Toon posts:

[speedfan] computer loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb een probleem als ik speedfan (of elk ander temperatuur monitor programma) opstart.
telkens als hij de S.M.A.R.T van mijn sata schijf probeert te lezen dan loopt heel me computer vast en kan ik niets meer. S.M.A.R.T staat gewoon enabled in de BIOS dus weet niet wat er verder nog mis kan zijn.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41

The Third Man

The Third Jellyfish

SMART in het BIOS geldt voor je PATA-controller, de SATA-controller regelt zelf via z'n driver de SMART ondersteuning. Wat je dus kan proberen is de driver van je SATA-controller te updaten. Verder neem ik aan dat je de nieuwste SpeedFan gebruikt? Het zou natuurlijk ook een bug kunnen zijn, probeer bijvoorbeeld eens Hdtune, die kan ook SMART uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen bug ik heb dat programma geprobeerd en als ik de sata schijf selecteer dan loopt de computer weer ram vast. en de sata drivers die zijn geinstalleerd zaten gewoon bij het MOBO dus daar verwacht je geen prblemen mee

Verwijderd

Dit topic is al wat ouder, hoop dat iemand alsnog een ander antwoord heeft (of de TS een oplossing heeft gevonden:) )

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Telkens als in cpucool, speedfan en zelfs netlimiter opstart loopt de boel vast. Bij netlimiter overigens niet de hele pc alleen het progje. Heb net een nieuwe pc en nu net een nieuwe install van windows gedaan om te kijken of dat zou helpen, NEE dus... pfff..

Specs:
Amd 64 3000+
gigabyte GA K8NF 9 (nforce 4 mb)
Gigabyte 6600GT

Hoop dat iemand kan helpen...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Wordt het vastlopen in de WIndows logs vastgelegd?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat dan nog steeds zou kunnen is dat met nieuwere drivers (de TS las dit blijkbaar niet goed) het probleem opgelost is.
Pagina: 1