Toon posts:

Upgraden, vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Ik wil binnenkort dus upgraden, nu vraag ik me af of ik wel of niet naar PCI-e moet upgraden. Gezien mijn financiële mogelijkheden zijn hier mijn opties:
Als ik mijn mobo, geheugen, processor en grafische kaart verkoop:

PCI-e:
Asus A8N Sli
6600GT
512 mb ddr400
athlon 64 3000+

Als ik mijn grafische kaart niet verkoop en bij agp blijf:
Asus A8V Deluxe
athlon 64 3500+ met thermal xp 120 cooler
512 (misschien 1024) ddr400 geheugen.

Is het de overstap naar PCI-e waard of kan je voorlopig met een agp systeem nog uit de voeten?

Alvast bedankt voor de hulp O+

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zolang je geen server-IO eist is dit jaar geen PCI-Express nodig, volgend jaar kan het misschien anders zijn. Voor een snellere grafische kaart kan je evengoed AGP blijven gebruiken.

Het grote voordeel van PCI-Express is hogere bandbreedte voor RAID-controllers en gigabitnetwerkkaarten.

Huidige systeemspecs? Liefst ook een volledige uitleg over "Wat ga je met de computer doen?" en "langetermijnsplanning".

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 12-03-2005 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me voor de gebrekkige informatie. Ik ben niet van plan IO-server te gebruiken aagezien ik niet eens weet wat dat is 8)7 , RAID ook niet. Mijn pc gebruik ik voornamelijk alleen voor spellen.

Mijn huidige specs zijn:
athlon xp 2700+ boxed
2x512 mb pc2700
gigabyte GA 7VA Ultra Xp moederbord
Club3d radeon 9700pro
80 GB Maxtor 7200 rpm, 8mb cache (IDE)
LG dvd-rom
20 euro 300 watt voeding :)

NB. Is de xp 120 een goede koeler voor overclocken ivm een Papst fan 4412 F/2?

In ieder geval bedankt ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

IO (input/output), ik denk dat je wel weet wat een leech-server is. Lekker veel harde schijven en tegen volle gigabitsnelheid leechen.

Ik zou nog wachten, de cpu en ram is snel genoeg voor games. Als je naar Athlon64 3000+ gaat, dan zal je geen grote performancesprong krijgen. Grafische kaart kan je upgraden, maar het is nu snel genoeg voor games. Een nieuwe grafische kaart zal de fps in games omhoog jagen, maar een AGP-kaart kan je niet meenemen naar de PCI-Express-mobo's.

ATI x850 komt eraan met als gevolg dat de X800 in prijs zal zakken, AMD dual-core komt eraan. Als je alleen games draait, dan heb je niet veel aan dual-core. Als je veel programma's door elkaar draait
is dual-core erg interessant. Volgende generatie PCI-Express-chipsets hebben meer lanes, dat is interessant als je later een sneller leechbak wilt maken.

Volgend academiejaar ziet erg leuk eruit, alle langverwachte (na 10 jaar PCI-bus is er eindelijk een vervanger) lekkers is uitgekomen en tegen lagere prijzen te verkrijgen. Bovendien is het de laatste jaar van mijn IT-opleiding en hopelijk nog een interessante stage.

[ Voor 29% gewijzigd door rapture op 12-03-2005 22:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je voor die bak kwijt zijn? budget van 300 of 3000 euro maakt nogal wat uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Mjah wat ik kwijt wil zijn is wat ik verkoop. Mijn budget is zonder grafische kaart verkoop 480 euro, met verkoop 550 euro. Leechen enzo doe ik niet aan. Ben niet into mass-downloaden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:05:
Mjah wat ik kwijt wil zijn is wat ik verkoop. Mijn budget is zonder grafische kaart verkoop 480 euro, met verkoop 550 euro. Leechen enzo doe ik niet aan. Ben niet into mass-downloaden.
Je wil je huidige spul dus verkopen voor rond de 480 euro?

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh :p

Ik heb mijn playstation verkocht voor 150 euro. Verder krijg ik nog 80 euro aan schuld en heb ik zelf nog 65 euro.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:24:
Nee joh :p

Ik heb mijn playstation verkocht voor 150 euro. Verder krijg ik nog 80 euro aan schuld en heb ik zelf nog 65 euro.
Ok, dan is het goed, anders had ik je toch even uit die droom geholpen ;)

Maar om even terug te komen op je vraag, ik denk dat je met een AGP videokaart voorlopig nog wel even vooruit kan. Ik zou jouw systeem gewoon nog even een half jaar blijven gebruiken ofzo totdat PCIe wat meer ingeburgerd is en hierdoor een stuk goedkoper. Tenzij je nu echt snelheid tekort komt (maar moet zeggen dat ik me dat niet echt lijkt met zo'n snelle bak).

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, bij hl2 merk ik wel dat ik tekort kom. Ik heb lage fps (30 en minder) Bij hl2: ctf hl2dm en bij cs source wil het ook nog wel es verkeerd gaan. Alle details staan al op low en heb dmv console commands bloed al uitgezet. Far Cry liep ook al redelijk laag en in de warhammer:dawn of war demo schokt het al als ik mijn beeld over 4 infantry squads beweeg :|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) GoT is er niet voor om je keuzes voor je te maken. Verdiep je zelf in de materie :)
2) als iemand iets antwoord wat je niet snapt, ga eerst eens zelf opzoeken wat hij bedoelt, niet gelijk "ik weet niet eens was xxxxx is" roepen :o
3) Overige Hardware is geen dumpbak, als je meer info wilt over Complete Systemen (en het upgraden ervan), kijk dan in het desbetreffende subforum :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.