[XP] Hibernate uitschakelen als BestCrypt draait*

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-04 00:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb een notebook dat ik gebruik voor vertrouwelijke informatie van klanten, alleen het probleem is dat deze vertrouwelijke gegevens dmv. BestCrypt worden beveiligd. Nu is dat niet zo spannend, maar zoals je vast zelf ook weet -- kunnen notebooks in hibernation gaan... Dit betekend dat er een dump van het geheugen naar de hardeschijf wordt opgeslagen, hoe kan ik dit voorkomen als BestCrypt draait?

Zijn er hiervoor instellingen/programma's voor? Ik gebruik Windows XP w/SP2

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je dat in je BIOS niet uitzetten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Is dit niet gewoon in het configuratiescherm uit te schakelen? Bij een desktop iig wel..

(in het engels heet het 'power options', ik weet niet hoe een nederlandse XP dat noemt)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 18:46 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

je kan hiberantion gewoon uitzetten in het energiebeheer van windows xp, in nederlands heet dit slaapstand.

Canon Digital Ixus V3

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Maar het kan niet zo worden geinsteld dat hibernation niet mogelijk is als BestCrypt draait? Anders moet ik het misschien hele tijd aan en uit zetten.

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat BestCrypt draait, of dat een service is of niet. Als dat een service is zou je het zo kunnen maken dat bij het starten en beeindigen van de service een .reg in het register wordt geimporteerd waarmee hibernation aan of uit gezet wordt.

Als het een executable is welke via een shortcut gestart wordt, wordt het al lastiger. Je zou dan iets van een .batch met iets dergelijks kunnen maken.

Dus.. hoe werkt BestCrypt? Hoe wordt het gestart/gestopt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij draait BestCrypt inderdaad als service; maar is het voor services sowieso al niet mogelijk om een hibernate te blokkeren? Of gold dit voor drivers? Een mailtje naar de BestCrypt makers om dit in hun software op te nemen als standaard feature is wellicht ook een goed idee :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik zal ze eens mailen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas nog even de topictitel aan zodat je OS vooraan staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1