Phillips breedbeeld heeft een rode gloed over zich!

Pagina: 1
Acties:

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoi,

zit hier met een phillips breedbeeld type 28PW630A, die 2 maanden terug is gerepareerd door een zaak.
Het probleem toen was dat de tv uitviel na enige tijd en pas na ongeveer 30 minuten weer aanging.
Bleek dat de sturing stuk was. Dat is dus gerepareerd.
Nu 2 maanden later blijkt dat er een soort rode filter over het beeld is, dus alles ziet er erg rood uit.

Aangezien ik 3 maanden garantie op de reparatie had, belde ik dus om te vragen als dit onder de garantie was. En er wordt me gezegd dat dit met iets anders te maken heeft.

Mijn vraag is hebben ze gelijk? want me kleuren waren voorheen altijd goed. Sinds enkele weken heb ik dit probleem. Het begon licht rood en werd steeds roder. En nu blijft het al een tijd stabiel op rood.

Ze hadden me flink laten betalen voor de eerste reparatie, dus misschien weet iemand als het misschien toch wel met de eerste reparatie te maken heeft en ik er toch garantie op kan krijgen.

Alle suggesties zijn welkom...

P.S eerlijk gezegd vertrouw ik die mensen niet wat ze zeggen daarom dat ik jullie vraag :)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
wiske80 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:28:
Hoi,

zit hier met een phillips breedbeeld type 28PW630A, die 2 maanden terug is gerepareerd door een zaak.
Het probleem toen was dat de tv uitviel na enige tijd en pas na ongeveer 30 minuten weer aanging.
Bleek dat de sturing stuk was. Dat is dus gerepareerd.
Nu 2 maanden later blijkt dat er een soort rode filter over het beeld is, dus alles ziet er erg rood uit.

Aangezien ik 3 maanden garantie op de reparatie had, belde ik dus om te vragen als dit onder de garantie was. En er wordt me gezegd dat dit met iets anders te maken heeft.

Mijn vraag is hebben ze gelijk? want me kleuren waren voorheen altijd goed. Sinds enkele weken heb ik dit probleem. Het begon licht rood en werd steeds roder. En nu blijft het al een tijd stabiel op rood.

Ze hadden me flink laten betalen voor de eerste reparatie, dus misschien weet iemand als het misschien toch wel met de eerste reparatie te maken heeft en ik er toch garantie op kan krijgen.

Alle suggesties zijn welkom...

P.S eerlijk gezegd vertrouw ik die mensen niet wat ze zeggen daarom dat ik jullie vraag :)
Als dit voor de reparatie niet het geval was, is het logisch te concluderen dat dit , indirect , met hun reparatie te maken heeft/gehad.

Zoiets blijft natuurlijk hun woord tegen het jouwe , al denk ik dat jij in dit geval gelijk hebt.

Als ze niet willen repareren, dan zou je er denk ik verstandig aan doen om een goede reperateur op te zoeken, en desnoods zelf te betalen , want voor zover ik kan lezen lijken deze mensen meer op amateurs dan wat anders.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wij hebben ook een Philips 32" breedbeeld met zelfde probleem af en toe als je de tv aanzet heeft ie een rood gloed maar na het aan en uit te zetten vanaf de tv dus geen stand by maar echt uit, hersteld dit.

[ Voor 3% gewijzigd door B0MBACI op 12-03-2005 21:51 ]

• wiske80
heb dit geprobeerd, maar helaas geen effect hier...

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Zoals ik in je vorige topic vraag al zij het kan van alles zijn.
Ben je een beetje handig?
Anders zou je voorzichtig de screen spanning op de lijntrafo wat terug kunnen regelen.
Maar als je nooit een tv hebt opengehad zou ik er zelf toch maar niet aan beginnen.
Zoals ik al vroeg zie je ook terugslaglijnen?

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• snameroc
Ik zag net in het andere topic dat je geen terugslag lijnen ziet.
Waarschijnlijk is dan je beeldbuis nog goed.
Je kunt in het service menu de r drive wat terug regelen,maar dat heeft alleen zin als het nu stabiel blijft.
Je kunt dit doen met de standaart afstandbediening maar het is ook weer niet geheel zonder risico
probeer een service manual te vinden op het net vaak zijn die in de vorm van rar bestanden te vinden op poolse site's.
Maar denk eraan als je niet weet wat je doet kun je er beter afblijven.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• wiske80
snameroc schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:55:
Zoals ik in je vorige topic vraag al zij het kan van alles zijn.
Ben je een beetje handig?
Anders zou je voorzichtig de screen spanning op de lijntrafo wat terug kunnen regelen.
Maar als je nooit een tv hebt opengehad zou ik er zelf toch maar niet aan beginnen.
Zoals ik al vroeg zie je ook terugslaglijnen?
Ik heb dus geen verstand van screen spanning en lijntrafo, maar gelukkig geef je me hoop dat de beeldbuis niet stuk is.

Maar ik moet zeggen dat er niet zoveel menu's zijn op mijn tv, dus ik zie ook geen r menu ofzo.
Alleen de kleuren, geluid etc.. standaard zaken dus.

Heb ook een beetje gegoogled. Er is iemand die service manuals emailt naar je tegen vergoeding. Ik weet niet precies wat er allemaal in zo een manual staat,maar denk je dat het een grote klus is?? het regelen van de screen spanning?

[ Voor 10% gewijzigd door wiske80 op 15-03-2005 16:48 ]

• snameroc
Voor een kenner is het geen grote klus normaal gesproken.
Het is ook geen menu wat voor de gebruiker toegankelijk is.
Je moet of een doorverbinding maken of een bebaalde toets combinatie op de afstand bediening in drukken.
Maar als ik het zo hoor kun je beter iemand in de beurt zoeken die weet waar hij mee bezig is als je het nooit gedaan hebt kun je er beter niet zelf aan beginnen.

• wiske80
snameroc schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:10:
Maar als ik het zo hoor kun je beter iemand in de beurt zoeken die weet waar hij mee bezig is als je het nooit gedaan hebt kun je er beter niet zelf aan beginnen.
Iemand in de buurt van Delft ?? ;) >:)
Pagina: 1