[iPod] Welke EQ setting gebruik jij het meest?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik heb al vanaf het begin een iPod en wat baalde ik ervan toen er in software versie 1.0 geen Equalizer zat :'(
Gelukkig kwam daar 1.2 en voila daar zat ie in!
Sindsdien gebruik ik eigenlijk alleen de setting "Rock" omdat die het mooist klinkt op mijn speakers / earphones.
Welke setting gebruiken jullie het meest?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Geen. Om 3 redenen:

1-Klinkt slecht; vervorming e.d. omdat het een softwarematige EQ is.
2-Vreet batterij.
3-Ik luister muziek graag zoals ie bedoeld is, dus zonder extra bas oid.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
leokennis schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:44:
Geen. Om 3 redenen:

1-Klinkt slecht; vervorming e.d. omdat het een softwarematige EQ is.
2-Vreet batterij.
Ik ook niet, maar alleen om de genoemde reden nummer 3: ik wil nummers luisteren zoals ze bedoelt zijn. Ik luister dan ook voornamelijk naar rock, blues, alternative, en geen house/trance/hip-hop/r&b (en dat zijn vaak de stijlen waar men naar luistert met extra bass).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
leokennis schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:44:
Geen. Om 3 redenen:

Ik snap dit argument nooit, de ipod, je koptelefoon bepalen ook het geluid.
Wil je precies horen zoals het bedoeld is dan moet je het live horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Electronic altijd wel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Geen, met iTunes ook niet.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Ik snap het nut van een equalizer eigenlijk niet zo. De laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, was toen ik nog muziek moest luisteren op de brakke pc-speakers van mijn ouders :P

Als je een beetje een fatsoenlijke headset hebt, klinkt het al snel een stuk beter zonder een softwarematige equalizer dan met.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook meestal de stand "rock". Hoewel dit per nummer kan verschillen, merk je toch dat het accent op andere instrumenten/geluiden komt te liggen.

Bijvoorbeeld Let Down van Radiohead heeft heel mooie stereo effecten die ik in bepaalde EQ settings niet duidelijk (genoeg) terug hoor.

Ik zit BTW niet continue te schakelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel stoer om geen EQ te gebruiken, maar dance muziek gaat toch echt wel veel beter klinken als hij op de dance EQ setting staat, volgens mij ook de EQ setting op dansfeestjes. ;)
Ik gebruik vaak de dance en de electronic setting, die imo een flinke verbetering van het geluid teweeg brengen! Het ligt er natuurlijk ook aan wat je luistert, als ik geen dance/electro op heb, staat de EQ ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Meer bass/meer hoge tonen != Beter

Het klinkt...anders, maar de beste manier om te luisteren is zoals de artiest het product in de studio gefabriekt heeft, dus niet met extra bas ofzo. Het klopt dat ook koptelefoons e.d. er invloed op hebben, maar laten we zeggen dat ik het "zo goed mogelijk" wil luisteren dan.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu op dance staan omdat de meeste settings de kwaliteit alleen maar verslechteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Maximus

There is no substitute

Geen,

Spaart accu duur :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Flat.

ik vind de kwaliteit van de standaard koptelefoontjes erg matig trouwens, ik gebruik sennheiser mx300.

[ Voor 92% gewijzigd door unfor op 12-03-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:42:
Flat.

ik vind de kwaliteit van de standaard koptelefoontjes erg matig trouwens, ik gebruik sennheiser mx300.
Jah, ik vind de kwaliteit van de standaard koptelefoontjes ook erg brak, laatst had ik Apple's in-ear koptelefoontjes ff in en die klinken een stuk beter. Die van mij gaan bij bepaalde frequentie-volume combinaties resoneren :/ en ik zit eraan te denken om terug te gaan met die dingen aangezien ik ze nog maar net heb.
"It's kind of........... a bummer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:42:
Flat.

true-

stond ik er versteld van dat er totaal geen bass in zat :/
Agh jah - andere erop en plotseling is er een bass :)

maar ik gebruik dus echt helemaal geen EQ - gewoon domweg goeie koptelefoontjes kopen :P
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:17:
[...]
Die van mij gaan bij bepaalde frequentie-volume combinaties resoneren :/
idem dito, - techno effecten vinden die "standaard" koptelefoontjes niet bepaald leuk, hier althans
edit:
tog wel dus :P

oops - je hebt het natuurlijk over die MX300 |:( ..

