Toon posts:

Hard-disk not found

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben vanplan linux te installeren op mijn nieuw gekochte pc (tweede hands)

dell optiplex (128 ram,10 gb,500 mhz)
(hij is overigens helemaal leeg)

Nu zit ik met een probleem zodra ik de computer opstart geeft hij al gelijk een fout aan.

Previous fan failure.

Ik heb aan de leverancier gevraagd wat dit was en die melde dat dat kwam doordat er geen
fan op het moederbord zat. Schijnbaar is die niet nodig.

Als deze fout een poosje op het scherm heeft gestaan komt de volgende fout op het scherm te staan:

Primary disk not found
Secondary disk not found
Primary disk 0 failure

Gevolgd door twee snel achter elkaar volgende peepjes.

Ik kan nu kiezen voor continue of om naar de bios te gaan. Als continue druk geeft hij de volgende fout aan:

PXE-E61 Media test failure, check cable.

Als ik naar de bios ga lijkt alles in orde.
Plaatje van de bios:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pdegooijer/M4106929.JPG

De fout die tijdens de linux ubuntu partitie-maker optreedt tijdens het maken van de swap

partitie (partition logical swap)

The creation of swap space in partition #5 of IDE1 master (hda)
failed. (hij komt overigens niet verder dan 0%)

Ik heb als partitie indeling voor de standaard indeling gekozen die linux ubuntu mij voor
schotelde namelijk:

IDE master (hda) - 8.0 gb WDC
#1 primary 7.6 gb ext3 /
#5 logical 364.8 mb swap swap

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt!

ps.
Ik heb al de IDE kabels vewisseld om te kijken of de IDE kabel naar de harde schijf wel goed was. Resultaat -> niks aan de hand.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Is dit niet meer een probleem voor [OM]? Immers het draait hier om de harde schijf... Daarnaast mis ik wat zelfonderzoek, alleen kabeltjes wisselen is natuurlijk niet het maximum haalbare voordat je dit topic hoefde te openen (afgezien nog van het feit dat de kabeltjes nog de langste levensduur van alle pc-onderdelen hebben). Heb je bijvoorbeeld al gedacht aan het testen van de harde schijf in een ander systeem (inclusief diagnostics floppy)?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56

Thandor

SilverStreak

Je zou beter kunnen proberen om het systeem te testen met een operating system waarmee je ervaring hebt. Zet er bv. MS-DOS of Windows op en kijk of alles goed gaat.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde de harde schijf met een programmaatje van de fabrikant (western digital) testen en toen bleek dat mijn harde schijf gelocked was. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om hem te unlocken?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Soms zit er weleens een jumpertje achterop de disk

al geprobeert?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had hem eerst op cable select staan omdat ik geen master slave structuur heb, maar heb van iemand te horen gekregen dat deze soms niet werkte en dat ik hem dan op master moest zetten. Ik heb dit ook geprobeerd maar jammer genoeg had dit ook geen invloed.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:36:
Ik wilde de harde schijf met een programmaatje van de fabrikant (western digital) testen en toen bleek dat mijn harde schijf gelocked was. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om hem te unlocken?
Mmm, schijf is 8 GB volgens systeem en volgens jou 10, en is gelocked, raad ik het goed als het toevallig een Xbox hdd is ;) Hem weer unlocken moet met dezelfde tools als waarmee je hdd's lockt voor een Xbox dus ik weet niet of het noemen daarvan mag volgens de policy?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:18:
Ja ik had hem eerst op cable select staan omdat ik geen master slave structuur heb, maar heb van iemand te horen gekregen dat deze soms niet werkte en dat ik hem dan op master moest zetten. Ik heb dit ook geprobeerd maar jammer genoeg had dit ook geen invloed.
Je hebt met WD schijven vaak ook een Single optie. D.w.z., de schijf is master zonder een slave schijf :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Thandor schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:17:
[...]

Je hebt met WD schijven vaak ook een Single optie. D.w.z., de schijf is master zonder een slave schijf :)
Ja, maar dat heeft niks met dit probleem te maken. De jumpersetting op de achterzijde van de schijf heeft alleen invloed op de detectie van de schijf, dus tijdens het booten. Als de schijf eenmaal correct herkend is door het BIOS, dan kun je hem verder normaal gebruiken. Eventuele problemen die dán nog optreden, worden in ieder geval niet veroorzaakt door jumpersettings.

Verwijderd

Kijk eens wat hij doet als je XP installeert, je zegt zelf dat je hem zojuist hebt aangeschaft als 2e hands. Heb je de PC werkend gezien ?, misschien heeft de persoon juist om deze problemen hem verkocht.
Pagina: 1