[UBUNTU] smbus unknow device

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

IK heb gisteren ubuntu op mijn laptop geinstalleerd, en geupdate.
Nu krijg ik als ik opstart meteen de melding:

"PCI: Cannot allocate resource region 4 of device 0000:00:02.1"

Via lspci -v -s 00:02.1 krijg ik het volgende te zien.

---
0000:00:02.1 SMBus: Silicon Integrated Systems [SiS]: Unknown device 0016
Flags: medium devsel, IRQ 10
I/O ports at 1020 [size=32]
---

Ik heb verder geen problemen nog ondervonden, maar vind het nogal irritant zo'n fout en zou graag willen dat hij weg was.
Nu heb ik al op google gezocht, maar kom dan op site's met dmesg van andere mensen. en heeft niks met mijn probleem te maken.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?
Ik heb nog eens zitten zoeken, maar kan echt niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke versie van ubuntu, welke kernel versie??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linux version 2.6.8.1-5-686
(buildd@terranova) (gcc version 3.3.4 (Debian 1:3.3.4-9ubuntu5))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Ff wat duidelijker. Welke ubuntu draai je? (Warty/Hoary). Waneer heb je voor het laatst een update gedraait? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit te verhelpen (ik roep maar wat, een nieuwere kernel uit hoary installen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK draai dus nogmaals versie 4.10 van ubuntu, ik heb zelf al een kernel proberen te compilen maar hetzelfde probleem, ik heb zelf al gezocht op internet, gegoogeld, en hier gezocht.
en nu weet je vast de oplossing door dat ik heb verteld dat ik heb gezocht?
als je mijn beginpost las, zag je dat ik al had gegoogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, het antwoord op je vraag weet ik niet, daarvoor hebben we veel te weinig informatie. Wellicht dat je kunt upgraden daar Hoary (de 5.x development branch van ubuntu). Hierin zit de 2.6.10 en de 2.6.11 kernel. Met een btje geluk gaat het daarmee wel werken(maar mischien ook wel niet). Tevens, welke kernel heb je zelf geprobeert te compilen? En op wat voor laptop probeer je dit?

Kijk, wij weten niet wat jouw probleem is. Zonder dat jij ons meer verteld over jouw situatie, kunnen wij niet beoordelen wat je probleem is. Het is dus in je eigen belang dat je zoveel mogelijk nuttige informatie in je startpost post, om dit soort heen-en-weer gevraag te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik heb zelf geprobeerd om de kernel 2.6.8 te compileren door middel van make menuconfig. Dit heb ik gedaan via een wikki van ubuntu op internet.
Ik zal de livecd van ubuntu proberen (de develop versie). Ik laat nog weten of het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K heb de ubuntu hoary gedownload en gedraaid op op mijn laptop.
Nu herkende hij wel alles perfect.
Thx :), nu rest mij nog 1 vraag, is het wel veilig om een development versie te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoary is bijna final geen probleem imo, kan zijn dat je tegen wat bugjes aanloopt maar aangezien ze vrij actief developen zijn die meestal binnen een week weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OKe, thx :).
Heb hem nu draaien en met succes.
Moet alleen nog ff mijn draadloze kaart installeren.
Nogmaal dank.

Slotje :z
Pagina: 1