[ Voor 42% gewijzigd door rlkz op 12-03-2005 23:42 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen. Digitale EQ's zitten, dankzij de IDIOTEN die producers tegenwoordig zijn, al bijna direct boven wat een PCM stream aankan. Dus krijg je vervorming en weetikveel wat voor problemen. Dat komt omdat de producers willen dat een CD zo 'luid' mogelijk opgenomen wordt. Daardoor is er nauwelijks nog dynamiek en al helemaal geen extra dynamiek zodat je bepaalde tonen wat luider kunt laten klinken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:17:
Meer bass/meer hoge tonen != Beter

Het klinkt...anders, maar de beste manier om te luisteren is zoals de artiest het product in de studio gefabriekt heeft, dus niet met extra bas ofzo. Het klopt dat ook koptelefoons e.d. er invloed op hebben, maar laten we zeggen dat ik het "zo goed mogelijk" wil luisteren dan.
Met de iPod zelf is niks mis, het geluid daarvan klinkt over m'n speakers identiek aan het geluid wat m'n geluidskaart produceert. Bij discmans, bepaalde HD spelers en ook de iPod shuffle hebben ze het geluid extra bass gegeven waardoor het wel mooi klinkt via de oordopjes maar erg onnatuurlijk over de betere speakers (geen PC speakers). Men had beter 2 aansluitingen kunnen maken op de gewone iPod, één line-out en eentje voor de oordopjes met bassboost waardoor je geen op maat gemaakte superoordopjes hoeft te kopen om er extra uit te halen.

De sound enhancer in iTunes is ook zoiets. Het laat de muziek wel mooi breed klinken maar bij bepaalde tracks en met name de oudere platen zoals die van de Beatles waarbij sommige kanalen gewoon volledig links of rechts in het spectrum staan werkt dit erg slecht. Je hoort dan de zang compleet op de achtergrond of soms helemaal niet.

Goede speakers maken al deze compensaties overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:52:
[...]
met name de oudere platen zoals die van de Beatles waarbij sommige kanalen gewoon volledig links of rechts in het spectrum staan werkt dit erg slecht. )
Idd, voor degene die dat wil horen: probeer Yellow Submarine eens ;) Een erg extreme stereoplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:20:
Geen. Digitale EQ's zitten, dankzij de IDIOTEN die producers tegenwoordig zijn, al bijna direct boven wat een PCM stream aankan. Dus krijg je vervorming en weetikveel wat voor problemen. Dat komt omdat de producers willen dat een CD zo 'luid' mogelijk opgenomen wordt. Daardoor is er nauwelijks nog dynamiek en al helemaal geen extra dynamiek zodat je bepaalde tonen wat luider kunt laten klinken.
Praat geen poep als je niet weet waar je 't over heb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:04:
[...]

Praat geen poep als je niet weet waar je 't over heb !
*knippert*

Leg 's uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor cd's koop jij? :?

Verder gebruik ik in iTunes een manual EQ, dit simpelweg omdat ik een slechte kabel heb liggen tussen mijn pc en versterker en de output van mijn pc ook niet bar goed is :/ hierdoor worden bepaalde middentonen gemaskeerd die anders bij een cd in de cd speler prima klinken.\

mn mini heb ik pas maar beluister ik gewoon flat. :Y) mn muziek is goed genoeg gemasterd. Een goede koptelefoon is wel vereist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, net als bij reclames, je hebt helemaal gelijk! En bij mij resoneren/kraken m'n spiksplinternieuwe standaard apple dopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:52:
[...]

eentje voor de oordopjes met bassboost waardoor je geen op maat gemaakte superoordopjes hoeft te kopen om er extra uit te halen.
[...]
Nogmaals, meer bas is niet beter! Meer bas is IMHO het verneuken van de klank zoals de producer/artiest het bedoeld heeft.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met mijn EX71's heb ik de EQ meestal uitstaan en met sommige muziek op 'Meer laag'. De hoge tonen zijn altijd goed vertegenwoordigd dus daar is het niet voor nodig en bij veel muziek is de bass oorverdovend met de EQ aan :) Met andere oordoppen gebruik ik meestal Rock of Hiphop.

