Toon posts:

Harde schijven niet actief maar worden wel herkend in bios

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hulp gevraagd, ik heb er veel voor over! Kom zelfs met mijn pc bij je langs rijden als het moet..

Na een vastloper fixmbr van windowsherstel gebruikt..... had ik dat maar niet gedaan |:( .
Ik heb nu twee schijven die wel door mijn bios worden herkend, Windows computerbeheer geeft de status in orde maar ik krijg ze niet meer actief. Norton Partition Magic geeft geen uitkomst...
De schuiven worden nu gezien als twee dynamische, niet actieve..

In totaal 450 gig bestanden (documenten, muziek, film's etc.) naar de klo... ?? Nee toch?? Alles aan doc's wat ik ooit geproduceerd hebt staat hier op. IK BEN :( en bijna }) .

Hoe krijg ik weer toegang? Plz help me!!

Sys:
Asus A8N SLi delux
Gigabyte 6600GT Turbo
1 Gig Geheugen
2 x SATA 16mb 250 gig (waarvan 1 niet actief)
1x IDE 8 MB 200 gig (niet actief)
NEC3500

Verwijderd

De schijf waar windows opstaat insteken, de rest niet. Dan fixmbr. ?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 15:08
ff schijf als slave in een andere PC steken, en dan backupje maken....

(altijd backups maken van belangerijke bestanden, dan kom je zoiets niet meer tegen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-02 14:42

Thorne

Forrester

Modbreak:Warezzaken horen niet op GoT. :/

[ Voor 80% gewijzigd door Laurent op 12-03-2005 21:08 ]

>specs<

• RedLizard
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 15:29
Winternals heeft het schitterende tooltje Disk Commander voor precies dit probleem. Mijn ervaringen ermee zijn erg goed. Het is wel vrij prijzig, en ik weet niet of het nog los verkrijgbaar is. Het staat in ieder geval op een of andere resque cd die ik mijn vriend heb zien gebruiken. Alleen denk ik niet dat die helemaal legaal is...

edit: het is een onderdeel van het Administrator's Pak.

[ Voor 9% gewijzigd door RedLizard op 12-03-2005 18:13 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 22:21

UTM

naftebakje schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:02:
ff schijf als slave in een andere PC steken, en dan backupje maken....

(altijd backups maken van belangerijke bestanden, dan kom je zoiets niet meer tegen).
Heel goed plan. Om vervolgens even weer windows opnieuw te installeren :). Zo heel erg veel is er niet aan de hand ;)

• RedLizard
w03f schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Heel goed plan. Om vervolgens even weer windows opnieuw te installeren :). Zo heel erg veel is er niet aan de hand ;)
Dat gaat niet echt werken als je je partitietabel over de zeik geholpen hebt. Tenminste, daar ga ik van uit, anders zou PM nog gewoon werken.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 22:19
Palinchron schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:07:
Winternals heeft het schitterende tooltje Disk Commander voor precies dit probleem. Mijn ervaringen ermee zijn erg goed. Het is wel vrij prijzig, en ik weet niet of het nog los verkrijgbaar is. Het staat in ieder geval op een of andere resque cd die ik mijn vriend heb zien gebruiken. Alleen denk ik niet dat die helemaal legaal is...

edit: het is een onderdeel van het Administrator's Pak.
Dat administratorspak kost 1400 Dollar in Europa, lijkt me niet echt een optie ;) Kan de TS zoals gezegd beter even zijn HD als slave in een andere pc zetten en een backupje maken.

edit:

Tenzij de partitietabel idd naar de vaantjes is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 12-03-2005 18:17 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
als je nog aan de partitie kunt, heb je dan al eens chkdsk geprobeerd?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb hele goede resultaten behaald met getdataback.
Partitie was helemaal weg op een hdd met bad blocks.
Toch nog ruim 99% v/d 160gb teruggehaald

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:26
Opstarten met Linux Knoppix en dan een back-up naar een andere pc op het netwerk gooien?
Of gaat dat niet werken?

• RedLizard
Je kunt natuurlijk altijd proberen om je partitietabel handmatig te editen. Ja dat is haalbaar, het is me een keer gelukt :D

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik zou ook even booten met knoppix en alles naar een 2e hdd copien .... veel minder werk dan de andere opties.

PS: wil je voortaan andere title nemen?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 00:05

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Palinchron schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:52:
Je kunt natuurlijk altijd proberen om je partitietabel handmatig te editen. Ja dat is haalbaar, het is me een keer gelukt :D
[just curious]

Hoe doe je dat dan in godsnaam ?? Heb hier namelijk laatst ook een keer naar zitten kijken maar kon er niks over vinden. Resultaat -> jammer voor klant! Zou leuk zijn als da te fixen was... Aangezien je het mensen blijkbaar _nooit_ aangeleerd krijgt te back-uppen.

[/just curious]