[CIP] Chill-Li |
![]() |
[Inleiding] |
Na 1 jaar ben ik nu uitgekeken op mijn oude casemod, een ChiefTech kast met daarin een LCD en watercooling van Innovatek. Dit was mijn 1 mod, en na die tijd heb je altijd weer nieuwe ideen en dingen die beter gekunt hadden. Ivm ruimte die ik nodig heb voor deze MOD en toch wel een gave kast wou hebben met een apart design heb ik gekozen voor de Lian-Li V2000. Een kast met enorm veel ruimte, een omgedraaid moederbord tray en geborsteld alluminium. |
[Het idee] |
Na vele CIP's te hebben bekeken ben ik tot het volgende idee gekomen. Natuurlijk een side window, want we willen wel zien wat erin zit. De drive bay(s) zullen gestealth worden dmv een alluminium plaat die ik over zal houden van het zijpaneel, om toch een goede airflow te behouden in de kast zal er gedeeltelijk geperforeerd alluminium gebruikt worden. Dit komt ook redelijki overeen met de "look" van de Lian-Li V2000. Ook zal het 320x240 grafish LCD scherm erin terug komen om daarop de system stats te kunnen weergeven. Deze zal geplaatst worden in de alluminium plaat die de drivebays stealth. Omdat ik toch verder wil gaan dan meniggeen wil ik mijn watercooling een stuk koeler hebben dan de 20-25'C nu. Om dit te kunnen bereiken zal er een zg. waterchiller ingebouwd worden om zo zeer lage temperaturen in het waterkoeling systeem te kunnen bereiken. De CPU & grafische kaart zullen hiermee worden gekoeld worden, en evt waneer de ruimte tussen de grafische kaart en het moederbord het toelaat ook de northbridge. |
[Hardware] |
|
[Let the modding begin!] |
Het eerste ben ik begonnen met het modden van het koelblok voor de grafische kaart. Omdat het moederbord in de kast op zijn kop hangt (in vergelijking met andere kasten) komt de grafische kaart meer in zicht en dus ook het koelblok ervoor, daarom wil de bovenkant (allu) vervangen door plexiglas zodat je straks met waterkleurstof het waterverloop kunt zien. Standaard waterblok: ![]() Geopend: ![]() Zelf gemaakt plexiglas ter vervanging voor de allu deksel: ![]() In elkaar gezet: ![]() Het volgende zal het zijpaneel van de kast worden waarin een window moet komen (ter opwarming). ![]() ![]() ![]() Ondanks dat het alluminium is ging het niet echt lekker erdoor heen, maar dat zal wel door de dikte van het paneel komen. Met het restafval van de zijkant v/d case ga ik de drivebays stealthen en er een LCD in zetten. Om toch een goede airflow te kunnen behouden wordt er 1 kant dichtgezet met geperforeerd alluminium en deze is tevens opgeschuurt om toch een zoveel mogelijke gelijkenis te hebben met de look v/d case. Aankomende week de hardware en waterkoeling erin bouwen, even test draaien met normale watercooling en daarna op naar HaegKoeling om de chiller erin te zetten. |
[Update 24-03-05] |
Heb wat "action" foto's mogen ontvangen, het begint al ergens op te lijken. ![]() ![]() ![]() Meer foto's hoop ik binnenkort te verwachten. Tevens heb ik bij Innovatek een Fan-O-Matic Pro besteld, dit omdat het, vind ik, de beste fan controller + temp checker die er is. ![]() Software matig alles uit te lezen, timer instellingen mogelijk, flow control (de l/h), fan control, via internet (netwerk) ook aan te sturen. Kortom een super product......meer info erover hier. |
[Update 27-03-05] |
Gisteren en vandaag weer wat foto's mogen ontvangen ![]() ![]() ![]() Hopelijk snel ophalen en verder kunnen met het modden van de kast. Dit houd in het paneel waarin het LCD komt nog verder afwerken, het inbouwen van de fan controller, lampies erin plaaten en nog wat andere kleine aanpassingen. Waarschijnlijk zal het grafische LCD (320x240) vervangen worden door een 7" TFT schermpje om zo via speciale software voor de fan controller de huidge temps, speed van fans, liter/min en andere handige stats te kunnen showen via het scherm. |
[ Voor 19% gewijzigd door Atomic-NI op 27-03-2005 00:35 ]