Overigens vind ik de bass response van de iPod nog steeds wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rock. Iets meer bas en iets meer hoog, en dat vind ik echt tof klinken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Meestal uit, heel soms Rock of Acoustic.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Nogmaals, meer bas is niet beter! Meer bas is IMHO het verneuken van de klank zoals de producer/artiest het bedoeld heeft.
Je kunt een audiogram van een bepaalde iPod - doppen combinatie vergelijken met het audiogram van de muziek en de EQ zo instellen dat er uit de doppen precies dat komt wat de artiest heeft opgenomen. Dan zou je ook nog een audiogram moeten maken van je gehoor en de muziek ook daar aan aanpassen. ofzo. Oh en while you're at it, een audiogram van de artiest, zodat je weet wat hij hoorde toen hij het maakte, zodat je precies exact de muziek krijgt. Ik wil dat niet.
Ik wil gewoon genieten van muziek en de artiest is de provider. Genieten van stampende Techno is denk ik met veel BASS meer genieten en ik denk dat de artiest dat helemaal met me eens zou zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Geen omdat ik daarmee tevreden ben, niet omdat ik het "wil horen zoals het bedoeld is". Ik vind de standaard oordopjes wel goed (en ben me MX300 kwijt :(). Op me vorige speler (iRiver iFP-380T) moest ik wel de EQ aanpassen. Dat ligt aan de combinatie van speler en koptelefoon, en die zijn bij Apple op elkaar afgestemd krijg ik het idee :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:06:
[...]
Je kunt een audiogram van een bepaalde iPod - doppen combinatie vergelijken met het audiogram van de muziek en de EQ zo instellen dat er uit de doppen precies dat komt wat de artiest heeft opgenomen. Dan zou je ook nog een audiogram moeten maken van je gehoor en de muziek ook daar aan aanpassen. ofzo. Oh en while you're at it, een audiogram van de artiest, zodat je weet wat hij hoorde toen hij het maakte, zodat je precies exact de muziek krijgt. Ik wil dat niet.
Ik wil gewoon genieten van muziek en de artiest is de provider. Genieten van stampende Techno is denk ik met veel BASS meer genieten en ik denk dat de artiest dat helemaal met me eens zou zijn! :P
Mja, daar noem je ook een muziekstijl. Techno en alle andere muziek uit de electronische hoek is sowieso al gesynthetiseerde (scrabble anyone?) muziek. Als je naar gitaarsolo's van Joe Satriani luistert, of naar een nummer van Jeff Buckley, maakt een slecht afgestelde equalizer echt wel uit voor het klankbeeld :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Nu we het toch over iPod's en oordoppen e.d. hebben :p Worden er tegenwoordig ook nog headsets (met zo'n nekband) gemaakt welke niet enkel voor neger of gabber muziek gemaakt worden?
Al die dingen hebben een extra sterke weergave van lage tonen.. Ik heb nu een Sony MDR-G42 waar ik dus niet echt tevereden mee ben. Het ding legt veel teveel accent op de lage tonen. :{

Ook die dingen van Sennheiser hebben allemaal 'een sterk basaccent'. En volgens bestekeus.nl 'Daardoor krijgen uw favoriete pop- en rockartiesten ook onderweg de akoestiek die ze verdienen'....ja dus niet. (gaat over de PMX 60) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khamikaze99
  • Laatst online: 02-10 23:56

(dit is geen flame)

Boeie wat de producer/artiest vindt, als ik vind dat een trance nummer een stuk beter klinkt met een diepere bass erin dan doe ik dat. Terwijl een ander misschien de hogetonen boost omdat hij dat weer lekker vindt klinken. Het komt helaas maar te vaak voor dat ik mijn settings moet aanpassen om meer te kunnen genieten van mijn muziek.

I might not be perfect, but some parts of me are excellent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tomaat schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:55:

Ook die dingen van Sennheiser hebben allemaal 'een sterk basaccent'. En volgens bestekeus.nl 'Daardoor krijgen uw favoriete pop- en rockartiesten ook onderweg de akoestiek die ze verdienen'....ja dus niet. (gaat over de PMX 60) :{
Da's marketingpraat. De PMX-60 heeft juist vrij weinig bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
dawuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:44:
[...]

