?

En waarschijnlijk komt er een grotere reservoir in zodat de chiller niet zo vaak aanslaat.
Ediejo heeft ooit op GoT ergens uitgelegd dat het gat wat hij in z'n spiegel heeft voor de slang van zn Prometia heeft gemaakt op de volgende manier:

Met de dremel met een diamantfreesje het gat graveren tot de helft van de dikte van de spiegel (aan de achterkant graveren. Dan de spiegel omdraaien en daar hetzelfde doen totdat er een gat is. Is een tijdrovende klus maar zowat de enige manier om het netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Ik zag van de week nog bij de multimate hier in het dorp nog een boortje speciaal voor glas... Mischien is dat een idee. Als ze het hier hebben zal het bijna wel zekers ook ergens anders te krijgen zijn.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Chilli... das toch normaal gesproken erg.. 'heet'
niet -70 ;)
ps mooie mod :D

ik zal em even bookmarken :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
geweldig om dergelijke vakbekwaamheid in z'n werk te zien _/-\o_

Enige wat ik heb aan te merken is dat het geheel (betreft kleuren) nog niet een geheel is. Ik weet niet welk eindresultaat je in gedachten hebt maar pas op de het geen warboel van kleuren wordt.

Ik zie momenteel al de volgende kleuren
UV Green <- slangen, fan achterkant
zilver <- kast buiten en binnen
Transp. plexi <- cover videocooling
Paars <- fan watercooling
Zwart <- reservoir
Geel <- sticker + sluitring
Blauw <- watercooling sensor (?)
Koper <- buizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
^^^ Skopje ^^^
Heb je al vordering met het project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 06-08 10:34
domme post op oude bericht :9

[ Voor 91% gewijzigd door Mielmania op 20-01-2006 16:07 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Ben helaas nog in afwachting van het LCD scherm, die inkoopactie is geheel de mist ingegaan en is nog niet opgelost.
Maar moet ik zeggen dat ik er niet meer mee zo mee bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Atomic-NI schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:32:
Ben helaas nog in afwachting van het LCD scherm, die inkoopactie is geheel de mist ingegaan en is nog niet opgelost.
Maar moet ik zeggen dat ik er niet meer mee zo mee bezig ben geweest.
Waarom niet? een halfe pc is toch onbruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
doesburg schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:43:
[...]

Waarom niet? een halfe pc is toch onbruikbaar?
Hij draait al wel, alleen zit de spiegel en het scherm er nog niet in.
Zal wel eens foto's maken van hoe het er nu uit ziet.

Tevens zal deze MOD verkocht gaan worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Is er trouwens geen probleem met koper en alu, met de VGA koeler?

Ik sta namelijk op het punt om dezelfde VGA koeler te kopen.

Alleen het hart is van koper en de rest van ALU, gaat dat wel goed?
Of is het geannodiseerd, zoals de frigus blokken?

Kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
JWR schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:39:
Is er trouwens geen probleem met koper en alu, met de VGA koeler?

Ik sta namelijk op het punt om dezelfde VGA koeler te kopen.

Alleen het hart is van koper en de rest van ALU, gaat dat wel goed?
Of is het geannodiseerd, zoals de frigus blokken?

Kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?
Goede vraag, ik heb er tot op heden geen last van gehad, en idd ik heb een mengeling van koper en aluminium in mijn watercooling setup.
Innovatek adviseerd wel een goedje (van hun zelf) te mengen met demi water, tot op heden moet ik zeggen dat het blijkbaar werkt.

Hier trouwens nog foto's van de PC hoe hij er nu bij staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.action-inside.com/images/atomic/casemod/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.action-inside.com/images/atomic/casemod/2.jpg

Helaas nog in afwachting van het Hami scherm om het grafische LCD te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Atomic-NI schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:17:
[...]

Goede vraag, ik heb er tot op heden geen last van gehad, en idd ik heb een mengeling van koper en aluminium in mijn watercooling setup.
Innovatek adviseerd wel een goedje (van hun zelf) te mengen met demi water, tot op heden moet ik zeggen dat het blijkbaar werkt.

Hier trouwens nog foto's van de PC hoe hij er nu bij staat.

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas nog in afwachting van het Hami scherm om het grafische LCD te vervangen.
Damn, ziet er fantastisch uit man! was alweer vergeten dat deze thread liep :|

Je kan als alternatief ook proberen om ergens een 7" liliput touch screentje op de kop te tikken. Deze hebben een vrij goede verkrijgbaarheid, doordat ze massaal voor carputers worden gebruikt, Als je deze dan met een kleine modificatie inbouwt, kan je ook nog eens dingen realtime regelen op je scherm, het kost alleen wel wat (maar het is het dubbel en dwars waard)

Waarom verkoop je hem btw... Zie je het meer als een echt "Project" dan een gave pc om zelf te hebben en om te tweaken? (zo zie ik mijn eigen pc altijd O+ )

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Egg schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:53:
[...]

Damn, ziet er fantastisch uit man! was alweer vergeten dat deze thread liep :|

Je kan als alternatief ook proberen om ergens een 7" liliput touch screentje op de kop te tikken. Deze hebben een vrij goede verkrijgbaarheid, doordat ze massaal voor carputers worden gebruikt, Als je deze dan met een kleine modificatie inbouwt, kan je ook nog eens dingen realtime regelen op je scherm, het kost alleen wel wat (maar het is het dubbel en dwars waard)

Waarom verkoop je hem btw... Zie je het meer als een echt "Project" dan een gave pc om zelf te hebben en om te tweaken? (zo zie ik mijn eigen pc altijd O+ )
Het gaat erom dat de Hami 8" al betaald is door mij, en nog vele anderen. Dus eerst het Hami scherm of anders geld terug en dan kopen we weer verder.

Maar waarom deze MOD eruit gaat, tijd voor weer wat nieuws, heb de plannen al klaar en hulp van Innovatek gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Atomic-NI schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:43:
[...]

Het gaat erom dat de Hami 8" al betaald is door mij, en nog vele anderen. Dus eerst het Hami scherm of anders geld terug en dan kopen we weer verder.
dat verklaard
Maar waarom deze MOD eruit gaat, tijd voor weer wat nieuws, heb de plannen al klaar en hulp van Innovatek gekregen.
Kijk, als je een sponsor hebt.... moet je het zeker niet laten :D (zeker niet als deze mod een hele hoop geld op kan leveren, en dat kan hij)

MSI GX660R for the win!

Pagina: 1