Anonymous Call Rejection

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6820 die java toepassingen ondersteund. Ik vroeg me af of er een java applicatie bestaat om inkomende anonieme gesprekken te blokkeren?

Uiteraard heb ik al gezocht met google e.d. De enige informatie die ik kan vinden is dat amerikaanse providers die optie bieden voor hun vaste netwerk.

Aangezien mijn nokia kan zien dat er een anoniem gesprek binnenkomt moet deze ook de mogelijkheid hebben dat gesprek door te schakelen of te blokkeren oid.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:27
Lijkt me sterk dat een applicatie zoiets kan gaan tegenhouden ( externe applicatie dan ), anders zouden er nare virussen geschreven kunnen gaan worden. Aangezien het in de VS ook via de provider verloopt denk ik dat het helaas niet mogelijk is..

edit : met externe applicatie bedoel ik gewoon een NIET nokia (c) applicatie, wat dus niet tot de KERN van het systeem behoort

[ Voor 21% gewijzigd door mrFoce op 12-03-2005 21:05 ]

Verwijderd

Er bestaat wel zoiets voor Symbian toestellen maar voor gewone toestellen met Java niet, volgens mij.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
j2me (dat is dus dat java voor mobiele toepassingen) ondersteund dit niet.
dit komt omdat een midlet (j2me app) gepauseerd word op het moment dat er gebeld word. op deze manier kan je dus niet een gesprek blokeren of direct ophangen oid.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
BasieP schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:12:
j2me (dat is dus dat java voor mobiele toepassingen) ondersteund dit niet.
dit komt omdat een midlet (j2me app) gepauseerd word op het moment dat er gebeld word. op deze manier kan je dus niet een gesprek blokeren of direct ophangen oid.
Bedankt voor de reacties. Ik vraag me enkel af of het werkelijk zo is dat elke java applicatie wordt gepauseerd op het moment dat de belfuncties van de telefoon worden gebruikt.

Neem als voorbeeld de stopwatch functie, dat is ook een java applicatie en die kan op de achtergrond mee blijven draaien en ook al ga je bellen later loopt het nog steeds vrolijk door.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

franssie

Save the albatross

je kan profielen aanmaken bij nokia's, en dan een bellergroep aanmaken.
Per bellergroep (bijv geen nummer) kan je aangeven of de telefoon overmoet gaan. Je hoort dan niets maar het gesprek wordt helaas niet afgewezen,je wordt er alleen niet mee gestoord.
Misschien dat dat iets is?(ik gebruik het zelf veel op mijn 6310i)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
franssie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 03:24:
je kan profielen aanmaken bij nokia's, en dan een bellergroep aanmaken.
Per bellergroep (bijv geen nummer) kan je aangeven of de telefoon overmoet gaan. Je hoort dan niets maar het gesprek wordt helaas niet afgewezen,je wordt er alleen niet mee gestoord.
Misschien dat dat iets is?(ik gebruik het zelf veel op mijn 6310i)
Ik heb wel de optie voor bellergroepen maar ik zie nergens waar ik kan stellen dat anonieme bellers binnen een groep vallen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Er zijn voor Symbian wel degelijk toepassingen die dat ondersteunen. Voor mijn P900 heb ik Advanced Call Manager, en die kan dat. Je kunt ook zelf whitelists en blacklists aanmaken en de optie geven om unknown callers te weigeren. Dan kun je zelfs aangeven wat je daar mee wilt doen, in gesprektoon, doorsturen naar voicemail, of een ingegeven SMS automatisch terugsturen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
DeathKnight schreef op zondag 13 maart 2005 @ 03:09:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik vraag me enkel af of het werkelijk zo is dat elke java applicatie wordt gepauseerd op het moment dat de belfuncties van de telefoon worden gebruikt.

Neem als voorbeeld de stopwatch functie, dat is ook een java applicatie en die kan op de achtergrond mee blijven draaien en ook al ga je bellen later loopt het nog steeds vrolijk door.
mja ik programmeer in j2me nu, en de app word gepauseerd. alleen je kan zelf in je app apparte timers/threads aanmaken die nog wel blijven draaien (achtergrondwerk)
je kan ook nog een kleine hoeveelheid code uitvoeren bij de onPause procedure van je app.

ik zou alleen niet weten hoe je een inkoment nummer moet achterhalen. dit staat nergens op internet, en zou ook tegen de logica van virtual machine in gaan.
waarschijnlijk is dit dus niet mogelijk. Trouwens is het ook niet mogelijk om automatisch op te hangen, dus call rejection zit er niet in.

die stopwatch functie is waarschijnlijk gewoon een timer die doorteld.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie input iig! Denken jullie dat mijn provider dit wel voor mij kan regelen?

Pagina: 1