Mja, daar noem je ook een muziekstijl. Techno en alle andere muziek uit de electronische hoek is sowieso al gesynthetiseerde (scrabble anyone?) muziek. Als je naar gitaarsolo's van Joe Satriani luistert, of naar een nummer van Jeff Buckley, maakt een slecht afgestelde equalizer echt wel uit voor het klankbeeld :)
Das bij elke muziek hoor ;) En heeft echt geen hol te maken met joe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hoor ik veel mensen praten over het verbeteren van de sound door gebruik van een equalizer, hoe goed of slecht het signaal wat de iPod doorgeeft is en natuurlijk dat er meer bas in danceplaten moet, maar nou zit ik me af te vragen: heeft iemand al eens een iPod aan een set studiomonitors gehangen en de EQ settings uitgezet? Muziek klinkt meestal toch het best zoals die is uitgemixed :)

edit: de vraag was dus eigenlijk hoe de iPod zelf klinkt en geen hele vreemde dingen met het geluid doet... Ik zit te overwegen er één te kopen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:16:
Nou hoor ik veel mensen praten over het verbeteren van de sound door gebruik van een equalizer, hoe goed of slecht het signaal wat de iPod doorgeeft is en natuurlijk dat er meer bas in danceplaten moet, maar nou zit ik me af te vragen: heeft iemand al eens een iPod aan een set studiomonitors gehangen en de EQ settings uitgezet? Muziek klinkt meestal toch het best zoals die is uitgemixed :)

edit: de vraag was dus eigenlijk hoe de iPod zelf klinkt en geen hele vreemde dingen met het geluid doet... Ik zit te overwegen er één te kopen :)
Amen...als de artiest een 3x zo dikke bass zou willen had ie die er zelf wel ingebouwd.
khamikaze99 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:14:

(dit is geen flame)

Boeie wat de producer/artiest vindt, als ik vind dat een trance nummer een stuk beter klinkt met een diepere bass erin dan doe ik dat. Terwijl een ander misschien de hogetonen boost omdat hij dat weer lekker vindt klinken. Het komt helaas maar te vaak voor dat ik mijn settings moet aanpassen om meer te kunnen genieten van mijn muziek.
Uiteraard doe je dat, moet je 100% zelf weten :) Alleen het dan per definitie "beter" noemen (wat Beathoven en SorboGloeilamp doen) is net zoiets als zeggen dat een rode auto beter is dan een blauwe, omdat jij dat mooier vind :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:28:
[...]

Uiteraard doe je dat, moet je 100% zelf weten :) Alleen het dan per definitie "beter" noemen (wat Beathoven en SorboGloeilamp doen) is net zoiets als zeggen dat een rode auto beter is dan een blauwe, omdat jij dat mooier vind :)
Als jij mijn post eens wat beter leest ipv de boel te verdraaien dan zie je dat ik het met je eens ben. Ik heb nergens gezegd dat meer bass beter is, dat maak jij ervan. Natuurlijk is het de bedoeling dat er niet teveel met de audio gerommeld wordt maar de iPod is primair bedoeld als draagbare muziekspeler. Zonder deze boost van bepaalde frequenties (die de shuffle dus wel heeft) klinkt het geluid over goedkope oordopjes zeer mager.

Vooral in redelijk rumoerige omgevingen hoor je met deze oordopjes bijna alleen de hoge tonen en een klein beetje van het middengebied net als bij goedkope PC speakers. En dat is niet hoe de artiest wil dat jij naar z'n muziek luistert. Een bassist zal er bij wijze van spreken niet mee akkoord gaan dat jij z'n de helft van z'n partij niet of nauwelijks hoort. Een oplossing kan zijn om oordopjes van 500 euro aan te schaffen die de kwaliteit van een betere headset benaderen maar dat is iets wat maar weinig mensen willen.

Daarom stelde ik voor om de gewone koptelefoonuitgang een boost te geven zoals men bij de shuffle gedaan heeft en er een line out op te bouwen zodat de audioliefhebbers het apparaatje op hun betere koptelefoons of speakers kunnen aansluiten en de muziek kunnen horen zoals het bedoeld is. Walkmans en discmans hebben dit al een tijdje, op de iPod is er ook nog wel ruimte voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Mijn EQ staat altijd uit, vanwege redenen die al vaak genoemd zijn, zoals besparing van de accu, en als belangrijkste: mijn muziek klinkt goed zonder vage EQ-settings. En ik vind mijn standaard-iPod-dopjes wel gewoon goed. Ik heb dan wel geen vergelijkingsmateriaal met echt dure dopjes, en ik geloof het direct als iemand zegt dat die beter zijn, maar voor meegeleverde dopjes vind ik die van de iPod erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

The Evil Brain schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:15:
Mijn EQ staat altijd uit, vanwege redenen die al vaak genoemd zijn, zoals besparing van de accu, en als belangrijkste: mijn muziek klinkt goed zonder vage EQ-settings. En ik vind mijn standaard-iPod-dopjes wel gewoon goed. Ik heb dan wel geen vergelijkingsmateriaal met echt dure dopjes, en ik geloof het direct als iemand zegt dat die beter zijn, maar voor meegeleverde dopjes vind ik die van de iPod erg goed.
offtopic:
Bij de Mediamarkt kun je vrijwel alle high-end headsets beluisteren voor je ze koopt. Daar kun je vast je iPod wel aan hangen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:47:
[...]

offtopic:
Bij de Mediamarkt kun je vrijwel alle high-end headsets beluisteren voor je ze koopt. Daar kun je vast je iPod wel aan hangen :)
En als FoOl wil weten hoe een iPod klinkt kan hij denk ik het beste ff langs een Apple store gaan en gewoon luisteren, maar over het algemeen denk ik dat we het er wel over eens zijn dat iPod + flat EQ gewoon goed geluid levert. EQ settings zijn een kwestie van smaak, maar het is wel bekend dat een iPod + flat EQ + standaard iPod doppen niet extreem veel bass produceren en dan is er zelfs nog de bass reducer EQ stand voor de echte bass haters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de standaard Earbuds ook goed, maar alleen het comfort van die dingen is niet zo geweldig geregeld... Althans bij mij vallen ze redelijk snel uit. Maar ik heb sinds een dikke week nu die Griffin Earbud Enhancers (gekocht via Macstuff voor €7.50 ipv €19,90 in het Apple Centre) en ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben over die dingen. Het volume op de iPod kan inderdaad naar beneden worden bijgesteld en de bass wordt zonder met de EQ te kloten een stuk beter! Dus ik kan iedereen die net als ik van platen houd waarin een goede bass moet zitten, om die €7.50 (excl. verzendkosten :P ) gewoon ff uit te geven en je hebt meteen een stuk beter comfort. En anders zet je gewoon alsnog je EQ aan, maar uit gaat de accu wel langer mee (mijn ervaring!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Ik gebruik de Hip-hop EQ , en bij sommige nummers resoneren de stadaard dopjes, weet iemand waardoor dat komt? (luister maar eens naar David Banner - Rep to the death) zijn ze echt zo brak? Welke raden jullie me aan om te kopen voor muziek met veel bass?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunstream schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:55:
Ik gebruik de Hip-hop EQ , en bij sommige nummers resoneren de stadaard dopjes, weet iemand waardoor dat komt? (luister maar eens naar David Banner - Rep to the death) zijn ze echt zo brak? Welke raden jullie me aan om te kopen voor muziek met veel bass?
Waarschijnlijk resoneert hij dus alleen als je de EQ aan hebt staan. Sommige Mp3's zijn verkeerd overgenomen (b.v. met een programma als Total Recorder) waardoor ze gaan clippen en helemaal als je daarbij ook nog eens een basversterkende Equalizer gebruikt.

Voor goede oordopjes voor de iPod zou je eens in een daarvoor bestemd topic moeten kijken, er is al eens een topic over geweest hier in Appletalk. Als je echt topkwaliteit voor een 'acceptabele' prijs wilt dan kun je beter gaan voor b.v. een Sennheiser headset (geen doppen dus). Maar ja, daar moet je dan ook mee over straat :P

krijg je wel warme oren van in de winter btw

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
Eindelijk heb ik de tijd om terug te lezen :)
Ik heb zaterdag nieuwe doppen gekocht omdat ik de standaard doppen niet goed vind. Geen diepte in het geluid, helemaal niks laat me koud.
Heb nu van Sony een setje gekocht, de MDR-ED31LP; kwamen erg goed uit de reviews vanwege het grote geluidsbereik en helderheid.
Nu is het ook redelijk te doen zonder EQ.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen EQ.
M'n nieuwe Sony oordopjes moesten even inspelen, maar het gaat nu steeds lekkerder klinken. Ik heb er vertrouwen in dat de weergave nog wel iets zal verbeteren en dan ben ik enorm tevreden :9
Pagina: 1